שתף קטע נבחר

5 עצות מועילות שיוציאו אתכם מהפוך להתאמן

קר, סוער וגשום, אז למי יש כוח לצאת לאימון עכשיו? בחורף קשה יותר להתמיד בשגרת האימונים – זוהי עובדה, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על הפעילות הגופנית. ערוץ הכושר ב-5 טיפים שיעזרו לכם עם ההתמדה, גם בגשם

 

מרגישים עייפים יותר בחורף? זה לגמרי נורמלי. צפו וגלו את הסיבה:

 

 

החורף הגיע לגיחה קצרה וכבר כל התירוצים יוצאים מהארון: "קר לי", "חשוך מדי", "הבגדים רטובים", והרשימה עוד נמשכת. אך, זה לא מה שיעצור אתכם, נכון? זה הזמן להפשיל שרוולים ולצאת לדרך, כי כמו שאתם כבר יודעים – אם לא תדאגו לגוף שלכם, אף אחד אחר לא ידאג לעשות זאת בשבילכם.

 

כתבות נוספות:

חורף חם וזהיר: כללים לאימון בטוח בחורף

פעילות גופנית בחורף: טוב או רע למערכת החיסון?

שורפים יותר קלוריות: 8 עובדות על אימון בחורף

 

לפניכם 5 טיפים שיסייעו לכם להתמיד בשגרת האימונים - במיוחד בתקופות בהן קר, סוער, וקודר בחוץ, והדבר האחרון שמתחשק לכם לעשות זה לצאת מהבית ולהתחיל להזיע.

 

1. תכנון מוקדם

קבעו 3 ימים בשבוע בהם תבצעו את הפעילות הגופנית ועמדו בזה. זכרו כי אסור לוותר על אימון: ברגע שתבינו שהפעילות הגופנית היא עבורכם, לא תהיה כלל בעיה לבצע אותה. כפי שאנו מטפלים ברכב, בבית ובעציץ כך גם גופנו דורש כי נשקיע בו, נשמר אותו, נחזק אותו, ובמילים פשוטות יותר: שום מזג אוויר קר או גשום לא יימנע מכם לבצע אימון שתכננתם מראש. במקרה הכי גרוע תוכלו להתאים אותו למזג האוויר.

 

תכנון האימון מראש יביא ליצירת מחוייבות ()
תכנון האימון מראש יביא ליצירת מחוייבות

 

2. קביעת יעדים

האימון חייב לבוא בקנה מידה אחד עם הזמן שהקצבתם והמטרה שהצבתם לעצמכם. לדוגמא, אם ברצונכם להפחית במשקל, השקיעו את מרבית זמנכם בפעילות אירובית (שחייה, אופניים, הליכה, ריצה). כאשר יש לכם יעד מול העיניים יהיה לכם קל יותר להגיע למטרה ולא תוותרו לעצמכם. יעדים לא ריאליים יביאו אתכם למצב של שבירה ונטישת המטרה מוקדם מהצפוי.

 

 

יעדים ריאליים ומטרות קטנות יביאו אתכם אל היעד ()
יעדים ריאליים ומטרות קטנות יביאו אתכם אל היעד

 

3. תזונה

תזונה היא מהמרכיבים החשובים שיסייעו לכם לעמוד במטרה. למעשה, מחקרים מראים שהיא מהווה 70% מסיכויי ההצלחה באימונים. מתאמנים רבים אינם מקפידים על תזונה או מתחילים בדיאטת "כאסח", ובכך הגוף לא מקבל את אבות המזון שהוא זקוק להם. מצב זה מקשה על הגוף להגיע לתפקוד אולטימטיבי, לכן מומלץ להיוועץ באיש מקצוע שיסייע להתאים את התזונה לאימון.

 

לדוגמא, לפני פעילות יש לדאוג לספק לגוף "דלק" בדמות פחמימות על מנת שיוכל לעמוד במאמצים, או לאחר אימון, למשל, יש לאכול כמות חלבון נאותה על מנת לספק לגוף אבני בנייה שיסייעו לתהליך ההתאוששות.

 

רוצים לראות תוצאות? תתחילו לאכול ()
רוצים לראות תוצאות? תתחילו לאכול

 

4. שמירה על חום הגוף

בחוץ קר, לכן מומלץ להתחיל את האימון עם ביגוד חם ולאחר הכנת הגוף לפעילות (חימום דינאמי) לעבור ללבוש קצר יותר. בסיום האימון יש לבצע שחרור של השרירים ולדאוג ללבוש ארוך על אף שהגוף עדיין חם מהאימון: במידה ולא נשמור על חום הגוף אנו עלולים לחלות. בנוסף, מומלץ להתאמן עם חולצת דרייפיט (בד מתנדף) -  כך החולצה תתייבש מהר יותר ולא תישאר רטובה לאחר ההזעה.

 

לא לשכוח להתלבש חם בסוף האימון ()
לא לשכוח להתלבש חם בסוף האימון

 

5. בחירת פעילות מתאימה

בחרו פעילות שאתם אוהבים: זהו האלמנט החשוב ביותר ומה שיעזור לכם להתמיד לאורך זמן. אם תבחרו פעילות שאינכם אוהבים, מהר מאוד תוותרו. אל תלכו אחר טרנדים ותעשו את מה שכולם עושים, בחרו פעילות שאתם נהנים ממנה. כיום יש מגוון ענק של אופציות: הליכה, ריצה, אופניים, חדר כושר, שיעורי סטודיו, אימונים באוויר הפתוח ועוד. כל מה שנותר לכם זה לבחור את האימון שאתם הכי מתחברים אליו ולצאת לדרך.

 

בכתבה הבאה נגלה איך אפשר לבצע אימון מקיף לכל הגוף בלי לצאת מהבית

 

הכותב הוא בעלים של "אלו"פ כושר קרבי" ומרצה בתחום אורח חיים בריא

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קר לכם? כנראה הגיע הזמן להתחיל לזוז
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים