שתף קטע נבחר

הכירו: טרנד הכושר שמחזיר אהבה לסביבה

צעד בדרך לעולם נקי יותר? טרנד אימון חדש שכבר החל לתפוס תאוצה בעולם משלב ריצה יחד עם תרומה לסביבה. תתחילו להתרגל לשם "פלוגינג"

עשיית כושר היא פעילות אגואיסטית במקצת. הרי אם נחשוב על זה, בסופו של דבר אנו דואגים לשפר את הבריאות והמראה שלנו עצמנו ובטח שלא חושבים על מישהו אחר. אך כעת נדמה כי גם דפוס מחשבה זה עומד להשתנות. הכירו את הפלוגינג - מגמת הכושר החדשה שתופסת תאוצה בעולם, ששמה על המוקד את הבריאות והכושר הגופני יחד עם בריאות הסביבה.

 

כתבות נוספות:

היי-טק בחדר הכושר: 3 המכשירים החדשים לאירובי וכוח

הכירו את מורי הדרך של רצי המרתון: הפייסרים

האימון הביתי האולטימטיבי לרגליים ב-8 דקות בלבד

 

טרנד הכושר החדש שמגיע משבדיה הוא למעשה בפשטות שילוב של ריצה תוך כדי ניקיון ואיסוף אשפה. המטרה שעומדת מאחורי הרעיון היא העלאת המודעות להשקעה בבריאות ונראות הסביבה - ממש כפי שאנו דואגים להשקיע ולטפח את גופנו. או במילים אחרות: שילוב ערכים של תרומה לסביבה יחד עם פעילות ספורטיבית.

 

בסיס המחשבה של שיטת האימונים החדשה הוא חכם ופשוט: למה רק לרוץ כשניתן לשלב את הערך המוסף של כושר והעצמה אישית יחד עם נתינה לסביבה? האימון מתנהל כך שבמסגרת אימון ריצה סטנדרטי נערכות הפסקות יזומות לאיסוף אשפה, בהן משלבים המתאמנים תרגילי סקוואט ולאנג'ים. מעבר לפן החברתי והתרומה לסביבה נקייה ובריאה, הפעילות תורמת רבות לכושר - משפרת את סיבולת הלב-ריאה, ומחזקת את השרירים והמפרקים.

 

קבלו הצצה:

 

 

לביצוע הפלוגינג מגוון יתרונות. תרגילי הסקוואט והלאנג'ים המבוצעים במסגרת איסוף האשפה הם תרגילים מורכבים הפועלים על 3 קבוצות מפרקים שונות בירך, הברך והקרסול. מסיבה זו, בעת ביצוע שלהם הם מביאים להפעלה של מספר קבוצות שרירים בו זמנית, ביניהן: שרירי הארבע ראשי, שרירי הירך האחורי, שרירי הישבן, שרירי השוק וזוקפי הגו.

 

בנוסף, הסקוואט הוא תרגיל מצויין בו נעשה שימוש רחב גם בעולם הפיזיותרפיה לטיפול בבעיות ברכיים. התרגיל מתרגל את התנועה הפונקציונאלית החיונית והשגרתית ביותר בחיי היומיום של "ישיבה-קימה", כך שביצוע נכון שלו מחזק את מפרק הברך, משפר את יציבותו ומגן מפני פגיעות עתידיות.

  

על פי נתוני הפעילות בשבדיה, חצי שעה של פלוגינג שורפת כ-300 קלוריות השוות לאותה כמות קלוריות שנשרפת בריצה למשך אותו הזמן. ההבדל היחיד הוא תוספת העצירות המלוות בשימוש בתרגילים, וכמובן, בתחושות הגאווה והסיפוק המתלוות לנתינה לסביבה. עם זאת, בעת ביצוע התרגילים חשוב להקפיד על ביצוע איסוף האשפה בזוויות עבודה תקינות למפרקים ולשמור על מנחי עמוד שדרה תקינים.

 

תחילתה של מהפכה ירוקה בענף הכושר? פלוגינג ()
תחילתה של מהפכה ירוקה בענף הכושר? פלוגינג

 

ומה המצב בישראל?

על פי נתוני תאגיד מחזור האריזות "תמיר", בשנת 2017 נאספו מבתי התושבים ברחבי ישראל מעל ל-30 מיליון ק"ג של חומרי זכוכית, פלסטיק מתכת וקרטוני חלב. אלה מופרדים למיחזוריות ולפחי המיחזור השונים הפזורים בישראל.

 

"על אף שהפרדת פסולת אריזות הינה דרישה בחוק, היחס אליה בציבור הוא כאל פעולה וולונטרית ומתקיימות פעילויות רבות לטובת הסברה וחינוך לנושא", מספר מנכ"ל "תמיר", קובי דר. "טרנד הריצה הסביבתי הוא בעינינו עוד דרך מצוינת להמשיך ולהגדיל את המודעות לסביבה ולחשיבות הפרדת האריזות לצד פעילות בריאותית וספורטיבית. מניסיוננו, אנחנו מוצאים כי כל הפרויקטים החברתיים וההירתמות של תושבים למען הסביבה אלו הפרויקטים בעלי התוצאה הטובה ביותר".

 

לעוסקים בפלוגינג מטעמים סביבתיים מומלץ להזכיר כי פסולת אריזות כמו קטשופ, מעדנים וחטיפים, שימורים, קרטוני משקה ועוד יש להשליך אל הפח הכתום, אריזות זכוכית יש להשליך לפח הסגול, אריזות מתכת - לפח הכתום, ואילו ניירות, עיתונים וקרטונים דקים כמו אריזות פיצה או קורנפלקס – לפח הכחול. בנוסף, את בקבוקי המשקה יש להשליך אל כלובי המחזורית. כך תוכלו לממש עד תומו את חזונו של האימון.

 

הכותבת היא מאמנת כושר ברשת סטודיו C

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כושר שתורם גם לסביבה. פלוגינג
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים