שתף קטע נבחר

מחקר: יין אדום מסייע במניעת עששת ומחלות חניכיים

מחקר חדש מצא שפוליפנול, מרכיב מרכזי ביין אדום, הצליח למנוע עששת ומחלות חניכיים. עם זאת - המשקה האלכוהולי עשוי גם לפגוע באמאייל של השן

הוא עשוי אמנם להכתים את השיניים, אך יין אדום מכיל כימיקלים שיכולים גם לסייע במניעת עששת ומחלות חניכיים, כך עולה ממחקר שפורסם השבוע בכתב העת Journal of Chemical and Food Chemical.

 

צוות של חוקרים בספרד גילה כי יין אדום מכיל את המרכיב פוליפנול, שמקטין את היכולת של חיידקים ובקטריות לגרום לחורים בשיניים ולמחלות חניכיים.

 

קיראו עוד כתבות על בריאות השן

 

המחקר גם מקשר בין שתיית יין אדום במתינות למספר יתרונות בריאותיים, כולל סיוע ללב, הגברת חיידקים טובים במעיים, הורדת הסיכון לסוכרת והארכת חיים.

 

אלכוהול לא עוזר בשמירה על בריאות הפה

בעוד שהתוצאות עשויות להוביל בסופו של דבר לשינויים בטיפול בבריאות הפה, החוקרים מציינים שעדיין נחוצים מחקרים עתידיים על מנת לקבוע מה גורם לחיידקים בפה ובשיניים להיפגע. הם הוסיפו שלמרות ממצאי מחקר זה, הם בהחלט לא ממליצים לאנשים לצרוך יותר אלכוהול כדי לשמור על בריאות הפה.

 

"היין הוא משקה חומצי, צריכה רבה ממנו עשויה לפגוע באמאיל של השן", אמר פרופסור דמיאן וולמסלי, היועץ המדעי של האגודה לרפואת השיניים. "עד שממצאים אלו לא יוכחו קלינית, מומלץ לצרוך יין במתינות ולצד אוכל, זאת כדי למזער את הסיכון של שחיקת שיניים".

 

רוצים ליהנות מיתרונות הפוליפנולים שביין האדום מבלי לשתות יין? משקאות אחרים כמו קפה, תה ירוק, תה שחור, סיידר, תפוזים ולימון - כמו גם מזונות כמו אוכמניות, פטל, קיווי, ענבים שחורים, דובדבנים ושעועית - גם הם מכילים פוליפנולים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
יין אדום בריא לשיניים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים