שתף קטע נבחר

כושר ב-2 דורות: האם והבת שמתחרות יחד בפיתוח גוף

כמו אימא, ככה בת: לפני כשנה החליטו ויקטוריה ויעל סיירה להתחרות יחד בתחרות פיתוח גוף. בריאיון משותף לערוץ הכושר הן מספרות על הדינמיקה המיוחדת בדרך להגשמת המטרה, על שיגרת התזונה הלא קלה, ועל איך זה כשאמא מעירה אותך מוקדם בבוקר לאימון ספינינג

כשחושבים על בילוי משותף קלאסי של אם ובתה המתבגרת נהוג לרוב לדמיין מסע שופינג, טיפולי יופי, או ישיבה משותפת בבית קפה, אך לא כך הדבר אצל ויקטוריה ויעל סיירה.

 

כבר כמה חודשים שהאם והבת מתל אביב מבלות את זמנן המשותף בחדר הכושר באימונים מפרכים ומנהלות שיגרת תזונה ספרטנית למדי. זאת לצורך הכנה לתחרות פיתוח הגוף של איגוד Naba בה מתכוונות השתיים להתחרות בחודש מאי הקרוב, כאשר שתיהן מיועדות להיות המתחרה המבוגרת והצעירה ביותר, בהתאמה.

 

רוצים לקבל הצצה לאימון של השתיים? צפו:

 

 

 

 

 

כתבות נוספות:

כושר מהעתיד: מראה שמתקנת לך את האימון

להזיע לחינם: האם יש מגבלה להוצאה הקלורית היומית?

12 התרגילים לבית שיעבדו על כל שריר בגוף

 

ויקטוריה (51) תמיד נמשכה לספורט אך המציאות והחיים היומיומיים לא אפשרו לה להקדיש את הזמן המתאים לכך. היא עלתה לארץ לפני 14 שנים לבדה ומאז התרכזה בעבודה ובמלאכת גידול ארבע בנותיה כאם חד הורית, שלא השאירו זמן לדברים אחרים. רק לפני 5 שנים הבשילו התנאים לכך שתוכל לשים את עצמה במרכז.

 

"הבנות גדלו ושתיים מהן כבר עזבו את הבית וזה השאיר לי זמן להתפנות לדברים שמעניינים אותי", היא מסבירה, "עשיתי קורס מדריכי כושר והתחלתי לעבוד כמאמנת ומדריכה. אני מתעסקת בספורט, קיקבוקס, אימוני HIIT ובעיקר מאוד אוהבת ספינינג ורכיבה על אופניים".

 

אך מסתבר שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ. לפני כשנה וחצי, כאשר מלאו לבתה יעל 14, ביקשה הבת הקטנה דבר אחד: מנוי לחדר הכושר. "אני זוכרת את היום הראשון שהגעתי לשם", מספרת יעל, "ממש התרגשתי שזה יום הולדת 14 רק בגלל שאני יכולה להיכנס למכון. התחלתי להתאמן והתאהבתי ובסוף זה הפך להרגל, משהו מהיומיום שלי. זה משהו שאני אוהבת לעשות: אני מרגישה שזה מעלה לי את הביטחון ושיש לי מטרה שעוזרת לי בהרבה דברים. זה חלק ממני".

 

כשהבינה שהכושר הוא ממש לא רק תחביב, הביעה יעל בפני אמה את רצונה לקחת צעד קדימה ולגשת להתחרות בפיתוח גוף מקצועי. ויקטוריה מיד תמכה ברעיון. "זה נכון שאני מדריכת כושר ואני בתחום של הספורט אבל לא התעסקתי עד אז בפיתוח גוף. יצרתי קשר עם גדי טרוני, מר ישראל ומיסטר יוניברס בעבר ושאלתי אותו האם ילדה בת 15 יכולה להתחרות. הוא הזמין אותנו לבוא לראות שיעורי פוזינג (הצגת הגוף) של בנות לפני תחרויות ועל הדרך התעניינתי אם גם נשים בגיל שלי יכולות להתחרות. הוא מיד נענה בחיוב ואמר שזה אתגר גם בשבילו - וככה יצאנו אני ויעל לדרך".

 

ויקטוריה ויעל סיירה ()
האהבה לספורט כנראה עוברת בגנים. ויקטוריה ויעל סיירה

 

עוברות את זה יחד

השתיים החלו להתאמן יחד לקראת התחרות. בתחילה פתחה ויקטוריה בתהליך חיטוב על מנת להגיע מוכנה ככל האפשר ליום הגדול. "הדיאטה שלי הייתה מעט שונה משל יעל, הרבה זמן של חיטוב ללא פחמימות ובהיעדר פחמימות אתה כבר לא בנאדם כל כך נחמד", היא אומרת בהלצה.

 

תפריט התזונה הנוקשה והאימונים המפרכים אמנם היו קשים, אך התמיכה שהאם והבת סיפקו זו לזו ניצחה את הכול. "היו לנו תקופות של ירידות ועליות כאימא ובת", אומרת ויקטוריה, "אך כשאחת מאיתנו נפלה השנייה תמכה בה ונתנה לה מוטיבציה. הרבה יותר קל לעבור את זה יחד".

 

הקושי העיקרי שחוו השתיים היה מציאת זמן פנוי לדרישות הנוקשות של התוכנית. "הדיאטה הזאת הופכת לך את המוח", מספרת ויקטוריה. "אנחנו מכינות את האוכל לכמה ימים ברצף כי אין לנו זמן לכלום. היום מתחיל באימון ספינינג אירובי של שעה בשבע בבוקר כי יעל צריכה ללכת לבית הספר, מאוחר יותר אנחנו עושות אימון כוח, ולאחר מכן עוד אימון אירובי של שעה".

 

חייה של נערה מתבגרת עמוסים גם כך בלא מעט לחצים. יעל מספרת שהיא צריכה לעמוד בלא מעט דילמות ועומסים בשילוב שיגרת הספורט עם שיגרת יומה של תלמידת כיתה י', הכוללת לימודים וניהול חיים חברתיים.

 

"אני זוכרת שלחברה ממש טובה היה יום הולדת וזו הייתה דילמה גדולה אם ללכת או לא כי אף אחד אצלי בבית הספר לא יודע שאני מתחרה", היא נזכרת. "עכשיו כשהרגע הגדול מתקרב אני דווקא כן רוצה לספר כי אני יותר בטוחה בעצמי, אבל כשרק התחלתי את התהליך לא רציתי כדי שתגובות של אנשים לא ישפיעו עליי יותר מדי".

 

בסופו של דבר היא הלכה למסיבה, אך הסתפקה בהזמנה של משקה קל בלבד. "ניסיתי לא לעשות יותר מדי עניין כדי לא למשוך יותר מדי תשומת לב". על אף זאת היא מוצאת זמן לשלב את הלימודים והאימונים יחד עם תפריט תזונה שבועי משתנה, למצוא זמן בלו"ז להגשת עבודות ולסיים כתלמידה מצטיינת בכל שנה מחדש.

 

"הקשר שלנו מפתיע אנשים"

פחות מחודש לפני התחרות ונראה שחודשי האימון האינטנסיביים עשו את שלהם. "הגוף שלי השתנה משמעותית. הורדתי כמעט 12 ק"ג. זה לא שהייתי שמנה פשוט כנראה היה עודף", צוחקת ויקטוריה. "עכשיו אפשר לראות את השרירים, את הקוביות. אני גם נראית אחרת, ממש כאילו גם הורדתי 12 שנים מהמראה שלי".

 

"אמא שלי הייתה ממש בתהליך חיטוב", מספרת יעל, "אצלי הייתה תקופה של חודשיים מסה ואני יכולה להגיד שזה עזר: אני מתחילה לראות תוצאות ואני שמחה". ויקטוריה: "היא הייתה רזונת בגלל שהייתה רצה הרבה ועכשיו יש לה כתפיים וישבן, מה שצריך שיהיה בשביל ללכת לתחרות".

 

התגובות מהסביבה אוהדות. "זה לא מובן מאליו שאמא מלווה את הבת לדברים כאלה וההפך", מסבירה ויקטוריה, "הקשר שלנו מפתיע אנשים, הרי ילדים בגיל של יעל דווקא לא ממש רוצים לבלות עם ההורים".

 

יש הבדלים בפיתוח גוף לנשים אחרי גיל 50?

ויקטוריה: "אני חושבת שכן כי לעלות מסה אחרי גיל מסוים זה לא כזה קל כי יש פחות הורמונים אבל תודה לאל יש לי גנטיקה טובה. זה גם מאוד פסיכולוגי, כל הקטע הזה של הגיל".

 

מה הלאה בעצם?

ויקטוריה: "חוץ מללכת לאכול סטייק מיד אחרי התחרות אנחנו כבר מתכוננות לתחרויות של אוקטובר. אני לא יודעת איך להסביר את זה אבל זה סגנון חיים שאנחנו נהנות ממנו, אפילו שיש ימים שסובלים עם הדיאטה ועם החיטוב. ליעל יש גם תוכניות להמשיך עם זה בחו"ל ואני איתה בזה במאה אחוז".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכל התחיל במנוי לחדר הכושר. ויקטוריה ויעל סיירה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים