שתף קטע נבחר

המדריך המלא לטיפוח העור, השיער והציפורן

שינויים רבים בעור, בשיער והציפורנים ניתן לעדן בעזרת שגרת טיפוח ייעודית לבני ובנות הגיל המבוגר. מאיה אור, נטורופתית מסבירה איך לעשות את זה בקלות

המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"
 

לא מעט שינויים מתרחשים בגופנו לאחר גיל 60. תאי העור מתחלפים בקצב איטי יותר, האיזון ההורמונאלי משתנה, חיוניות ולחות העור כבר אינה כבעבר והעור הופך ליבש יותר, הציפורניים דקות ומתפצלות והשיער דקיק ודל יותר.

 

מי שהשקיעה וטיפחה את גופה במהלך השנים והתברכה בגנים טובים בהחלט מודה על כך עכשיו. אך גם מי שלא היתה מורגלת בשגרת טיפוח יסודית ועקבית, יכולה לאמץ אחת המתאימה לגילה ולטפח מראה בריא בעזרת תכשירים ותוספים, איפור נכון ואף הליכים אסתטיים למיניהם.

 

עוד במדור 60 פלוס:

כשהעור מתבגר: 5 טיפולים להתחדשות

לסטייל אין גיל: 3 פאשניסטיות בגיל הזהב קובעות את הכללים 

זה לא הגיל: דוגמן בן 80 וסבתות בסנאפצ'ט

 

טיפוח עור  ()
סימני הגיל מופעים ראשית בצוואר
 

5 טיפים לטיפוח עור הפנים והצוואר

את השינויים כאמור, ניתן לראות קודם כל בעור- כאשר המקום הראשון בו ניתן להבחין בגיל ובשגרת הטיפוח הוא הצוואר. עור הצוואר דק ועדין יותר מעור הפנים וסימני הגיל יראו בו אף לפני שיראו על הפנים. רבות נוטות להסתיר את צווארן מגיל מסוים מסיבות של עור נפול ורפוי, קמטים רבים וכתמי פיגמנטציה שנוטים להופיע ראשונים באזור הצוואר והמחשוף.

 

ההמלצה העיקרית היא לכלול את הצוואר והמחשוף בשגרת הטיפוח היומית ולא להזניח. לצוואר והמחשוף ניתן להעדיף קרם "עשיר" יותר ואילו קליל יחסית לפנים, היכן שגם תרצי להוסיף איפור מבלי לחוש כבדות.

 

בשני המקרים מומלץ לבחור קרם לעור רגיש ועדין בשל הנטייה לרגישות ודלקתיות של העור, העולה עם הגיל.

 

עדיפות קיימת לתכשירים מעוטי רכיבים ושבסיסם הינו טבעי עד כמה שניתן, המאופיינים ברכיבים בעלי יכולת שיקום והרגעה כצמחי מרפא המוכרים וידועים בספרות המקצועית כמתאימים לעור רגיש ובוגר - כצמח הפוליגונום, החוחובה, חמאת שיאה, חמאת קוקוס, אלוורה ברבדיס ועוד.

 

חשיבות גבוהה יש לבחירת תכשירים נטולי חומרים משמרים סינטטיים (פרבנים) ובתוספת ריח וצבע, הידועים כאלרגניים.

 

לרענון מראה העור ניתן לבצע פילינג עדין על בסיס חומצת פירות - להבדיל מפילינג גרגירים, העלול לשחוק ולפצוע את העור.

 

כך תבחרי מקדם ההגנה המתאים לעורך

עקרון בסיסי הינו הגנה לאורך כל ימות השנה, בחורף ובקיץ, במקדם התואם את גוון עורך.

 

הקפידי לבחור מקדמי ההגנה מבוססי תמציות צמחים ושמנים טבעיים העשירים באנטי-אוקסידנטים המגנים על העור מפני רדיקלים חופשיים ומנזקים סביבתיים הגורמים להזדקנותו המואצת.

 

העדיפי תכשירים ייעודיים לבעלי עור רגיש, היפו אלרגניים ומבוססים על מסנני המגנה עדינים במיוחד - הם המומלצים לך, לשימוש יום יומי.

 

דילול שיער נפוץ עם העלייה בגיל בקרב גברים ונשים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
דילול שיער נפוץ עם העלייה בגיל בקרב גברים ונשים(צילום: shutterstock)

3 המלצות לטיפוח השיער, הגבות והריסים

כ-50% מכלל הנשים בגיל 50 ומעלה סובלות מהתקרחות. בעוד אצל הגברים מדובר בתופעה שנחשבת גברית וסקסית, אצל נשים מדובר בנשירה והידלדלות מסת השיער הפוגעת בביטחונן האישי, בדימוי העצמי ובתחושת החיוניות.

 

חוויה זו מביאה רבות לחפש פתרונות כחבישת כובע או פאה ואף תוספות שיער שלעיתים עלולות אף להחמיר את הבעיה, בשל כיבוי לאורך שעות ו"חנק" שורשי השערה או הפעלת עומס על השורש, שגם כך מוחלש ועתה עליו לשאת תוספת כבידה.

 

1. למניעה, טיפוח וטיפול ניתן לחפוף בשמפו ומרכך ייעודיים לשיער דליל, בעלי רכיבים הממריצים את שורש השערה תוך עיסוי והזרמת הדם אל הקרקפת, החיוני כל כך לשורש בריא וחזק.

 

2. מסיכות לטיפוח השיער המקנות הנפח ותחושת חיות יוכלו לסייע בטשטוש המראה הדליל. ניתן כמובן להתאים את מבנה התסרוקת וצבע השיער לטובת מראה מלא יותר ושופע.

 

3. גם הגבות וגם הריסים הם שיער, הריסים מתקצרים ומתדלדלים ושיער הגבות נוטה גם הוא לנשור ולהפוך לדליל. לעיתים אף מפסיק לצמוח באיזורים בהם היתה מריטת גבות שיטתית.

 

החדשות הטובות הן שניתן לשפר ולתקן את המראה של הגבות והריסים בעזרת מוצרי איפור – צביעה, עיצוב ומילוי גבות קבוע או חד פעמי ומריחת מסקרה מעברה ומאריכת ריסים במספר שכבות המשפרות את המראה בקלות ובמהירות.

 

לטיפוח השיער העדין של הגבה והריסים ניתן להיעזר ברכיבי הזנה טבעיים כשמן קיק או ויטמין E בעיסוי מקומי, קל מידי ערב לטובת חיזוק הזנה ושיקום השיער.

 

דגש מיוחד לעור העדין סביב העיניים

העור סביב העיניים הינו רגיש ועדין ולכן חשוב להקפיד על קרם המותאם לעיניים ולא להסתפק בקרם פנים רגיל.

 

מומלץ למרוח קרם הגנה ולהרכיב משקפי שמש בכל יציאה מהבית (ולא רק בחודשי הקיץ) שלא למטרת הסוואה אלא להימנע מכיווץ העין אל מול בוהק השמש ובכך להרפות מהשרירים סביב העיין וקמטי ההבעה.

 

איפור מותאם יכול לטשטש רגעית כתמי פיגמנטציה, ומראה של עיניים עייפות. אך אם מדובר במצב כרוני של עפעפיים נפולים, בשקיות מתחת לעיניים וכתמים בולטים ניתן להבהיר זמנית ולמצק את האזור העדין על ידי שימוש במסיכות ייעודיות לאזור זה.

 

התייעצות עם מומחה. במידה והמראה הינו עייף ומשפיע משמעותית, מומלץ לפנות לייעוץ עם מומחה בתחום האסתטי (קוסמטיקאית/ כירורג) בכדי לבדוק אילו טיפולים ניתן לבצע על מנת לשפר את המראה.

 

את שינויי הגיל הכי קל להסתיר על ידי טיפוח הציפורניים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
את שינויי הגיל הכי קל להסתיר על ידי טיפוח הציפורניים(צילום: shutterstock)
  

3 דגשים לטיפוח הציפורניים 

גם הציפורניים שלנו משתנות ומזדקנות עם השנים- הן הופכות לחלשות יותר, מתקלפות ונסדקות מהר יותר ואף מצהיבות. אך לעומת שאר האיברים, את הציפורניים הכי קל והכי כיף לטפח. ניתן בקלות לנקות, לשייף, לעשות מניקור ולמרוח לק.

 

1. חשוב למרוח קרם לחות לידיים וסביב הציפורניים לפחות פעמיים ביום ולנשים המורחות לק באופן קבוע חשוב לוודא שהציפורניים בריאות ושלמות מתחת ללק ואף להשתמש בקביעות במחזק ציפורן המסייע בשיקומה ומגן עליה גם מתחת ללק.

 

2. על השיוף להיות מצד אחד לשני (מימין לשמאל או ההפך איך שנח) ולא שתי וערב. השיוף מצד לצד, מפרק את סיבי הציפורן ומפצל אותה, גם אם היא נוטה להיות בריאה וחזקה.

 

3. שמן טבעי. גם כאן מריחה ועיסוי מדי ערב של שמנים טבעיים - מסוג חוחובה, ויטמין E או שמן קיק יעשו פלאות למבנה הציפורן, לעור סביבה.

  

4 רכיבים תזונתיים המשפיעים על העור  

כיום רבות כבר מעידות על השימוש בתוספים תזונתיים לטובת טיפוח העור, השיער והציפורניים לפניכם ארבעת המרכזיים שהשפעתם המייטיבה הוכחה במחקרים.

 

1. סידן: אם חשבתם שסידן חיוני לחיזוק רק של עצמות גופינו, הרי כדאי שתדעו שהסידן מהווה מרכיב חיוני בתהליכי חילוף החמרים בתאי העור.

 

מחקרים מצביעים על כך שרמות תקינות של סידן בעור חיוניות למיצוק ולהגמשת עור הפנים והחיית עור עייף ונטול חיים.

 

כך שחשוב, בעיקר בגילאים מבוגרים לצרוך מספיק סידן, בין אם במזון או בתוספים, כאשר העדיפות היא לסידן מסוג אמורפי בזכות ספיגתו הגבוהה המספקת תוצאות מהירות יותר.

 

2. צורן: מינרל הצורן הינו המינרל הנפוץ בטבע, מחקרים מעידים כי צריכת מינרל זה (המוכר גם בשמו "סיליצאה" ) משפיע על גמישות ומוצקות העור ותומך ביכולת שיקום התאים, מחזק את שורש השערה ותומך במראה שיער וציפורניים בריאות יותר.

  

3. אומגה 3: שימוש בחומצות שומן כאומגה 3 - מדגים או ממקור צמחי מסייע רבות בעיקר בגילאים אילה, לבריאות העור. ראשית, בזכות התכונות האנטי דלקתיות. הדלקת הינה תהליך טבעי בגופנו המואץ לרוב עם הגיל הפוגעת בין היתר בעמידות העור לגירויים ובמראהו ההופך לרגיש אדמומי לעיתים מחוספס וחסר חיוניות.

 

בנוסף חומצות אומגה מסייעות בתהליכי שיקום טבעיים של העור ובהקניית מראה עור גמיש ובריא יותר .

 

4. שמרי בירה: הינם תוסף בעל ערכי טיפוח ידוע מזה שנים, לעור ולשיער, בהיות השמרים עשירים בקומפלקס ויטמין B ומינרלים המסייעים לבריאות השער למראה שופע ומלא יותר.

 

 

הכותבת הינה נטורופתית מתמחה בתזונה וטיפוח טבעי, אמורפיקל

 

 

מחקר מצא כי תרגול "יוגת פנים" הפחית שלוש שנים, בממוצע, ממראה עור הפנים. צפו בתרגיל ומוזמנים לתרגל: 

 

בשיתוף מגדלי הים התיכון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
צילום: shutterstock
שגרת טיפוח תעדן את השפעות הגיל
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים