שתף קטע נבחר

איזונים ובלמים: להחזיר את הפרופורציות לחיים

מתחילים להחזיר את האיזון לחיים – בין עבודה, משפחה, תחביבים וחלומות. אם יהיה לכם מספיק זמן לחלום, תגיעו רחוק יותר ממה שחשבתם

בשיתוף אסם-נסטלה

 

אם עידן הניו אייג' תפס אתכם קשובים, הרי אתם יודעים שמטרת העל של כל מהלך בעולם הזה נועד להביא או להשיב את האיזון הנכסף חזרה אל החיים. אבל גם אם לא התחברתם לניו אייג' ולהתפתלויות העולם החדש, הרי שאתם יודעים לבטח שהשאיפה להגיע לאיזון בין הגוף והנפש, בין תובענות העבודה לחיים הפרטיים ולמשפחה, אינה נחשבת בעידן זה כפינוק אלא מסומנת כמתכון לבריאות ואריכות ימים ומטרה שיש לשאוף אליה בכל מחיר.

האם אתם מצליחים לאזן בין הדברים הרבים בחייכם? (צילום: shutterstock)
האם אתם מצליחים לאזן בין הדברים הרבים בחייכם?(צילום: shutterstock)

עדויות של אנשים שהכירו באבדן האיזון וניסו להחזיר אותו לעצמם ולחייהם, מוכיחות, שהמחירים שמשלמים על אבדן שיווי המשקל יקרים מאד ונפרעים בבריאות הפיזית, בבריאות הנפשית, ביחסים בתוך המשפחה, בהישגי העבודה והקריירה ובעצם, בכל אספקט חיים אפשרי.

 

מחפשים איזון בחיים? היכנסו למתחם "חיים מאוזנים - חיים טובים"

 

קצב החיים בעולם הקפיטליסטי מעמיד לעיתים דרישות כמעט בלתי אפשריות; בין שגרת החיים, דרישות הקריירה, עמידה בפקקים ונסיעה של שעות בדרכים, הצורך להשקיע בילדים, בהורים, בחיי חברה, כושר גופני או תחביבים ועוד. נדמה לעיתים, שככל שעובר הזמן אנחנו הולכים ומאבדים את עצמנו בתוך המערכת. מישהו או משהו תמיד נפגע – העייפות שלנו משפיעה על ההישגים בעבודה, קצב החיים יגרום לנו לשכוח לאכול בזמן, הילדים שלנו גדלים מהר מדי והיחסים הבין אישיים שלנו נדחקים למקום האחרון ברשימת המשימות. כנראה שאצל רובנו, אם אנחנו מוצאים רגע לעצור ולחשוב, עולה השאלה הפשוטה: מתי נשמתי בפעם האחרונה נשימה עמוקה של אוויר, סתם כך מבלי לרוץ הלאה וקדימה?

 

מתי בפעם האחרונה ישבתם עם הילדים בלי לחץ להספיק עוד דברים? (צילום: shutterstock)
מתי בפעם האחרונה ישבתם עם הילדים בלי לחץ להספיק עוד דברים?(צילום: shutterstock)
 

 

להפסיק לרוץ, להתחיל ללכת. ולחשוב

תרשו לנו להאיר בפניכם עד כמה חשוב האיזון הזה לחיים שלכם ועד כמה הוא עשוי לשפר דברים אחריהם אתם – וכולנו – רצים כל הזמן:

 

לקדם את החיים

רק אם תמצאו את האיזון בין כל האלמנטים שמרכיבים את חייכם, תמצאו את האומץ לקדם את השאיפות, החלומות ומלוא היכולת שלכם בכל מישורי החיים – המקצועיים, הבין אישיים ואלה שחיכו במגירות הפנטזיה שבלבכם הרבה זמן.

 

קחו נשימה, תעשו רשימה ותראו איך החיים שלכם מתאזנים (צילום: shutterstock)
קחו נשימה, תעשו רשימה ותראו איך החיים שלכם מתאזנים(צילום: shutterstock)
 

לשמור על הבריאות

הבריאות הנפשית והפיזית הכרחיים לצמיחה שלכם בחיים ומשפיעה רבות על המצב המשפחתי והיחסים הבין אישיים שלכם. חתירה לאיזון תביא יותר רוגע לחייכם, תכניס סדר ותבטיח שלווה נפשית ומכך, בריאות טובה יותר.

 

התחילו באיזון בתזונה, ממליצה אורלי פיינה, דיאטנית "אסם". אכלו מתוך רשות ומודעות לאפשרויות התזונתיות הטובות עבורכם, בחרו לשלב את כל אבות המזון וגוונו ביניהם בכל ארוחה – פחמימות על בסיס דגנים מלאים, חלבונים מהצומח ומהחי ירקות פירות ושמנים איכותיים, כל זאת תוך הקשבה לתחושות הרעב והשובע ואכילה עם תחושה נעימה שנשארת גם עם סיום הארוחה.

 

לחלום בגדול

שלווה היא מתכון להבטחת העתיד שלכם; שמירה על שלווה נפשית תבטיח שתוכלו לחלום ולתכנן היטב את עתידכם. שמירה על בריאותכם הפיזית, תבטיח סביבה חיובית לפעול בה בכל מישור ותחום. האיזון בין השניים יאפשר לכם לחשוב על עבודה טובה יותר, חופשת חוויות מעצימה למשפחה שלכם או שתהיה הזדמנות להגשים חלומות גדולים אחרים.

 

איך מביאים את החיים לאיזון?

בין אם מדובר בענייני יחסים או קריירה, עם איזון נכון תוכלו לתת יותר מעצמכם ולעצמכם בכל סיטואציה. זמן איכות עם משפחה, חברים או תחביב, יעשיר כל דבר אחר שתעשו ואת החיים שלכם ושל הסובבים אתכם יהפוך לבריאים, טובים ומספקים יותר וכנראה, אפילו, להיות מאושרים.

 

מצאו את הדרך לאיזון בשביל חיים בריאים יותר (צילום: shutterstock)
מצאו את הדרך לאיזון בשביל חיים בריאים יותר(צילום: shutterstock)

 

לא פעם אנחנו מרגישים שיצאנו מאיזון, מטרתו של פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" לעזור לכם להיכנס לאיזון בעזרת צוות מנטורים, כל אחד בתחומו, שיתנו טיפים ועצות שיכולים לעזור לכל אחד ואחת מאיתנו, כיחידים וכחלק מהמשפחה, כי חיים מאוזנים = חיים טובים.

  

בשיתוף אסם-נסטלה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
למצוא את האיזון המתאים לכם
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים