שתף קטע נבחר

לחיות בעתיד

בשיתוף אסותא אשדוד מקבוצת מכבי

 

בדור האחרון, ובמיוחד בעשור האחרון, עברו תחומי ההמטולוגיה והאונקולוגיה מהפכה אדירה שאנו עדיין חווים את שיאה, שיא שנשבר לעיתים תכופות בזכות מחקרים פורצי דרך ומשני מציאות בכל רחבי העולם. בזכות המדע והמחקר, פותחו בעת הזאת משפחות שלמות של טיפולים ותרופות. 

 

פרופ' מרב לייבה
פרופ' מרב לייבה

 

כך למשל תרופות ביולוגיות חכמות, תרופות ממוקדות מטרה, נוגדנים, נוגדנים מצומדי רעלן וכך גם שיטות לאמן את ״צבא ההגנה של הגוף״ - מערכת החיסון - להכיר, לתקוף ולחסל את תאי הסרטן. יתרונות של אלו על הכימותרפיה הקלאסית, הוא בכך שהם פועלים באופן סלקטיבי כמו ״סיכול ממוקד״, עם מיעוט יחסי של תופעות לוואי.

 

מעל כולם, אנו נמצאים בעיצומה של מהפכת הטיפולים הגנטיים – כמו T־CAR ודומיה – שמאפשרים להחליף את את הפגם בגן שגורם למחלה, ולהחליף אותו בהעתק בריא של הגן. טיפולים אלה צפויים להביא בעתיד לריפוי מלא של מחלות דם שונות, ובראשם סרטני דם.

 

שיטות הטיפול החדשות וההתקדמות במחקרים, מבשרים על עידן חדש ואופטימי יותר עבור החולים ובני משפחותיהם. גם אם לפנינו עוד דרך ארוכה, ישנה כעת תקווה בקרב משפחותיהם של אין־ספור החולים, שבזכות היכולת להאריך את חייהם, אולי עוד תימצא בזמן הזה תרופה גם לסוגי הסרטן הקשים יותר.

 

העתיד הקרוב, כך נראה, יביא עימו שיפור ושכלול נוסף של השיטות המהפכניות הללו. משנה לשנה אנו רואים חידושים ועדכונים במחקרים השונים, המגדילים עוד ועוד את התקווה הקרובה מאי פעם - להביא למיגור וריפוי מחלות הסרטן לכל סוגיו.

 

בית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד, אשר הוקם אך לפני שנתיים, הוא בית החולים הראשון מזה 40 שנה שהוקם במדינת ישראל.

 

בית החולים אסותא נולד בעידן של חדשנות מתפרצת ומאז הקמתו חרט על דגלו להוביל מחקר וחדשנות, ומייד עם פתיחתו הוקמה רשות מחקר, בניהולה של ורד נוסבוים; גויסו מתאמי מחקר, חוקרים, מומחים בעיבוד נתונים ובחדשנות רפואית; ויחד אנו חותרים ליזום ולהוביל מחקרים מובילים בארץ ובעולם.

 

פרופ' מרב לייבה, יועצת מדעית ל- yhealth המטולוגיה, מנהלת המכון ההמטולוגי ובנק הדם בביה"ח האוניברסיטאי אסותא אשדוד

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים