שתף קטע נבחר

כך נפחית מחלות אצל ילדי הגן

לרחוץ ידיים, לאוורר את הבית ולא לשלוח ילדים חולים לגן. הכללים שיעזרו לשמור על הילדים בריאים

בשיתוף כללית

 

בחורף ישנה עלייה בשכיחות של נזלת, שיעול, מחלות חום, שפעת, דלקות לוע ודלקות אוזניים עקב ריבוי הופעת הווירוסים בעונה הזאת של השנה.

 

בשל מזג האוויר הקר הילדים בגנים ובמעונות ממעטים לצאת החוצה, החדרים פחות מאווררים והם הופכים להיות קרקע פורייה להידבקות בנגיפים. ד"ר יוסף גלושטיין, מנהל מרכז בריאות הילד בקריית־שמונה ורכז רפואת ילדים של כללית במחוז צפון, מפרט כמה צעדים פשוטים, שבעזרתם ניתן להפחית באופן משמעותי את שיעורי ההדבקה והתחלואה:

  

להקפיד לרחוץ ידיים לאחר טיפול בילד מנוזל או מצונן ולפני טיפול בילד אחר.

  

לנקות באופן יסודי ולעיתים תכופות את כל הרהיטים, הכלים והצעצועים.

  

להימנע מלהביא ילד חולה לגן. כלל ברזל: יש להמתין לפחות 24 שעות לאחר שהחום חולף לפני חזרתו לגן.

  

לאוורר ככל הניתן את הגן ולהוציא את הילדים ככל האפשר לחצר כדי להקטין את הצפיפות.

  

חשוב להקפיד על מתן כל חיסוני החובה לילדים - מה שיקטין משמעותית, למשל, הדבקה במחלת השעלת, שהשכיחות שלה עלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות.

  

חשוב לתת לכל הילדים בגיל הגן גם חיסון לשפעת, אשר יכול לחסוך מהם את המחלה על סיבוכיה הקשים. חיסון בגיל זה גם מוריד את התחלואה בקרב כלל האוכלוסייה.

  

ומה אם הילד כבר חלה?

ברוב המקרים אין טיפול תרופתי למחלות נגיפיות והן חולפות מעצמן לאחר מנוחה והקפדה על שתייה מרובה. אין מקום לתת אנטיביוטיקה במקרים אלו. יש לתת למערכת החיסונית של הגוף להתגבר על המחלה.

  

גם כאשר הילד עם חום גבוה, לא להיבהל: החום הוא סימפטום למחלה זיהומית ולא מעיד בהכרח על חומרת המחלה. עם זאת, חשוב לשים לב למצב הילד בעת המחלה: האם הוא חיוני או אדיש, האם הוא מגיב כרגיל, האם הוא משחק כאשר יורד החום, האם הוא שותה באופן סביר, האם אין תופעות אחרות כמו הקאות, שלשולים או מצוקה נשימתית. אם הילד מראה סימני מצוקה כלשהם, או אם אתם חשים לא רגועים ממצבו, יש לפנות לרופא בהקדם, ואם הרופא לא זמין - למוקד רפואי הקרוב למקום המגורים.

 

בשיתוף כללית

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
למנוע מהילדים לחלות
צילום: Shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים