שתף קטע נבחר

טרנד חדש: נוסעים לטורקיה לציפוי שיניים בשליש מחיר

אחרי השתלות השיער, קבלו את הטרנד החדש מטורקיה - ציפוי שיניים למראה של חיוך הוליוודי מושלם בכשליש מחיר מאשר בישראל. כמה זה עולה, מה זה כולל ומה חושבים על כך רופאי שיניים בישראל

בשנה האחרונה נראה שכמעט כל חיוך פריים-טיימי שניבט אלינו מהטלוויזיה חושף שורות של שיניים צחורות כשלג, כאלו שעד ממש לאחרונה יכולנו לראות רק על כוכבי הוליווד. בן-אל תבורי, שותפו סטטיק, אייל גולן, אסי עזר, אביבית בר-זוהר ועוד רבים אחרים עשו לחיוך ההוליוודי הצחור עלייה, ומאז הביקוש לטיפול המאוד-לא-זול הזה אצל רופאי השיניים נמצא בזינוק.

 

ציפוי השן הוא תהליך שבו מתבצעת הדבקה של חומר מלאכותי על החלק הקדמי של השן. הציפוי משמש למעשה כהלבנת שיניים קבועה, אפילו במקרים כמו שיניים מוכתמות או עם פיגמנטציה, ומסייע במראה ישר לשיניים עקומות, שבורות או כאלו עם ריווחים מיותרים. אבל יותר מכל - הציפוי משווה לשיניים מראה נקי, צחור ויוקרתי.

 

כמה יוקרתי? ציפוי של שן אחת יעלה לקהל הישראלי בין 2,500 שקלים לחומרים הפחות יקרים ועד כ-5,000 שקל, כן כן לשן אחת. כדי לכסות את כל השיניים שנחשפות בחיוך רחב, נדרש לצפות כ-12-16 שיניים, אבל יש כאלו שהולכים על כולן - כלומר 32 שיניים, כלומר פרויקט של כ-100 אלף שקל, ואף יותר.

 

המחירים השונים בציפויים נובעים בעיקר מהחומר בו משתמש הרופא בהליך. יש את ציפוי הנאנו קומפוזיט, שעשוי מחומר סינתטי המורכב מחלקיקי זכוכית. מדובר באותו חומר בו משתמשים רופאי השיניים לביצוע סתימות לבנות. היתרון הגדול כאן הוא המחיר הזול, יחסית לחומרים האחרים, והטיפול הקצר שמסתיים לרוב במפגש אחד. החיסרון העיקרי הוא שהחומר סופח כתמים מצריכת מזון ומשקאות ולכן עם השנים צבעם של ציפויים אלה משתנה. מדובר גם בחומר עדין ורך יותר מהשן המקורית ולכן בלעיסת מזון קשה, הציפוי עלול להינזק.

ציפויי שיניים בטורקיה (צילום: תומר בן יוסף)
לנסוע לטורקיה ל-5 ימים ולחזור עם שיניים צחורות. הרופא הטורקי והצוות בפעולה(צילום: תומר בן יוסף)

ציפוי החרסינה (לומיניר) נחשב ליותר משודרג. הוא עשוי חרסינה שעברה הליך של שריפה בתנור בחום גבוה, מה שנותן עמידות לציפוי לאורך שנים. ציפויי לומיניר מאופיינים בכך שהם דקיקים במיוחד. ברוב המקרים לא נדרשת השחזה או שיוף של השן הקיימת, מה שמקצר את הליך הטיפול. חיסרון בולט בשיטה זו הוא העובי של הציפוי (כ-0.2 מילימטר בממוצע), שהופך אותו לכמעט שקוף. לכן, אם המצב הקיים של השן הוא ירוד (בעיקר מבחינת הצבע הטבעי), ציפוי מסוג זה אינו יתאים משום שפיגמנט של השן ישקיף דרך הציפוי והמטופל לא יקבל את התוצאה הרצויה.

 

אלא שהנפוץ מכולם כיום הוא ציפוי חרסינה למינייט, שעמיד בפני הכתמה, דבר אשר מבטיח מראה טבעי לאורך שנים. הציפוי עשוי חרסינה אשר עוברת תהליך של דחיסה ושריפה בתנור בחום גבוה. הליכים אלה גורמים לציפוי להיות חזק ועמיד לאורך שנים. ניתן לבחור גוון וצורה של הציפוי בהתאם לרצון המטופל והתחזוקה פשוטה למדי. החסרון הבולט בשיטה זו - המחיר הגבוה.

 

העלות הגבוהה של טיפול זה בישראל גרמה לכך שיותר ויותר חברות ישראליות מטיסות מטופלים ליעדים כמו טורקיה או מדינות אחרות באירופה, שם מתבצע הציפוי בעלות זולה בהרבה.

 

אני מצטרף לטיסה כזו לטורקיה, שאורגנה על-ידי קבוצת רימונים בריאות עולמית, בבעלותו של איש העסקים מתחום הביטוח, דרור אסרף. כבר שלוש שנים שאסרף מטיס ישראלים לטורקיה. תחילה רק להשתלות שיער, מאוחר יותר הורחב ההיצע גם לטיפולים אסתטיים וציפויי שיניים.

 

"מגיעים לטורקיה מטופלים מכל העולם ובתי החולים שם הם ברמה מאוד גבוהה. ראיתי אפילו רופאים ישראלים שבאים לעשות השתלמויות שם, בעיקר בניתוחים פלסטיים", מספר אסרף, "כשמדובר בציפויי שיניים, הרמה היא מאוד גבוהה והמחירים - פחות מחצי מאשר בישראל".

 

מרפאת השיניים של ד"ר אורחן אוצטופראק נמצאת באחד הרובעים היוקרתיים בחלק האסייתי והיותר מודרני של איסטנבול. בתוך המרפאה, שמעוצבת כולה בגוונים של שחור, מספר חדרי טיפולים, כולם מאובזרים בציוד שנחשב למילה האחרונה בתחום.

 

"זה בדיוק החומר שהסלבס בהוליווד משתמשים בו"

ד"ר אוצטופראק מספר שיש לו ניסיון של 15 שנים בציפויי שיניים, ומגיעים אליו עשרות רבות של מטופלים מגרמניה, הולנד, איטליה ולאחרונה גם מישראל. המחיר, הוא שמביא את כולם לטורקיה, אבל לא רק, מדגיש הרופא: "בגלל כמויות המטופלים הגדולות, צברנו ניסיון מאוד גדול בתחום, ולכן העבודה כאן אצלנו נחשבת למאוד איכותית".

ציפוי שיניים בטורקיה (צילום: תומר בן יוסף)
שירה קובי לפני (מימין) ואחרי הטיפול(צילום: תומר בן יוסף)
 

אבל המחיר, הוא זה שגורם למטופלים להגיע לכאן מכל העולם. למטופל ישראלי יעלה ציפוי של שן אחת 1,450 שקל, וזה כולל הכל - טיסה לטורקיה, שהות של 4-5 ימים במלון והסעות למרפאה וממנה. "הציפוי שהמטופלים שלנו מקבלים הוא האימקס, ציפוי חרסינה שנחשב לחומר החזק בעולם, ומיוצר ממספר שכבות. זה בדיוק החומר שהסלבס בהוליווד משתמשים בו", אומר אסרף, "החומר הזה מאוד עמיד, לא יצטברו עליו כתמי עישון או כתמי קפה והוא יחזיק מעל ל-10 שנים".

 

- איך המחיר בטורקיה מגיע לרמה כזו זולה?

"הכל כאן יותר זול, מהשכר שמקבלים הטכנאים והעובדים האחרים ועד להוצאות שיש על המרפאה. המצב הכלכלי בטורקיה גם לא מזהיר וזו הסיבה שהטורקים שמחים לקבל תיירות מרפא, ומסוגלים לספק את הטיפול היקר הזה בעלות זולה בהרבה מאשר בישראל".

 

- ומה לגבי אחריות לטיפול?

"לכל טיפול דרכנו יש אחריות. אם בתוך חודש מהטיפול מרגישים שהציפוי לא יושב טוב או שלא נוח, נטיס את המטופל על חשבוננו לטורקיה לתיקון. קבענו שזה יהיה חודש כי בתוך חודש ניתן לחוש את העבודה בצורה הכי טובה. אבל גם אחרי כן יש אחריות לטיפול, למעשה גם אחרי שלוש או ארבע שנים המטופל יוכל לקבל תיקון לעבודה בחינם. כל מה שעליו לעשות זה לממן עבור עצמו את כרטיס הטיסה לטורקיה".

 

שירה קובי מחיפה הגיעה לכאן בעיקר בזכות חברתה הטובה שעברה את הטיפול לפניה בטורקיה: "תמיד רציתי לעשות ציפוי שיניים, אבל בארץ המחירים יקרים מדי. יש מקומות שדרשו ממני 5,000 שקל לשן. ראיתי את העבודה שעשו בטורקיה לחברה שלי ונדלקתי על הרעיון. אחרי שהגעתי לכאן, ראיתי את המרפאה וישבתי עם הרופא הבנתי שעשיתי את הצעד הנכון במקום הנכון. אני מאוד מרוצה מהעבודה שעשו לי".

 

"מי מבטיח שהרופא יהיה שם בעוד שנתיים-שלוש כשאצטרך תיקון?"

רופאי השיניים בישראל, כמצופה, משגרים לכל עבר תגובות נגד בעקבות נהירת הישראלים לטורקיה. "אין שום ערובה לאיכות הטיפול שתקבלו בטורקיה או בכל מקום אחר בעולם", טוען ד"ר ערן פרמון, שמרפאתו עוסקת בהשתלות שיניים ובשנים האחרונות גם בציפויי שיניים, "גם בישראל קיים טווח רחב של מחירים בהתאם למיומנות של הרופא והטכנאי ורמת הביצוע של הטיפול האסתטי, אבל כאן יש אבא ואמא לכל טיפול ויש למי לחזור. כן, הטיפול בטורקיה יכול להיות איכותי, אבל מה קורה הלאה? מה אם צריך תיקונים? בדרך-כלל שביעות הרצון מטיפולים שנחשבים אסתטיים עומדת על 75%, תמיד צריך לתקן משהו כדי להגיע לתוצאה נוחה וטובה עבור המטופל. כשעושים את זה בחו"ל, אתה מוגבל בזמן. לא תמיד אפשר לסיים הליך כזה במספר ימים".

 

- אילו בעיות עשויות להיווצר?

"בטיפול מהיר יכולות להיווצר בעיות של תזוזה של הציפוי או חוסר התאמה מוחלטת לחניכיים, מה שיכול ליצור פס שחור בין השיניים לחניכיים. ברוב המקרים רופאים ישראלים לא ישמחו לתחזק עבודה שנעשתה בחו"ל כי זה גם סוג של לקיחת אחריות".

 

בנוסף, מעלה ד"ר פרמון סוגיה נוספת: "הביטוח הרפואי שאנחנו עושים לפני טיסה לחו"ל לא מכסה נסיעה לצורך טיפולים רפואיים. זה אמור להרתיע כי לפעמים אנשים נוסעים כדי לחסוך כסף, אבל יכול לעלות להם הרבה - בשתלים וניתוחים זה מאוד משמעותי. גם האחריות שנותנים לך על הטיפול בחו"ל - מי מבטיח לי שהרופא יהיה שם בעוד שנתיים-שלוש כשאצטרך לבוא לתיקון?"

 

שתי המטופלות שאני מתלווה אליהן בטורקיה עוברות ביום הראשון מדידה, ומיד מורכב על שיניהן הציפוי הזמני. ביום שלמחרת יקבלו כבר את הציפוי הקבוע - ויחזרו לישראל עם חיוך לבן וזוהר מאוזן לאוזן.

 

"כשמבצעים את זה בישראל", מוסיף ד"ר פרמון, "הציפויים הזמניים יהיו ברמה מאוד גבוהה, ויאפשרו למטופל להסתובב איתם שבוע ואפילו יותר. רק אחרי תקופת זמן כזו אפשר לקבל הערות וריג'קטים לגבי איך שזה יושב על השיניים, הצבע והדיוק. ואני אומר לך, תמיד המטופל מבקש לשנות משהו אחרי שהוא נמצא עם הציפוי שבועיים. אני יכול לעשות את העבודה הכי מושלמת, אבל למטופל יש חלום משלו ולרוב הוא יבקש שינוי כזה או אחר. כשעושים את זה בארץ, זה הכי פשוט. בחו"ל זה כבר הופך למסובך יותר".

 

- ובכל זאת, ההבדל הוא משמעותי. ציפוי לשן אחת שעולה בטורקיה 1,450 שקל, יכול להגיע בישראל עד 5,000 שקל.

"כדאי לוודא שמקבלים את המוצר שהובטח לנו. יש מגוון רחב של ציפויי חרסינה באיכויות שונות. וגם בציפוי האימקס היקר, כדי להגיע לתוצאה מיטבית שהשן תיראה טבעית, הטכנאי אמור לבנות 5 שכבות מחרסינה. כמובן שניתן לקצר תהליכים ולהסתפק בפחות שכבות, אבל זה ייראה פחות אסתטי ופחות טבעי. הטכנאים הישראלים נחשבים לטובים בעולם, חשוב לברר מי הטכנאי שמבצע את העבודה שלך".

  

הכותב היה אורח קבוצת רימונים בריאות עולמית בטורקיה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומר בן יוסף
ציפויי שיניים בטורקיה. המחיר זול, האיכות טובה?
צילום: תומר בן יוסף
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים