שתף קטע נבחר

בצל הקורונה: מרתון תרומות איברים הציל 3 חולים

בבתי החולים איכילוב שיבא ובילינסון הושתלו שלושה מאיבריו של ישראל פרשה שנפטר בעקבות דימום מוחי. אשתו אורלי: "ההודעה על המושתלים שחיים בזכותו מרגשת ומשמעותית"

מגפת הקורונה יוצרת עומסים כבדים על בתי החולים, אבל הצלת החיים נמשכת כסדרה, ובצל המשבר בוצע מרתון השתלות איברים, מתרומתו של תושב רחובות, שהציל את חייהם של שלושה ישראלים.

 

לחתימה על כרטיס אדי

 

ישראל פרשה, תושב רחובות בן 64, הובהל לבית החולים איכילוב במצב קשה, שם אובחן כסובל מדימום מוחי. הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ שם נלחמו על חייו, אולם מצבו המשיך להידרדר, ולרופאים לא נותר אלא לקבוע כי הוא לוקה במוות מוחי נשימתי.

 

ניתוח (צילום: shutterstock)
מרתון השתלות בצל הקורונה(צילום: shutterstock)

  

אשתו אורלי, הסכימה לתרום את איבריו: "ישראל היה אדם בריא, והאירוע הטרגי הכה בנו בתדהמה", היא מספרת, "גם לישראל וגם לי היה תמיד כרטיס אדי, והיה ברור לי שזה רצונו, להציל חיים וכמה שאפשר במותו.

 

"העובדה שההשתלות הצליחו והצלנו חיים מרגשת אותי. בכל העצב הגדול הזה, הידיעה שהמושתלים חיים בזכותו של ישראל, היא בעלת משמעות גדולה מאוד עבורנו. אני נצמדנו להנחיית הרבנים להסכמה לתרומת איברים ולדבריו של הרב שלום עמר, שאמר כי זוהי מצווה לתרום איברים, ועמד על עידוד הנושא".

 

מתרומתו של ישראל, הושתלו האיברים בשלושה חולים: הכבד הושתל בבית החולים איכילוב בגבר בן 55 שסבל מאי ספיקת כבד. כליה אחת הושתלה במרכז הרפואי שיבא בחולה דיאליזה בן 71, וכליה נותרת הושתלה בבית החולים בילינסון בגבר בן 65. מצבם של כל החולים יציב.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים