שתף קטע נבחר

"אחד הדברים החשובים הוא ליצור זמן איכות - בכל תחום בחיים"

בפרק הקודם הכרנו את טלי אשכנזי שהצטרפה לפרויקט "חיים מאוזנים – חיים טובים," המשותף ל"ידיעות אחרונות" ynet ואסם נסטלה, כדי למצוא איזון בחיים העמוסים שלה. רונית כהן תמיר, מטפלת אישית ומנטורית צוות "חיים מאוזנים – חיים טובים" באה לעזרתה ולעזרת משפחתה

בשיתוף אסם נסטלה

 

 

היא בעלת חברת הפקה והלב של החברה זה תיאטרון ילדים. החברה שלה משווקת ומפיקה הצגות ומופעים והיא מנהלת צוותים, מטפלת בשחקנים, כותבת הצגות, מביימת, מפעילה ומופיעה בעצמה על הבמות. אין ספק שטלי אשכנזי היא מנוע טורבו באישה אחת. "אני אוהבת את החיים שלי שהם כה עמוסים. זו שריטה. אני לא יכולה להוריד את הרגל מהגז", סיפרה בפרק הקודם שהציג את השגרה העמוסה שלה, במסגרת פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" המשותף ל"ידיעות אחרונות", ynet ואסם נסטלה.

 

אשכנזי עובדת 17-18 שעות ביממה. הימים שלה מתחילים לעיתים ב-4:00 בבוקר, בנסיעות מהצפון למרכז, שם נמצאת החברה ולעיתים מסתיימים מאוחר מאד. לעיתים היא בכלל לנה במרכז ולא מגיעה הביתה. רגע לפני שהיא אובדת בתוך העומס, הגיעה אליה רונית כהן תמיר - מטפלת מעל 15 שנה במה שהיא מכנה "המגפה של המאה ה-21" – דכאון וחרדות - על מנת להחזיר את חיי הסערה של המשפחה לאיזון. 

 

"שעות המפגש או שעות האיכות שלך עם בן זוגך, מועטות מאד. אחד הדברים החשובים זה ליצור עבורכם זמן איכות. לפחות פעמיים בשבוע צרו שעה רק שלכם, בלי טלפונים; החליפו חוויות, משתפו, קבלו עצות", היא אומרת ועוברת לקשר עם הילדים: "כל ילד צריך מאיתנו משהו אחר. צריך ליצור אינטראקציה, אחד על אחד, בו תדברו על הדברים החשובים. גם זה, בלי טלפון, בלי לפטופ ובלי עובדים. פשוט תסתכלי לילד בעיניים. את תראי שהשיחה תגיע למקומות אחרים לחלוטין".

כדי להגיע לאיזון גם עבור עצמה נותנת כהן תמיר משימה נוספת לטלי: "יש לי משימה נוספת עבורך – תעבדי בגינה. הריחי את האדמה, הריחי את הפרחים. שוב, ללא הסמארטפון, ללא הלפטופ. זה מצב תודעה של להיות נוכח ברגע וזו המתנה הכי גדולה שיכולים לתת לעצמם במתנה אנשים בעולם המערבי".

 

 

לצורך של אשכנזי להכניס גם ספורט לחייה, כהן תמיר עושה איתה סדר: "לכולנו יש 24 שעות ביממה. דבר ראשון נשבץ ביום שלך 7 שעות שינה. נמקם בו את הארוחות, שיהיו מסודרות ומאוזנות, להן נוסיף שתיה של מים, לפחות 2-3 ליטרים ביום. בשלב הבא נכניס 3 פעמים בשבוע של פעילות אירובית של 45 דקות ועוד פעמיים בשבוע פעילות אנאירובית כמו פילאטיס, יוגה או עבודה עם משקולות".

 

 

"לסיום", שאלה כהן תמיר את אשכנזי: "מ-0-10 עד כמה את יכולה להתחייב לתהליך הזה מחר בבוקר?" וזו ענתה: "מה זאת אומרת? זה עניין של החלטה. אם אחליט אז זה יהיה 10. יאללה. מתחילות מחר בבוקר".

 

  

והנה עוד כמה טיפים של מנטורים נוספים מצוות "חיים מאוזנים - חיים טובים" של אסם נסטלה:

אורלי פיינה, דיאטנית קלינית ומנהלת תחום התזונה באסם נסטלה: "לקראת ימים עמוסים במיוחד, תכנון מראש הוא המפתח להצלחה. רצוי להיערך מראש עם כריכים, פירות וירקות חתוכים בקופסאות, ואם יש אפשרות לחימום, אז גם להכין מנה עיקרית אחת מוכנה להפסקת צהריים. אפשרי להכין כבר כמה קופסאות מראש במקרר, בכדי לקצר זמנים בבקרים.

 

"ועוד טיפ, אם סופי השבוע הם הזמן בו את נמצאת יותר עם הילדים, הקפידו בימים אלה לאכול יחד ארוחות משפחתיות. שתפו את הילדים מראש בתכניותיכם, היעזרו בהם בתכנון התפריט ובהכנת הארוחות, כל ילד בהתאם לגילו ויכולותיו."

 

"מעבר לנראות החיצונית, פעילות גופנית תורמת לנפש, לאיזון בחיים שלך. את תורמת ונותנת לכולם, הגיע הזמן שתתרמי גם לעצמך", אומר דודי צזנה, מדריך כושר. "תשאלי את עצמך מה את רוצה ותפעלי לפי התשובה שלך. הקשיבי לקול הפנימי שלך ואל תפחדי לבצע שינויים. את יכולה גם להאציל סמכויות לעובדים אחרים בכדי להגיע לאיזון בחיים".

 

לא פעם אנחנו מרגישים שיצאנו מאיזון, מטרתו של פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" לעזור לכם להיכנס לאיזון בעזרת צוות מנטורים, כל אחד בתחומו, שיתנו טיפים ועצות שיכולים לעזור לכל אחד ואחת מאיתנו, כיחידים וכחלק מהמשפחה, כי חיים מאוזנים = חיים טובים.

 

בשיתוף אסם נסטלה


פורסם לראשונה 22/06/2020 14:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לייצר זמן איכות עם הילדים
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים