שתף קטע נבחר

המרוץ לאיזון: מנסים להספיק הכל בזמן נתון

במסגרת פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" המשותף ל"ידיעות אחרונות", ynet ואסם נסטלה נפגוש השבוע את משפחת תורג'מן שמנסה להספיק הכל-הכל ביום אחד - וכך זה בכל יום. הילדות בקושי רואות את האב, ההורים נפגשים רק בערב, ועדיין נדמה שלא מספיקים דבר. אז מה עושים ואיך מחזירים את האיזון לחיים? הכירו את המשפחה

בשיתוף אסם נסטלה

 

 

משפחות צעירות רבות בארץ מכירות את הקצב הבלתי אפשרי של החיים המודרניים אותו מתארת משפחת תורג'מן מעתלית ואת הצורך להחזיר את האיזון לחיי המשפחה. במסגרת פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" המשותף ל"ידיעות אחרונות" ו"אסם נסטלה" הפגשנו אותם עם המנטורית נריה שפירא, שעוסקת באקולוגיה וקיימות בשיטת פרמה קלצ'ר

 

משפחת תורג'מן דומה למשפחות רבות בארץ – זוג הורים, עובדים, עם 3 ילדים, שיוצאים בבוקר לענייני יומם, שבים בערב, מתראים אך בקושי וצונחים אל הלילה מותשים עד הבוקר הבא.

 

 

"אני יוסי, עובד סוציאלי ופסיכותרפיסט, נשוי לרווית המופלאה, שזכתה בי וזכיתי בה", הוא אומר בצחוק. "הוא גם צועק לי מכל מקום בו הוא נמצא: זכית. אז אני עונה לו שאני אוהבת אותו", מוסיפה בצחוק רווית.

רוצים להספיק הכל - משפחת תורג'מן
רוצים להספיק הכל - משפחת תורג'מן
 

ליוסי תואר מאסטר בעבודה סוציאלית MSW והוא פסיכותרפיסט, בוגר החוג לפסיכולוגיה. הוא מנהל במגדל העמק צוות מטפלים במרכז ילדים, הורים ומתבגרים מטעם האגף לשירותים חברתיים ובעתלית, שם הוא מנהל את תחום החינוך הלא פורמלי ואמון על פיתוח אסטרטגי. רווית היא מנהלת מכירות בחברת צוקר נעמן ולשניים ילדות, בנות 11, 5 ו-8 חודשים.

 

"אני יוצא ב-7:00 בבוקר, שם את הילדים בבית הספר ובגן ואז אני בדרכי למגדל העמק עד כ-15:00-16:00. סדר היום שלי כולל טיפולים רגשיים, הדרכות הורים, ועדות תכנון וטיפול ואז אני יוצא חזרה לעתלית, לעבודה השנייה", הוא אומר ומגיע לבעיה האמתית: "אנחנו כמעט לא מצליחים לנשום ולתקשר במשך היום מפני שאני שב הביתה רק אחרי 21:00".

 

"אני לוקחת את הילדים מהגן ומבית הספר ונמצאת איתם עד הערב", אומרת רווית. "זה קשה לי כשהוא לא בבית. כמעט ואין לי זמן לעצמי ולא קל לי להיות לבד בערב. אני מתגעגעת אליו ביומיום".

 

"ואז, כשאנחנו נפגשים, מגיעים עם הלשון בחוץ. אתמול מזגתי 2 כוסות יין בערב ובאמצע כוס היין מצאנו את עצמנו ישנים מול המחשב", מסביר יוסי ורווית מוסיפה: "גם בערב משפחתי הארוחה מהירה יותר, המשחק מהיר יותר כי צריך להספיק דברים".

בסוף היום נרדמים על הספה באמצע המשפט
בסוף היום נרדמים על הספה באמצע המשפט
 

אם המשפחה נפגעת הרי שגם העבודה לא יוצאת נשכרת. "אתה מגיע עם המטענים מהעבודה והדאגות ויש גם מיילים, ווואטסאפ ואסמסמים ואם יש דברים דחופים זה יהיה בעדיפות העליונה, עוד לפני הילדות", אומר יוסי בעגמומיות. "אני מאד טוב בלהדריך אחרים איך עושים את הדברים ולפעמים קצת מתקשה בעצמי להבין איך עושים אותם. לפעמים הסבתא שומרת על שלושתם כאן בבית כי אני צריך להיות עדיין בעבודה ורווית בהדרכה מחוץ לעיר ואז אני חושב: כמה הצלחתי אני בשבוע האחרון להיות עם הילדה שלי במשחקיות? כל הדבר הזה צריך להיכנס ב-24 שעות. לעיתים זה נראה מופרך, לא מחובר למציאות".

 

"גם בי יש חלקים שרוצים את השקט ליהנות מהבית הזה שאנחנו גרים בו", אומרת רווית.

 

כדי לנסות להחזיר קצת שפיות לחיי המשפחה המשותפים תגיע אל המשפחה, בפרק הבא שישודר ב-ynet ביום חמישי, מנטורית צוות "חיים מאוזנים - חיים טובים" של אסם נסטלה נריה שפירא, שעוסקת באקולוגיה וקיימות בשיטת פרמה קלצ'ר, שהיא שיטת תכנון בקיימות. רוצים לדעת איך מספיקים הכל וגם נהנים מהזמן שלנו יחד כמשפחה? אל תשכחו לצפות בפרק הבא.

נריה שפירא (צילום: מזל שופן )
נריה שפירא(צילום: מזל שופן )
 

לא פעם אנחנו מרגישים שיצאנו מאיזון, מטרתו של פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" לעזור לכם להיכנס לאיזון בעזרת צוות מנטורים, כל אחד בתחומו, שיתנו טיפים ועצות שיכולים לעזור לכל אחד ואחת מאיתנו, כיחידים וכחלק מהמשפחה, כי חיים מאוזנים = חיים טובים. 

 

בשיתוף אסם נסטלה


פורסם לראשונה 02/06/2020 16:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לשימוש אסם חיים מאוזנים בלבד! משתתפים יוסי תורג'מן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים