שתף קטע נבחר

"אני משלבת דת, תחרויות ואימונים"

אמונה סמואלס, בת 12, מתמודדת לא רק עם יריבות קשוחות על מזרון הטאקוונדו, אלא גם עם החלום להגיע לאולימפיאדה, אבל בתנאי שהתחרות לא תתקיים בשבת

אמונה סמואלס, בת 12, חולמת להגיע לאולימפיאדה. מלבד הדרך הארוכה שעוד מצפה לה כדי להגשים את החלום, היא תצטרך גם לפתור את הבעיה של תחרויות בשבת.

 

לדבריה, "בגלל שאני דתייה והתחרויות הן בסופ"ש, בשבת ובראשון, אז קורה לפעמים שאנחנו בודקים באיזה יום התחרות שלי בחו"ל, ואם קורה לפעמים שזה בשבת אז אני לא יוצאת לתחרות". 

 

 

איך מצליחים להיות גם ספורטאית מצטיינת וגם מחויבת לדת?

"אני משלבת דת, תחרויות ואימונים בצורה נורמטיבית. מתפללת בבוקר, הולכת לבית ספר, מתאמנת בערב ומתחרה כל יום בשבוע חוץ משבת. אם אגיע לאולימפיאדה 2028 בלוס אנג'לס יכול להיות שתהיה לי תחרות בשבת, אבל אני מקווה שעד אז ייכנס חוק או משהו שייתן לי את האפשרות להתחרות ביום שישי או ראשון ויכבדו את זה שאני דתייה.

 

"אני מסתכלת על הבנות הבוגרות מהנבחרת שסיימו אולפנא או שנמצאות עכשיו באולפנא ועדיין ממשיכות להתאמן ולטוס לתחרויות. שאלתי אותן אם מסתכלים עליהן בצורה שונה או מרימים גבה, אבל הן אמרו שדווקא ההיפך - ממש מעודדים אותן בכל טיסה ותחרות, המורות וראש האולפנא. אני גם אמשיך להתחרות ולתת את הפייט גם כשאהיה באולפנא".

 

אמונה סמואלס (צילום: אורן כהן)
אמונה סמואלס. "יש גם בנות באולפנא שמתחרות"(צילום: אורן כהן)

 

איך מגיבים במגזר הדתי לבנות שמתחרות בספורט כל כך אגרסיבי?

"לדעתי, לפני 20 שנה במגזר הדתי, לא היו מסתכלים על זה בצורה כל כך חיובית, שבת הולכת לחוג טאקוונדו, ג'ודו או קראטה, אבל היום רואים שכל התחום מתפתח ושזה גם דו-מיני. גם במגזר הדתי יש את הבנות שהולכות לדברים שחשבו בעבר שמיועדים רק לבנים ואני חושבת שזה דבר טוב".

 

מלבד התמודדות עם האתגר הדתי, אומרת סמואלס שבתחרויות בחו"ל היא נתקלה גם בלא מעט מקרים אנטישמים ואנטי ישראליים: "אני זוכרת כשהגענו לבלגיה, נכנסנו לתחרות, ועליתי לזירה לקרב אז היו הרבה קריאות גנאי נגד ישראל. שמעתי דברים כמו 'יאללה פלסטין' ו'אללה אכבר' ועדיין הייתי גאה בזה שאני ישראלית ולא ניסיתי להסתיר את זה".

 

מה המסר שלך לבנות אחרות שרוצות לנסות?

"אני רוצה להיות מודל לחיקוי לנשים ולבנות שמפחדות לעשות ספורט או דברים כאלה בגלל שהן דואגות ממה שיגידו. אני חושבת שלא צריך לשים על אף אחד שאומר דברים לא יפים ופשוט לעשות את מה שאת רוצה וללכת על זה עם כל הכוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן כהן
יהדות אמונה סמואלס
צילום: אורן כהן
מומלצים