שתף קטע נבחר

תסמונת יוסף: "יכול להיות דבר כזה, הורה שמעדיף ילד"

חיים חטואל, מאמן הסיף הוותיק ואביהם של שני אלופים מתוך ארבעה ילדים - מספר בגילוי לב על ילדיו שפנו כולם ללימודי סיף, ועל השניים - מאוד ודלילה - שזכו באליפויות בארץ ובעולם ובהם הוא מתגאה במיוחד

 

מבניו של אברהם נבחר אחד, מבניו של יצחק נבחר אחד, וגם ליעקב המקראי הייתה העדפה ברורה לבן אחד - יוסף, בנה של רחל אהובתו. בפרשת "וישב" יוסף מספר ליתר אחיו על חלומותיו, ומקבל כתף קרה וצו הרחקה. זה לא נושא מדובר, אבל כמעט לכל הורה יש ילד מועדף. לפעמים זה מי שהכי דומה לו, לפעמים מי שזקוק לתשומת לב מתמדת. לפעמים זו בת הזקונים ולעיתים הבכורה.

 


 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

 

חיים חטואל כנראה מבין את יעקב. הוא מאמן סיף ותיק ואביהם של שני אלופים מתוך ארבעה ילדים – שלוש בנות ובן. בסדרת הרשת "כל המשפחות" של מיזם 929 הוא מספר על בית הגידול לאלופים, על ילדיו שפנו כולם ללימודי סיף, ועל השניים - מאור ודלילה - שזכו באליפויות בארץ ובעולם ובהם הוא מתגאה במיוחד.

 

O (מיזם 929)
משפחת חטואל(מיזם 929)

 

"יכול להיות דבר כזה, הורה שאוהב או נותן יותר לילד מסוים", הוא מודה בגילוי לב. "במשפחתי, אמא אהבה את כולם. אין לי ספק בזה. אבל אולי בגלל שהייתי האח הבכור ובעצם עזרתי לה לטפל באחים הקטנים, נשארה לה איזושהי פינה מיוחדת".

 

חטואל מוסיף שכבר כילד הרגיש שונה מיתר אחיו. "היה לי משקל אחר. נתנו לי פידבקים כל הזמן, התגאו, החמיאו והשוויצו בי. בכל זאת, הייתי ספורטאי טוב".

 

על חלוקת האהבה ההורית שנדמית לעיתים כלא סימטרית, הוא אומר: "אני חושב שזה מתחיל מהילד. ממעשיו, מהתנהגותו, האופי שלו והישגיו . כל המעטפת הזו היא הסך הכללי".

 

קשר יומיומי ותכוף

שתי בנותיו של חטואל - הילה הבכורה ומעיין, השנייה אחריה - התעסקו בסיף מקצועי עד לשירותן הצבאי. דלילה, הוא מספר, "הייתה שונה משאר הבנות. היא ומאור (בן הזקונים), בילו במחיצתי הרבה יותר שעות בגלל הסיף".

 

מבלים הרבה שעות יחד  (מיזם 929)
מבלים הרבה שעות יחד (מיזם 929)

 

הסיף, כך נדמה, הוא החוט המחבר בין האב לילדיו. "מאור אלוף ישראל כבר 10 שנים ברציפות", הוא מספר בגאווה לא מבוטלת. "הקשר שלנו היה יומיומי ותכוף. מאור ודלילה היו איתי הרבה שעות, גם במועדון וגם בטיסות לחו"ל בתחרויות ואולימפיאדות. הקשר היה הרבה יותר יומיומי ותכוף, אז ברור שהם מרגישים הרבה יותר קרובים אליי".

פורסם לראשונה 20/12/2019 12:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים