שתף קטע נבחר

בין גנבי כרטיסי האשראי: אחיין של אברג'יל

הגנבים שנחשפו באזור רחובות נהגו לפרוץ למכוניות ולשכפל את נתוני הכרטיס. הקורבנות לא ידעו, וחטפו בסוף החודש. מעצרו של נואל אברג'יל, בן אחיהם של מאיר ויצחק, הוארך

רק מי שבחן היטב את חשבון האשראי שלו גילה: מישהו גונב ממני כסף. אחרי חודשיים של מעקבים עצרה לפנות בוקר (יום ד') יחידת ההונאה של מחוז מרכז כנופייה מתוחכמת של חמישה גנבי כרטיסי אשראי, שפעלו באזור רחובות.

 

בין העצורים גם נואל אברג'יל, אחיינם של מאיר ויצחק אברג'יל. נואל הוא בנו של יעקב אברג'יל המנוח, אחיהם של מאיר ויצחק. מעצרו של אברג'יל ושל עוד שלושה מחבריו - יוסי מימון, אלירן אלבז והדר רוזנברג - הוארך בשמונה ימים על ידי השופט עמי קובו בבית משפט השלום ברמלה. חשוד נוסף שוחרר למעצר בית.

 

הכנופייה הייתה פורצת לכלי רכב, גונבת את כרטיס האשראי, משכפלת אותו ואז מחזירה אותו לרכב הפרוץ. ברך זו, מעריכים במשטרה, גרמו החשודים לנזקים של עשרות אלפי שקלים לבעלי עסקים, חברות האשראי ומחזיקי הכרטיסים.

 

החקירה החלה בעקבות גל של תלונות רבות מאזרחים ונציגי חברות כרטיסי האשראי. בדיקה עם החברות גילתה כי נתוני הכרטיסים הועתקו. צוות חקירה מיוחד, בראשותה של רס"ב אתי בן-בכר הוקם לצורך החקירה שכונתה "כרטיס עובר ושב".

 

במהלך החקירה התבררה שיטת העבודה ה"ייחודית" - שכללה כאמור התפרצויות לכלי רכב שבהם הושארו ארנקים או תיקים. בו במקום הם היו משכפלים את הנתונים של הכרטיס באמצעות קורא כרטיסים, ואז מחזירים את הכל למקומו - כאילו לא ארע דבר. כך הצליחו הגנבים לעשות שימוש חופשי בכרטיס, שכן בעליו לא טרחו לבטלו.

 

במקרים מסוימים, על פי החשד, השתמשו חברי הכנופייה גם בתעודת זהות גנובה, שבה הוחלפה תמונה - בכל פעם לחבר כנופיה אחר. פעילותם של החשודים תועדה על ידי מצלמות במשך מספר שבועות.

 

היום לפנות בוקר פשטו חוקרי יחידת הונאה מרכז, יחד עם נציגי חברות האשראי, על בתי החשודים. חמשת חברי הכנופיה נעצרו, וכן נתפסו מחשבים רבים החשודים כגנובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי הזיז את הכרטיס שלי?
צילום: index open
איציק אברג'יל. האחיין עצור
צילום:גיל יוחנן
מומלצים