שתף קטע נבחר

אישום: אלוף ג'ודו לשעבר החזיק 8 ק"ג מריחואנה

צעיר שהיה אלוף ישראל, נתפס עם כמות נכבדה של הסם בכפר יונה, ואף שהכחיש בתחילה - הודה בסופו של דבר בהחזקתו. עורכת דינו: "הוא לא פעל מרצון, אין לו קשר לסמים"

כתב אישום הוגש אתמול (יום א') בבית משפט השלום בנתניה נגד אלוף ישראל בג'ודו לשעבר המייחס לו החזקת 8 ק"ג של סם מסוג מריחואנה. עורכת דינו של האיש טענה כי אין לו קשר לסמים, וכי הוא נקלע למקום שבו נתפסו בכפר יונה במקרה. בית המשפט שחרר אותו לביתו ללא תנאים מגבילים.

 

בסוף החודש שעבר הגיעו בלשי היחידה ללחימה בפשיעה של משטרת נתניה לבית בכפר יונה, שבו פעלה על פי החשד מעבדה לגידול סמים. הבית מוקף במצלמות אבטחה, ולכן הבלשים החליטו שלא להיכנס לתוכו, ובמקום זאת המשיכו בפעילות ביישוב. הם הגיעו סמוך לפרדסים ביישוב, הבחינו בשני צעירים שעמדו ליד רכב, וניגשו אליהם. בסריקה בסמוך לרכב מצאו הבלשים שיחי מריחואנה במשקל של 25 ק"ג ברוטו שזה עתה נעקרו, וכוסו בשמיכה. שני הצעירים נעצרו לחקירה בתחנת המשטרה.

 

בבדיקת זהותם של החשודים עלה כי אחד מהם הוא לירון כהן, תושב נתניה בן 29 המוכר למשטרה. החוקרים הופתעו לגלות כי החשוד השני הוא אלוף ישראל לשעבר בג'ודו וחבר הסגל האולימפי של ישראל, צעיר המתגורר בכפר יונה. הוא טען בחקירתו כי נקלע סמוך לבית בכפר יונה עם רכבו, ושם יצא אליו אדם שביקש ממנו לקחת בדחיפות את המריחואנה משום שהמשטרה עומדת לפשוט על הבית. כיוון שפחד, לטענתו, נענה לבקשה, ולקח את המריחואנה כדי להסתירה בפרדס.

 

מריחואנה בגובה שני מטרים

הבלשים ערכו חיפוש בביתו של אלוף הג'ודו לשעבר, ותפסו במקום סמים מסוג מריחואנה וחשיש בכמות קטנה. בהמשך תפסו הבלשים את הטלפונים הניידים של הנאשם ושל כהן, ולאחר קבלת צו בית משפט גילו סרטונים ותמונות של השניים עם שיחי מריחואנה בגובה של יותר משני מטרים. חוקר היחידה ללוחמה בפשיעה, גדעון חלפון, סיפר כי בתחילה ניסו שני החשודים להכחיש קשר לסם שנמצא בסמוך אליהם, אך לאחר מכן הודה הנאשם באחזקתו. עם זאת, הוא טען כי הם לא שייכים לו.

 

הנאשם שוחרר יום אחד לאחר מעצרו, ואתמול הוגשו נגדו בבית המשפט בנתניה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

בכתב האישום מיוחסות לו עבירות של אחזקת מריחואנה במשקל של שמונה ק"ג נטו ואחזקת הסם שנתפס בביתו. בדיון בבקשה למעצרו עד תום ההליכים החליט בית משפט לשחררו. המשטרה ערערה על הפסיקה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, אולם גם זה החליט לשלח את הנאשם לחופשי.

 

עורכת דינו של הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד עידית קן ציפור, אמרה כי למרשה לא היה קשר לסמים, וכי הוא בסך הכל נקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון. "את מה שעשה, הוא לא עשה מתוך רצון", הבהירה. "אם הוא היה מסוכן, בית המשפט לא היה משחרר אותו, או לפחות היה מורה לו לשהות במעצר בית. למרשי אין קשר לסם, לגידולו או לסחר בסם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים