שתף קטע נבחר

טראמפ נגד האו"ם: "סתם מקום שאנשים מבלים בו"

הנשיא הנבחר של ארה"ב תקף את האו"ם, שלושה ימים אחרי ההצבעה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות: "לאו"ם יש פוטנציאל גדול מאוד אבל כרגע זה רק מועדון בשביל אנשים שנפגשים בו לדבר ולבלות. כל כך עצוב"

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הנשיא האמריקני הנכנס דונלד טראמפ תקף אמש (ב') את האו"ם, שלושה ימים אחרי ההצבעה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות. "לאו"ם יש פוטנציאל גדול מאוד, אבל כרגע זה סתם מועדון שאנשים נפגשים בו, מדברים ומבלים. כל כך עצוב", צייץ בטוויטר.

 

כמה דקות קודם התייחס טראמפ לדבריו של הנשיא היוצא ברק אובמה, שאמר בראיון כי למרות ניצחונו של טראמפ בבחירות - אם הוא היה מתמודד לכהונה שלישית הוא היה מנצח. "הנשיא אובמה אמר שהוא חושב שהוא היה מנצח אותי. שום סיכוי!", אמר טראמפ והוסיף את הסיבות לטענתו: "מקומות עבודה, דאעש, 'אובמה-קר' וכו'".

 

בהתייחסות הראשונה שלו להחלטה ביום שישי במועצת הביטחון עקץ טראמפ את הנשיא היוצא אובמה, שהחליט שלא להשתמש בזכות הווטו האמריקנית בהצבעה, ואמר כי "מ-20 בינואר (יום השבעתו) דברים ייראו אחרת". בבית הלבן הגיבו על דבריו של טראמפ ואמרו: "בכל רגע נתון יש רק נשיא אמריקני אחד, ועד 20 בינואר – אובמה הוא הנשיא הזה".

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
   

מאוחר יותר אמר כי "ההפסד הגדול של ישראל באו"ם יהפוך את המו"מ לשלום לקשה בהרבה. חבל, אבל נעשה את זה בכל מקרה".

 

במוצאי שבת אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החלטה 2334 שהתקבלה באו"ם היא "מעוותת ומבישה אבל אנחנו נתגבר עליה. אין אבסורד גדול יותר מאשר לקרוא לכותל המערבי ולרובע היהודי שטח כבוש". לאחר מכן זימן בצעד חריג מאוד את שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו לשיחת נזיפה.


פורסם לראשונה 26/12/2016 23:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים