שתף קטע נבחר

זה רק תרגיל: בריטניה חוזרת להונג קונג

20 שנה לאחר שהונג קונג הושבה לסין, שבה המעצמה לשעבר לאזור: "ביה"ס לטקסים של הצבא הבריטי הוזמן לעזור להחכים את משטרת הונג קונג"

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

קרוב ל-20 שנה לאחר שהונג קונג הושבה לסין, שב הצבא הבריטי לאזור - הפעם כדי לאמן את כוח המשטרה של העיר בעניינים חשובים כמו טקס והדר.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ  

 

ארבעה חיילים בריטיים תרגלו את אנשי משטרת הונג קונג בנהלי טקס רשמי, לראשונה מאז שהמושבה הבריטית לשעבר הועברה לידי בייג'ינג ב-1997.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

"בית הספר לטקסים של הצבא הוזמן לעזור להחכים את כוח המשטרה של הונג קונג", מסר שדרן בערוץ הטלוויזיה של הצבא הבריטי.

 

כוח המשטרה של הונג קונג הוקם בשנת 1844, שנתיים בלבד לאחר שהונג קונג הפכה למושבה בריטית. כוח המשטרה שפועל באזור המנהלי הסיני עדיין פועל לפי נהלי הטקס הבריטיים, ומתגאה באחת מלהקות חמות החלילים הטובות ביותר באסיה.

 

ערוץ הטלוויזיה של הצבא הבריטי שידר תמונות שבהן נראים חיילים בריטיים מפקחים על שוטרים מהונג קונג בזמן צעידתם לקול צלילי חמת חלילים.

 

"נשאלנו מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את המקצועיות של השוטרים שלנו... שאלו אותנו למה אנחנו לא מזמינים את המדריכים שיביאו להונג קונג את הכישורים ושיטות ההוראה שלהם", אמר מפקח המשטרה קה לוק לערוץ הטלוויזיה.

 

העבודה המשותפת של שוטרים בריטיים עם שוטרים מהונג קונג מתרחשת בשעה שהונג קונג נאבקת לתקן את הדימוי השלילי שנוצר לה בעת הדיכוי המשטרתי של הפגנות הענק באזור בעד דמוקרטיה ב-2014. המשטרה המקומית בספטמבר 2014 השתמשה המשטרה בהונג קונג בגז מדמיע נגד מפגינים לא אלימים - לראשונה זה שנים. המפגינים דרשו אז בחירות חופשיות להנהגת הונג קונג על רקע החשש שסין מחזקת את אחיזתה באזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
עימותים בין שוטרים למפגינים בהונג קונג ב-2014
צילום: רויטרס
מומלצים