שתף קטע נבחר

טראמפ: כבוד לפוטין שהבליג, תמיד ידעתי שהוא חכם

ממשל אובמה גירש 35 דיפלומטים רוסים בטענה שרוסיה ניהלה מבצע פריצות נרחב למחשבים בארה"ב וניסתה להטות את הבחירות, אבל הנשיא הנבחר טראמפ ממשיך לשבח את נשיא רוסיה - שנמנע מגירוש דומה: "צעד נהדר של פוטין, תמיד ידעתי שהוא חכם מאוד!"

הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ המשיך אמש (יום ו') לאותת כי ממשלו החדש מתכוון לחתור למערכת יחסים שונה לגמרי עם רוסיה. שעות אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ניסה להפגין אורך רוח והודיע כי החליט שלא לגרש דיפלומטים אמריקנים בתגובה על החלטת ממשל אובמה לגרש 35 דיפלומטים רוסים מארה"ב, פרסם טראמפ ציוץ בטוויטר שבו החמיא שוב לפוטין.

 

"צעד נהדר של ו' פוטין – תמיד ידעתי שהוא חכם מאוד!", כתב טראמפ.

ארה"ב, נזכיר, הודיעה אתמול כי היא מגרשת דיפלומטים רוסים מהמדינה וסוגרת שני מתחמים רוסיים לאיסוף מודיעין – בניו יורק ובמרילנד – בעקבות ממצאי חקירת ה-CIA שלפיהם רוסיה השתמשה בהאקרים כדי לפרוץ למחשבי המפלגה הדמוקרטית האמריקנית וכך להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב לטובת טראמפ. לאורך כל מערכת הבחירות החמיא טראמפ לפוטין ודיבר על הערכתו לנשיא הרוסי, ואחרי ניצחונו הוא דחה בתוקף את הטענות שרוסיה סייעה לו וטען כי הדמוקרטים אינם יודעים להפסיד בכבוד.

 

בהודעת ממשל אובמה אתמול נאמר כי "במוסקבה מתנהל קמפיין של הטרדה נגד דיפלומטים אמריקנים". לדיפלומטים הרוסים המשרתים בשגרירות בוושינגטון ובקונסוליה בסן פרנסיסקו ניתנו 72 שעות לארוז את החפצים ולעזוב את ארה"ב. אתמול אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי הציע לפוטין לדרש בתגובה דיפלומטים אמריקנים, אבל היום בצהריים הודיע פוטין כי יימנע מכך.

פוטין וטראמפ. עידן חדש מ-20 בינואר (צילום: MCT, רויטרס) (צילום: MCT, רויטרס)
פוטין וטראמפ. עידן חדש מ-20 בינואר(צילום: MCT, רויטרס)

פוטין אמר כי צר לו שממשל אובמה מסיים את כהונתו בדרך כזו. הוא הוסיף כי יבחן את מעשיו של הנשיא הנבחר טראמפ כשיידרש להחליט על צעדים נוספים ביחסי רוסיה-ארה"ב. עוד אמר פוטין כי הסנקציות האמריקניות הן צעד נוסף בערעור היחסים בין המדינות.

 

גם אתמול ניסה טראמפ לשדר שהוא אינו מתרגש מהמעשים שעשתה לכאורה רוסיה. "הגיע הזמן שנעבור הלאה ונתחיל לעשות דברים גדולים וטובים יותר", אמר טראמפ. עם זאת הוא הוסיף: "בשבוע הבא אפגש עם מנהיגי קהילת המודיעין ואתעדכן בעובדות".

 

בינתיים הודיע הערב הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, יושב ראש ועדת הכוחות המזוינים בסנאט, כי קבע ל-5 בינואר שימוע בסנאט בנוגע לאיומי הסייבר הנשקפים לארה"ב. הוא מסר כי שורה של אישים ייקראו להעיד בשימוע, בכלל זה מנהל המודיעין הלאומי ג'יימס קלאפר וראש זרוע הסייבר האמריקנית אדמירל מייק רוג'רס.


פורסם לראשונה 30/12/2016 22:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
פוטין וטראמפ. "צעד נהדר!"
צילום: AP
מומלצים