שתף קטע נבחר

"הרמתי מעליי גופות כדי לצאת משם": עדויות מהטבח באיסטנבול

מבלה במועדון ה"ריינה" באיסטנבול סיפרה על הרגע שבו המחבל שהיה מחופש לסנטה קלאוס פתח בירי: "בעלי אמר לי 'אל תפחדי', ונפל עליי. הוא נורה ונפצע". תייר מאיטליה: "באנו להנות, זה הפך לליל בלהות". מבלים קפצו לנהר שלמרגלות המועדון כדי להמלט

 

 
סינם אויאניק חגגה עם בעלה במועדון "ריינה" המוכר באיסטנבול בזמן מתקפת הטרור הקטלנית שבה נרצחו הלילה (א') לפחות 39 בני אדם. "לפני שהבנתי מה קורה סביבי אנשים התחילו לרוץ. בעלי אמר לי 'אל תפחדי', ונפל עליי", היא סיפרה מחוץ למועדון לאחר הטבח. "הוא נורה ונפצע. הייתי צריכה להרים מעליי גופות כדי לצאת משם. זה היה נורא".

 

המחבל, מחופש לסנטה קלאוס, נכנס למועדון כשהוא יורה באנשים שעומדים בחוץ, והמשיך בירי ללא הבחנה בתוך המבנה. לפי CNN טורק הוא התבצר בשירותים לאחר המתקפה. "באנו הלילה כדי להנות, אבל פתאום הכול נהפך לכאוס מוחלט ולליל בלהות", סיפר מקסימיליאן, תייר מאיטליה.

 (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

 (צילום: getty) (צילום: getty)
(צילום: getty)

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

המועדון, שהכיל בזמן המתקפה יותר מ-500 מבלים שבאו לחגוג את השנה החדשה, שוכן על גדות מיצרי הבוספרוס. ברויטרס דווח כי מבלים קפצו למים על מנת להמלט מהירי, ונמשו מהמים לאחר מכן על ידי כוחות משטרה. מושל איסטנבול הגדיר את האירוע מתקפת טרור, ומסר כי לפחות 35 נהרגו ויותר מ-40 נפצעו. בהמשך עלה המניין ל-39. 

 

המושל דיווח על יורה אחד בלבד, אך עיתון "הורייט" דיווח מפי עדי ראייה כי במקום היו כמה חמושים שפעלו יחד, תוך כדי צעקות בערבית. "לא ראיתי את היורה אבל שמעתי יריות ואנשים נמלטו, המשטרה הגיעה במהירות", צייץ בטוויטר שחקן כדורגל טורקי, ספה בוידאס. "חברה שלי נעלה עקבים, הרמתי אותה ונשאתי אותה על הגב שלי".

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 
 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מחמט קוקרסלן, הבעלים של מועדון ה"ריינה" סיפר ל"הורייט" שננקטו צעדים לאבטח את המקום בימים האחרונים, "בעקבות אזהרת גופי המודיעין האמריקניים על מתקפות אפשריות". טורקיה, חברה בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, ניצבת בפני איומים ביטחוניים רבים, בהם זליגת ירי מהלחימה בסוריה ואיומי טרור מצד דאעש ולוחמים כורדים. כוחות הביטחון ברחבי העולם נערכו לאבטחת חגיגות השנה החדשה בצל האיומים לפיגועי דאעש במוקדי החגיגות, במיוחד במדינות מערביות.

    

הבית הלבן גינה את "מתקפת הטרור הנוראית", ונמסר כי הנשיא ברק אובמה הורה לאנשיו להציע לרשויות הטורקיות "סיוע ראוי ככל שיידרש". דובר מחלקת הביטחון הלאומי נד פרייס מסר כי המתקפה נגד

"מבלים חפים מפשע שחגגו לרגל השנה החדשה משקפת את הברוטליות של התוקף. ארה"ב שולחת את תפילותיה למשפחות ההרוגים", מסר.   

 

מזכ"ל נאט"ו ג'נס סטולטנברג פרסם בטוויטר לאחר המתקפה: "איזו תחילה טראגית ל-2017 באיסטנבול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
מתחבקים אחרי הטבח, הלילה באיסטנבול
צילום: MCT
מומלצים