שתף קטע נבחר

בכיר בצה"ל: "נשקיע מיליארדי שקלים בסייבר"

לאגף התקשוב בצבא יוכפפו גופי סייבר צה"ליים שונים. יחידות הסייבר יחוזקו בכוח אדם ובמשאבים. "אנו מעוניינים לפתח את יכולות הסייבר ההתקפיות של צה"ל, אבל אנו עלולים גם להיפגע ולכן נשקיע בהגנה תחילה", אומר הקצין

 

 

"בשיתופי הפעולה שלנו עם צבאות אחרים עולים בעיקר שני נושאים - טרור וסייבר" (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
"בשיתופי הפעולה שלנו עם צבאות אחרים עולים בעיקר שני נושאים - טרור וסייבר"(צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט אישר בסוף השבוע האחרון את המשך עבודת המטה לחיזוק מערך הסייבר בצה"ל, בדגש על העמקת, חיזוק והגדרות דרכי הפעולה של צה"ל מול התופעה העולמית המתפתחת – מדרג המטכ"ל ועד לחייל ולטנק בקצה. "לראשונה, צה"ל ישקיע מיליארדי שקלים בנושא הסייבר בשנים הקרובות", אומר קצין בכיר בצבא.

 

על פי ההמלצות שאישר הרמטכ"ל, אגף התקשוב ימשיך לעסוק בתחום הגנת הסייבר גם בשנים הקרובות, כאשר על נושא האיסוף וההתקפה יהיה אחראי כבעבר אגף המודיעין. יחד עם זאת הוחלט להכפיף לאגף התקשוב גופי סייבר צה"ליים שונים, בהם מטה הסייבר בצבא וכן לחזק את יחידות הסייבר בכוח אדם ובמשאבים נוספים.

 

איזנקוט. אישר את המשך עבודת המטה לחיזוק מערך הסייבר (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
איזנקוט. אישר את המשך עבודת המטה לחיזוק מערך הסייבר(צילום: דובר צה"ל)

קצין בכיר בצה"ל אמר היום (א') כי "לראשונה בתכנית הרב שנתית גדעון (שהחלה לפני כשנה, י"ז) צה"ל משקיע מיליארדי שקלים בנושא הסייבר. אנו כותבים בעת הזו את תפיסת ההפעלה של הסייבר, מקימים גוף מטכ"לי שייתן את דגשי הסייבר לכל פעולה מבצעית, והמשמעות של הסייבר על הפיקודים המרחביים ועל זרועות האוויר, הים והיבשה. אנחנו עורכים משחקי מלחמה וסימולציות ולומדים ממדינות זרות בנושא. בשיתופי הפעולה שלנו עם צבאות אחרים עולים בעיקר שני נושאים – טרור וסייבר".

 

לדברי הקצין, הוחלט במתכוון לבצע צעדים מדודים בנושא הסייבר בצה"ל, אבל עדיין לא להקים פיקוד או זרוע סייבר משותפת שתאחד את כלל מאפייני הפעולה בסייבר, ההגנה וההתקפה, כפי שנשקל בעבר.

 

 "אנו לומדים את מושגי הסייבר שלעיתים שונים ממושגים צבאיים", הוסיף הקצין. "אנו מרוצים מחטיבת ההגנה בסייבר שהקמנו באגף התקשוב. נשמר את העליונות שיש לנו בתחום הסייבר האיסופי, שמייצרת דיווידנדים למדינת ישראל ומשרתת אותנו".

 

עוד הוחלט לייצר אחדות בין הגופים באגף התקשוב שאחראים על ייצור ופיתוח תוכנות מבצעיות, לגופים שאמורים להגן עליהם סייברית. "אנו מעוניינים לפתח טוב יותר מבעבר חשיבה אופרטיבית ליכולות ההתקפיות של צה"ל", הסביר הקצין. "אנו לומדים מטעויות של מדינות אחרות בנושא הסייבר ולכן החלטנו לא לשפוך את התינוק עם המים. יש איום אמיתי על ההגנה שלנו בסייבר, אנו עלולים להיפגע ולכן נשקיע בהגנה תחילה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
משקיעים בסייבר
צילום: דובר צה"ל
מומלצים