שתף קטע נבחר

ליאן מישראל, ריטה מלבנון ובוראק מטורקיה. סיפורי הנרצחים באיסטנבול

בנתב"ג נחתו שלוש הישראליות שנפצעו בפיגוע הטרור בטורקיה בעת חגיגות הסילבסטר. חברתן ליאן זהאר נאסר בת ה-19 לא שבה בחיים: "היינו במסעדה ומישהו התחיל לירות עד אין סוף". רוב ההרוגים זרים ורובם מהמזה"ת

 

 

 

רואא מנסור, שנפצעה ביד וברגל במהלך פיגוע הטרור בטורקיה במהלך חגיגות השנה האזרחית החדשה, נחתה אמש (יום א') בישראל והועברה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם חיכו לה עשרות מבני משפחתה. "היינו במסעדה ומישהו התחיל לירות עד אין סוף. קשה לי לדבר על ליאן", אמרה בבכי.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ   

 

מנסור וחברותיה בילו במסעדה כשהמחבל פתח באש. חברתה ליאן זהאר נאסר נהרגה, ושתיים אחרות לקו בחרדה. "היא והחברות שלה היו מאוד רחוקות מהמקרה, הן היו בדיוק בצד השני. מישהו נכנס מהדלת האחורית והתחיל קודם כל לירות באוויר", סיפר אביה סופיאן. "כשניגשו אליו השומרים הוא התחיל לירות לעבר כל האזרחים באירוע עצמו. כשהבת שלי שמעה את היריות היא השתטחה על הרצפה וזחלה לכיוון הדלת כדי לצאת מהאולם. כנראה שקיבלה שני כדורים, אחד ברגל ואחד ביד".

 

דיברה עם חברתה על מעבר למסעדה אחרת - ואז נרצחה. ליאן זאהר נאסר ()
דיברה עם חברתה על מעבר למסעדה אחרת - ואז נרצחה. ליאן זאהר נאסר

נפצעה בפיגוע. הישראלית רואא מנסור ()
נפצעה בפיגוע. הישראלית רואא מנסור

מנסור, מתנדבת במד"א, המשיכה לסייע לפצועים למרות שנפגעה בעצמה מהירי. "היינו במסעדה. לפני שנפצעתי הייתי בקשר עם כל חברותיי. אחרי שהתרחש הפיגוע ונפצעתי לקחתי את חברתי איה למחסן והסתתרנו בו", אמרה מנסור ל-ynet ."גם שהייתי פצועת ירי הענקתי עזרה רפואית לאישה כווייתית שאיבדה הכרה. הרגשתי חובה לעזור לאחרים", אמרה מנסור. "בשיחה האחרונה שלנו עם ליאן דיברנו שניות לפני הפיגוע לעבור למסעדה אחרת ואז לצערי חווינו את האירוע המזעזע".

 

"היריות לא הפסיקו, היו צעקות והמשטרה איחרה"

ארבע החברות החליטו באופן ספונטני לנסוע לטורקיה כדי לחגוג את השנה החדשה. בשעה אחת וחצי בלילה הן החלו לשמוע יריות. "אמרו לנו לשכב על הרצפה והיריות לא הפסיקו. אני ושלוש החברות שלי התפצלנו וניסינו לברוח, ולמצוא מקום להתחבא", סיפרה אחת מהן, אלאא עבד אלחי. "היו הרבה אנשים על הרצפה, חלקם מתים, והיריות לא הפסיקו המשיכו הרבה זמן. והיו הרבה צעקות והמשטרה איחרה".

 

הבנות הגיעו למסעדה בסביבות השעה 23:00. למשמע היריות הן התפצלו, ולאחר מכהן התבררה הטרגדיה הפרטית שלהם כשגילו שליאן נהרגה. "39 אנשים נרצחו ואנחנו ניצלנו בנס. ליאן הייתה החברה הכי טובה שלי, ולצערי הרב היא מתה. אני עד עכשיו לא יכולה לעכל את זה. אני רוצה להגיד למשפחה שלי שאני ממש ממש אוהבת אותם ועצובה שאיבדנו את ליאן". 

 

 

התגייס למשטרה לפני שנה וחצי. בראק יילדיז, אחד מראשוני הקורבנות בפיגוע הטרור ()
התגייס למשטרה לפני שנה וחצי. בראק יילדיז, אחד מראשוני הקורבנות בפיגוע הטרור

בטורקיה מבכים את הרוגי פיגוע הטרור במועדון הלילה "ריינה". לפי שעה אף ארגון לא קיבל עליו אחריות לרצח 39 האנשים, רובם אזרחים זרים ורובם מהמזרח התיכון. המחבל הבודד עדיין לא נתפס והרשויות הטורקיות מנהלות מצוד אחריו. בינתיים מתחילים כלי התקשורת הטורקיים לפרסם את סיפוריהם של הרוגי הפיגוע.

 

בהרוגים: שוטר ומאבטחת טורקיים וזוג טרי מלבנון 

בוראק יילדיז התגייס למשטרת טורקיה לפני שנה וחצי. הוא היא בין הקורבנות הראשונים של המחבל באיסטנבול כשנורה למוות מחוץ למועדון הלילה "ריינה". סוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו" דיווחה שגופתו של השוטר הועברה לקבורה בעיר הולדתו מרסין. יילדיז היה בן 22 במותו.

 

עייחאן אריק, סוכן נסיעות בן 47 ואב לשני ילדים, היה ביחד עם יילדיט בין הקורבנות הראשונים בפיגוע הטרור באיסטנבול בערב השנה האזרחית החדשה. סוכנות הידיעות "דוגאן" דיווחה שאריק נורה בראשו מחוץ למועדון הלילה.

 

אליאס ורדיני, בן 26 מלבנון, היה בין האזרחים הזרים שקיפחו את חייהם בפיגוע בטורקיה. אחיו שארבל סיפר לסוכנות הידיעות AP: "איבדתי את אח שלי בגלל טרור. אם תגידו לי טרור, אני אלך להילחם בהם". בפיגוע במועדון נהרגו שני אזרחים לבנונים נוספים - ריטה שאמי וחייקה מוסאלם.

 

סוכן הנסיעות נורה בראשו מחוץ למועדון. הלווייתו של אייחאן אריק ()
סוכן הנסיעות נורה בראשו מחוץ למועדון. הלווייתו של אייחאן אריק
שאמי הלכה לעולמה חודש לאחר מות אמה מסרטן. משרד החוץ של לבנון מסר ששבעה אזרחים נוספים נפצעו בפיגוע, בהם בתו של חבר הפרלמנט אסטפאן אל-דאוויחי. ממשלת לבנון שלחה מטוס לאיסטנבול ועליו צוות רפואי שישיב את הפצועים בחזרה לבתיהם.

 

כלי תקשורת בטורקיה דיווחו מתוך 39 ההרוגים בפיגוע במועדון "ריינה" שבעה אזרחים מסעודיה (בהם אחים תאומים), ארבעה מעיראק, שלושה מלבנון, שלושה מירדן, שניים מתוניסיה (זוג נשוי), אחד מקנדה, אחד מסוריה, אחד מבלגיה ואחד מישראל - ליאן זאהר נאסר, בת 19 מטירה.

 

נהרגה בפיגוע חודש לאחר מות אמהּ ממחלת הסרטן. ריטה שאמי מלבנון ()
נהרגה בפיגוע חודש לאחר מות אמהּ ממחלת הסרטן. ריטה שאמי מלבנון

"איבדתי את אח שלי בגלל טרור", סיפר אחיו של אליאס ורדיני (בתצלום) מלבנון ()
"איבדתי את אח שלי בגלל טרור", סיפר אחיו של אליאס ורדיני (בתצלום) מלבנון

הותירה אחריה בעל וילדה בת שלוש. המאבטחת הפרטית חאטיס קרסילאר ()
הותירה אחריה בעל וילדה בת שלוש. המאבטחת הפרטית חאטיס קרסילאר

הרוגה נוספת מטורקיה היא המאבטחת הפרטית בת ה-29 חאטיס קרסילאר. סוכנות הידיעות "אנדולו" דיווחה שגופתה הועברה לקבורה לעיר הולדתה לחופי ים מרמרה. היא הותירה אחריה בעל וילדה בת שלוש.

 

סטפני דיק מלבנון סיפרה שמוסאלם היה בעלה הטרי של חברתה וששניהם בילו במועדון הלילה במהלך הפיגוע. "הם היו בסך הכול תיירים, נשואים זה חמישה חודשים והם רצו למצוא את המקום המושלם לבלות את ערב השנה האזרחית החדשה", אמרה דיק. היא סיפרה שמוסאלם היה בשירותים בעת תחילת הפיגוע ואילו אשתו הטרייה ברחה החוצה במהירות. לדבריה, הוא נהרג בעת שניסה לקפוץ למי הבוספורוס. "אני מרגישה נוראה", אמרה דיק. "אני לא יכולה אפילו לדבר או להביע את תחושותיי".

 

ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדירים, מסר כי המחבל עדיין לא נתפס מאז שהצליח לברוח מזירת הפיגוע. הוא הכחיש את הדיווחים שפורסמו מוקדם יותר לפיהם המחבל התחפש לסנטה קלאוס כדי להסוות את עצמו. "התוקף הותיר רובה וברח מזירת התקרית", אמר ראש הממשלה הטורקי לכתבים באיסטנבול. "הוא היה טרוריסט חמוש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בת 19 במותה. ליאן זאהר נאסר מטירה
מומלצים