שתף קטע נבחר

מתחת לאף של המשטרה: "הרוצח מחיפה שב לחליסה"

תושבים סיפרו כי החשוד במסע הירי שלשום נראה בשכונה שבה מתמקדים החיפושים, עם בגדים שונים מאלו שלבש כשרצח את גיא כפרי. הוא ירד במדרגות, הביט ימינה ושמאלה - וברח. המשטרה הגיעה למקום מאוחר יותר - והוא עדיין חופשי

 

 

 

הגיע למוקד החיפושים - אבל הוא עדיין חופשי: החשוד המרכזי במסע הירי שלשום בחיפה חזר לפי עדויות לשכונת חליסה, שבה מתמקד המצוד הנרחב, אבל המשטרה לא הצליחה ללכוד אותו. תושבים בשכונה סיפרו כי החשוד נראה אתמול (יום ד') בחליסה לדקות ספורות, כשהוא לובש בגדים אחרים מאלו שלבש בזמן שרצח את גיא כפרי.

 

תושבים בחליסה, שבה הסריקות מתמקדות, סיפרו כי ראו לדקות ספורות את מי שבמשטרה מגדירים כחשוד המרכזי במה שנראה כמו פיגוע טרור על רקע לאומני. לדבריהם, הוא ירד במדרגות בשכונה, חלף בין הבתים, הביט ימינה ושמאלה, קפץ ממעקה - ומאז לא נראה שוב.

 

כמה דקות לאחר מכן הגיעו השוטרים למקום שבו נראה החשוד, פרצו לבתים באזור - אבל הוא טרם נתפס. 

 

 

האיזור בחיפה שבו נראה לאחרונה החשוד  ()
האיזור בחיפה שבו נראה לאחרונה החשוד

אמו של החשוד ברצח. בני המשפחה קראו לו להסגיר את עצמו ()
אמו של החשוד ברצח. בני המשפחה קראו לו להסגיר את עצמו

גיא כפרי ז"ל. הובא היום למנוחות (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
גיא כפרי ז"ל. הובא היום למנוחות(צילום: זהר שחר)

במשפחתו הקרובה והמורחבת של החשוד מנסים להתמודד עם המצב שנוצר. המשטרה זימנה לחקירה את אחיו בן ה-16 ואת אביו ובצהריים נחקרה גם האם, ששבה לביתה. "אני לא יודע לאן הוא נעלם", אומר האב. "עשיתי הרבה שיחות כדי להגיע לבן שלי אבל ללא תוצאות. אני מקווה שהוא יסגיר את עצמו. מה אני יכול להגיד לבן אדם כזה? אני בהלם, לא מצליח לחשוב על מה שהתרחש".

 

חברתו של החשוד תושאלה על ידי המשטרה. לדבריה, הוא לא יצר איתה קשר. "אני לא מאמינה שהוא יעשה דבר כזה אני בטוחה שאין לו כלום נגד ביטחון המדינה והאירוע הזה לא על רקע לאומני. אם הוא עשה את זה אז, אני בטוחה שזה לא על רקע לאומני. אני בספק בכלל שהוא עשה משהו. עדיף לחכות עד שהוא יופיע ונשמע את דבריו. עם הזמן האמת תצא לאור", אמרה. "הפעם האחרונה שבה דיברנו הייתה יום לפני האירוע. אני מקווה שהוא יופיע ויסגיר את עצמו ובסוף התמונה תתבהר".

 

יחיאל אילוז, שנפצע בינוני במסע הירי בחיפה ()
יחיאל אילוז, שנפצע בינוני במסע הירי בחיפה

זירת הירי בחיפה (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
זירת הירי בחיפה(צילום: גיל נחושתן)

"הוא רק גורם לנו בעיות ופוגע במשפחות ובפרנסה ובשמנו הטוב", אמרו תושבים על החשוד במסע הירי. "אנחנו לא רוצים שהוא יישאר חופשי. צריך למצוא ולעצור אותו כמה שיותר מהר. צריך לעצור גם את כל מי שעוזר לו. אם הוא לא עשה כלום, שיגיד את זה. כל עוד הוא בחוץ, המשטרה תמשיך לפרוץ לבתים ולגרום לנו נזקים".

 

כמה דקות לפני שירה בגיא כפרי, פצע החשוד את יחיאל אילוז שעובד במועצה הדתית בחיפה. החשוד ירה באילוז ברחוב העצמאות בעיר התחתית. אילוז נפגע בפלג גופו התחתון, פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבו מוגדר בינוני.

 

"גיא נרצח כי הוא יהודי"

בצהריים הובא למנוחות הנרצח כפרי בן ה-48. מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה. גיסו, שחר דרור, אמר מעל לקבר: "כל הראיות מדברות על זה שגיא נרצח כי הוא יהודי. זה הכיוון הלאומני. אנחנו מעודכנים ויש כיוונים בחקירה".

 

אמו של גיא, ברטה, ספדה לבנה בעוד האב יגאל והאחות קרן מיררו בבכי לצד החברים. "איבדתי את בני הבכור, שאהב מאוד את העבודה שלו כנהג הסעות. הוא היה בן יקר שהסיע ילדים עם מוגבלויות, ועכשיו הילדים שואלים כל העת את הוריהם איפה גיא שתמיד דאג להם ועזר להם", אמרה האם והוסיפה: "לי ברור מה אני חושבת על הנסיבות. אני מקווה שכוחות הביטחון ילכדו את מי שעשה את זה, חי או מת. זה לא יסגור לי מעגל לצערי, אבל אולי ימנע דברים נוראים בעתיד".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים