שתף קטע נבחר

ב-15 בינואר: ניאו נאצים יצעדו נגד יהודים במונטנה

מייסד אתר ניאו-נאצי הודיע כי ב-15 בינואר יגיעו מפגינים חמושים לעיירה ווייטפיש במונטנה. הרקע: אמו של ריצ'רד ספנסר, המנהיג הקיצוני של "אלט-רייט", טוענת שמתנכלים אליה בגלל התחזקות הארגון. העיתוי: יום הולדתו של מרטין לותר קינג, וחמישה ימים לפני השבעת טראמפ

מייסד אתר ניאו-נאצי בארה"ב הודיע כי ב-15 בינואר יצעדו פעילים ניאו-נאצים חמושים בעיירה קטנה במונטנה, ויפגינו נגד היהודים שגרים בה. אנדרו אנגלין, מייסד האתר "דיילי-סטורמר", אמר כי כ-200 יגיעו להפגין "נגד יהודים, בעלי עסקים יהודים וכל מי שתומך בהם". העיתוי: יום הולדתו של מרטין לותר קינג, וחמישה ימים לפני שדונלד טראמפ יושבע לנשיא בוושינגטון.

 

"במונטנה יש מדיניות ליברלית מאוד בנוגע לנשיאת נשק, אז עורך הדין שלי אמר לי שאנחנו יכולים בקלות לצעוד עם רובים בלב העיירה", כתב אנגלין באתר בחודש שעבר באתר הניאו-נאצי. כבר ב-22 בדצמבר הוא קרא להגיע לעיירת הסקי ווייטפיש ולהפגין נגד יהודים, אך כעת נקבע התאריך המיועד. הסיבה להפגנה: אמו של ריצ'רד ספנסר, מנהיג ה"אלט-רייט" בארה"ב שעלה לכותרות אחרי ניצחונו של טראמפ.

הבית בבעלותה של שרי ספנסר בווייטפיש (צילום: AP) (צילום: AP)
הבית בבעלותה של שרי ספנסר בווייטפיש(צילום: AP)
 

 

אמו של ריצ'רד, שרי ספנסר, שבבעלותה בניין דירות בווייטפיש, סיפרה בדצמבר שתושבי העיירה מתנכלים לה בגלל הפעילות הפוליטית של בנה. שרי אמרה שהיא סובלת מקשיים כלכליים ושוקלת למכור את הבית בווייטפיש. בסרטון שהסעיר את ארה"ב אחרי ניצחונו של טראמפ נראה ספנסר קורא "הייל טראמפ!" בכנס של הארגון הקיצוני. חברי הארגון הגיבו בהצדעה במועל יד.

 

ביל דיאל, מפקד משטרת ווייטפיש, הבטיח שהצעדה המדוברת לא תתקיים. הוא אמר כי דבריו מתבססים על שיחה שערך עם ספנסר. אנגלין, עם זאת, טוען שספנסר לא מעורב בהחלטה לקיים את הצעדה והיא תיערך כמתוכנן – אלא אם שרי תקבל התנצלות מהתושבים היהודים שמתנכלים לה. ספנסר אמר כי אינו מכיר את אנגלין אך לדעתו מדובר ב"אדם רציונלי".

 

בחודש שעבר הודיעה משטרת ווייטפיש כי הגבירה את הסיורים של השוטרים בעיירה, והיא פועלת בתיאום עם ה-FBI, אחרי שבאתר "דיילי-סטורמר" פרסמו את שמות היהודים בעיירה, וקראו לגולשים "לנקוט צעדים" נגדם.  

מנהיג "אלט-רייט", ריצ'רד ספנסר (צילום: Linda Davidson/The Washington Post via AP) (צילום: Linda Davidson/The Washington Post via AP)
מנהיג "אלט-רייט", ריצ'רד ספנסר(צילום: Linda Davidson/The Washington Post via AP)
 

 (צילום: Linda Davidson/The Washington Post via AP) (צילום: Linda Davidson/The Washington Post via AP)
(צילום: Linda Davidson/The Washington Post via AP)

אנדרו אנגלין ()
אנדרו אנגלין

ספנסר מנהל את המכון למדיניות לאומית, שמגדיר את עצמו כמכון של "המורשת, הזהות והעתיד של הצאצאים האירופאים בארה"ב וברחבי העולם". ספנסר המציא את המונח "אלט-רייט", קיצור של "ימין-אלטרנטיבי", ומאמין שהוא והנשיא הנבחר חולקים את אותה השקפת עולם. טראמפ מיהר לגנות את ספנסר וחבריו אחרי שניצח בבחירות. "אני מגנה אותם ומתכחש אליהם", אמר טראמפ.

 

חלק מהמדיניות של הארגון שבראשו עומד ספנסר, במסגרת אידיאולוגית עליונות הגזע הלבן, היא להפסיק את ההגירה לארה"ב למשך 50 שנה. ספנסר מאמין שהדבר יעזור לשמור על רוב לבן בחברה האמריקנית. הוא מקווה שבאמצעות טראמפ יוכל הארגון להשפיע על פעילות הממשלה.

 

לפי ספנסר חלק מהדרכים של הארגון לבסס את השפעתו הוא באמצעות פרסום כתבות שתומכות בלאומנות לבנה ברשת. "אנחנו רוצים להשפיע על בני אדם. אנחנו רוצים להיות חוד החנית שיתחיל להשפיע על המדיניות, על התרבות ועל הפוליטיקה. וזה מה שאנחנו יכולים לעשות", אמר ספנסר. אחד האתרים האלה הוא ה"דיילי-סטורמר" שבראשו עומד אנגלין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"הצעדה תבוטל אם האם תקבל התנצלות"
צילום: AP
מומלצים