שתף קטע נבחר

טראמפ על העיסוק בפריצה הרוסית: "ציד מכשפות פוליטי"

רגע לפני שיקבל תדרוך מסוכנות הביון האמריקנית בנוגע למתקפת הסייבר הרוסית בתקופת הבחירות, הפנה נשיא ארה"ב הנבחר אצבע מאשימה כלפי יריביו הפוליטיים: "הם הוכו בצורה קשה מאוד, הם נבוכים והם מתמקדים אך ורק ברוסים". עם זאת, הדגיש: "הפכנו לבירת הפריצות של העולם"

 

"אני לא רוצה שמדינות אחרות יפרצו אלינו". טראמפ (צילום: AP) (צילום: AP)
"אני לא רוצה שמדינות אחרות יפרצו אלינו". טראמפ(צילום: AP)

הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, ממשיך למחות על העיסוק המאסיבי, לדבריו, במתקפת הסייבר הרוסית במהלך הבחירות בארה"ב. "זהו ציד מכשפות פוליטי", אמר טראמפ בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס", שעות ספורות לפני שיקבל תדרוך מסוכנויות הביון האמריקניות בנוגע לחקירת הפריצה.

 

"סין, יחסית לאחרונה, פרצה והשיגה מידע על 20 מיליון עובדים בשירות הממשל", אמר טראמפ, בהתייחסו במתקפת סייבר שביצעה לכאורה סין ב-2015 למחשבי סוכנות פדרלית שאחראית על משאבי אנוש. "איך זה שאף אחד לא מדבר על כך?", הלין.

 

יחד עם זאת, הוסיף טראמפ כי "עם כל מה שנאמר, אני לא רוצה שמדינות אחרות יפרצו אלינו. הם כבר פרצו לבית הלבן ולקונגרס. אנחנו כמו בירת הפריצה של העולם".

 

אובמה ונשיא רוסיה פוטין. טראמפ: "איך הם כה בטוחים בנוגע לפריצה?" (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אובמה ונשיא רוסיה פוטין. טראמפ: "איך הם כה בטוחים בנוגע לפריצה?"(צילום: EPA)

טראמפ, שהתייחס בספקנות לראיות שהוצגו בארה"ב בנוגע לפריצה הרוסית בתקופת הבחירות, המשיך לטעון כי ההתמקדות בנושא מגיעה בעיקר מיריביו הפוליטיים. "הם הוכו בצורה קשה מאוד בבחירות. זכיתי ביותר מדינות מאשר רונלד רייגן", אמר הנשיא הנבחר, והוסיף: "הם מאוד נבוכים מזה. במידה מסוימת, זהו ציד מכשפות. הם מתמקדים אך ורק בזה".

 

בהמשך הגיב טראמפ גם לדיווחים לפיהם הוועידה הדמוקרטית הלאומית מנעה לתת ל-FBI גישה למחשביה לאחר שנפרצו, ואמר: "הם לא נתנו ל-FBI לראות את השרתים שלהם, אז איך הם יכולים להיות כה בטוחים בנוגע לפריצה?".

 

טראמפ יקבל הערב תדרוך מסוכנויות הביון האמריקניות בנוגע לחקירת הפריצה. על פי הדיווחים, סוכנויות הביון השיגו ראיות חותכות המעידות כי רוסיה סיפקה ל"וויקיליקס" מיילים ומסמכים שנגנבו מהמחשבים, והדלפתם חשפה כי גורמים במפלגה הדמוקרטית ניסו להכפיש את ברני סנדרס כדי לחזק את סיכוייה של הילרי קלינטון לזכות במועמדות המפלגה לנשיאות.

 

 

דבריו של טראמפ מצטרפים לתגובות שהשמיע בשבוע שעבר על שורת הצעדים נגד רוסיה, בהם גירוש 35 דיפלומטים רוסים מארצות הברית וסוגרת שני מתחמים רוסיים לאיסוף מודיעין - בניו יורק ובמרילנד - בעקבות ממצאי חקירת ה-CIA שלפיהם רוסיה השתמשה בהאקרים כדי לפרוץ למחשבי המפלגה הדמוקרטית האמריקנית ובכך להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב לטובתו.

 

"הגיע הזמן שנמשיך הלאה", פרסם אז טראמפ בהודעה רשמית והוסיף, "כעת צריך לעשות דברים גדולים וטובים יותר עבור המדינה".

 

זה שבועות ארוכים שגורמים בכירים בממשל האמריקני מפנים אצבע מאשימה כלפי רוסיה וטוענים כי מוסקבה התערבה בבחירות לנשיאות שהתקיימו לפני כמעט חודשיים ופרצה לאתרים פוליטיים ולחשבונות אימייל אמריקניים. נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שיסיים את כהונתו בעוד כשבועיים, התחייב "לבצע פעולת תגמול נגד רוסיה" בגין החשדות. "אני חושב שאין ספק שכאשר ממשלה זרה מנסה להשפיע על היושר של הבחירות שלנו, עלינו לנקוט פעולה - ונעשה זאת, בזמן ובמקום שנבחר", אמר אובמה בראיון לרשת הרדיו הציבורית של ארה"ב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים