שתף קטע נבחר

ליברמן: "אין לקשור בין הפיגוע לבין מקרה אזריה"

שר הביטחון אמר כי "לא נכון" לקשור בין הפיגוע בי-ם לבין הירי בחברון: "הצטערתי לראות פרסומים לגבי צה"ל. זה לא תאונה, זה פיגוע". על משפט אזריה: "אם אני יכול לתת לו עצה - שלא יגיש ערעור, אלא יפנה לאלוף הפיקוד"

 

 

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בישיבת סיעת "ישראל ביתנו" כי אין להשוות בין הירי של אלאור אזריה במחבל בחברון, לבין תגובות החיילים אתמול לאחר פיגוע הדריסה בארמון הנציב. "הצטערתי לראות כל מיני פרסומים לגבי כוחות צה"ל, לגבי חיילים שהיו בזירה, וצריך להבין שכל האירוע זה שניות בודדות וצריך להבין שזה לא תאונה, שזה פיגוע וצריך עוד פעם לדרוך נשק".

 

ליברמן הוסיף: "לא סיימנו תחקיר מקיף, אבל ברור שהיו חיילים שמיד הבינו, התארגנו וירו במחבל וזה לא כצעקתה. בכלל כל הניסיון לקשור בין אירוע זה לבין פסק הדין של אלאור אזריה זה פשוט לא נכון. מי שלא מכיר את העובדות - מאז מקרה של אלאור אזריה חיסלנו 39 מחבלים ו-15 נפצעו וזאת הייתה פעולה נחושה של צה"ל".

 

לדברי ליברמן, "הדבר הנוסף שהוא בולט מאוד הוא סירובה של הרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע הזה. אנחנו עקבנו כל הזמן אחרי התגובות הרשמיות של הרשות הפלסטינית מרמאללה - שתיקה. ברשתות חברתיות ראינו לעומת זאת הרבה שמחה, הרבה תמיכה במפגע. ראינו סוכריות גם ביהודה ושומרון וגם ברצועת עזה ובעזה".

 

ליברמן התייחס גם לאפשרויות הערעור של צוות ההגנה של אזריה, ולסוגיית החנינה: "חוק השיפוט הצבאי אומר שאפשר להתחיל בתהליכים רק לאחר מתן גזר הדין. צריך עוד 15 יום כדי שגזר הדין יהפוך לפסק דין חלוט, ורק אז אפשר להתחיל בהליכים. אם אני יכול לתת עצה לאלאור אזריה, למשפחתו, למען חיילי צה"ל ולטובת עם ישראל, זה להיות צמודים לחוק השיפוט הצבאי, ללכת במסלול הזה ולא לערער.

אני חושב שערעור לא יוביל לשום דבר. מכיוון שמדובר בבית דין צבי מחוזי - לפנות לאלוף פיקוד המרכז. מעבר לכך, כמה שנדבר פחות על החנינה, אני חושב ככה זה יקל על המערכת".

 

יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, אמר באותו הקשר: "אתמול נרצחו בירושלים שירה צור, יעל יקותיאלי, שיר חג'אג' וארז אורבך זכרם לברכה. בעוד הפצועים נאבקים על חייהם, בעוד כוחות הביטחון במקום, כבר היו כאלה שהזדרזו לנסות לגרור את הפיגוע הנורא הזה לתוך הוויכוח הפוליטי. הפיצו שקרים מתועבים, כאילו כל החיילים ברחו מהזירה בגלל מה שקרה במשפט אלאור אזריה. 'אפקט אזריה' הם קראו לזה. התעלמו מהעובדה שחיילים וחיילות ירו בזמן אמיתי וחיסלו את המחבל. במקום לחבק אותם שוב תקפו את הרמטכ"ל, אדם שמוביל לוחמים לקרב כבר כמעט 40 שנה. אנחנו מוכרחים להחזיר את הדיאלוג הישראלי לשפיות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים