שתף קטע נבחר

נערים ריססו כתובות בעד המחבל הדורס: "מלך המרצדס"

הכתובות רוססו בלילה שלאחר הפיגוע בטיילת ארמון הנציב, ובין היתר נכתב בהן: "הפיגוע זו ההתחלה של 2017". המחבל שרצח ארבעה כונה "מלך המרצדס" - המשאית שאיתה דרס את החיילים. ארבעה נעצרו בהם נערים בני 13 ו-16

 

הכתובות שרוססו בעיר העתיקה ()
הכתובות שרוססו בעיר העתיקה
המשטרה עצרה אתמול (יום ב') לחקירה ארבעה תושבי העיר העתיקה בירושלים - בני 13, 16 ו-20 - בחשד שריססו כתובות בשבחם של פיגועי טרור ושל מחבלים מאזור ירושלים על קירות ודלתות חנות ברובע המוסלמי. בין היתר כתבו הנערים: "לא מתייאשים עד שתתייאשו. אין לכם מקום בירושלים" וגם "הפיגוע של אתמול – זו התחלת שנת 2017".

 

מהחקירה עולה כי הכתובות רוססו בלילה שלאחר פיגוע הדריסה בארמון הנציב שלשום, שבו נרצחו ארבעה חיילים – שירה צור, יעל יקותיאל, שיר חג'אג' וארז אורבך. הכתובות רוססו באמצעות ספריי צבע, ובחיפוש שבוצע בבתיהם של החשודים נתפסו אצל חלקם תרסיסי צבע. אחת הכתובות שריססו הנערים שיבחה גם את המחבל מסבאח אבו סביח מסילוואן, שרצח את לבנה מליחי ואת לוחם היס"מ יוסי קירמה בפיגוע בגבעת התחמושת בבירה באוקטובר האחרון.

"מלך המרצדס - פאדי קונבר" ()
"מלך המרצדס - פאדי קונבר"

מסבאח אבו סביח הוא המחבל שרצח את לבנה מליחי ויוסי קירמה לפני כשלושה חודשים בבירה ()
מסבאח אבו סביח הוא המחבל שרצח את לבנה מליחי ויוסי קירמה לפני כשלושה חודשים בבירה
"חמאס זו התנגדות לא טרור" ()
"חמאס זו התנגדות לא טרור"
הכתובות נכתבו בעברית ובערבית, כאשר בין היתר נכתב בעברית (הטעויות במקור) "ביגוע של תמול הוא התחלת של 2017" וכן "מסבאח אבו סביח - לא מטייאשים עד שתתייאשו = אין לכם מקום ביורושלים".

 

בכתובות בערבית כונה פאדי קונבר, שרצח את ארבעת החיילים בארמון הנציב, "מלך המרצדס" - אזכור לכך סוג המשאית שאיתה ביצע את הפיגוע היה מרצדס. לצד סמל החברה רוססה כתובת בערבית "מלך המרצדס - פאדי קונבר". בכתובת בערבית אחרת שרוססה ישנו ציור של אקדח לצד הכיתוב "פתח" וכן נכתב "חמאס זו התנגדות לא טרור".

 

עם סיום חקירת החשודים במשטרה יובאו שלושה מבין הארבעה בפני בית המשפט לדיון בעניינם. החשוד בן ה-13 שוחרר למעצר בית.

 

בהמשך לפעילות כוחות הביטחון בשכונת ג'בל מוכבר, שממנה יצא המחבל המפגע שלשום, הושלכו הלילה אבנים ובקבוקי תבערה וכן נורו זיקוקים לעבר הכוחות הפועלים במקום. לא היו נפגעים באירוע, ובעקבות ההתפרעויות עיכבה המשטרה לחקירה שלושה נערים בגילאי 14-12.

 

ארבעה מפצועי הפיגוע הקשה בבירה עדיין מאושפזים בבית החולים בהדסה עין כרם. שניים מבין הפצועים מטופלים ביחידה לטיפול נמרץ, מצבם מוגדר בינוני והם בהכרה מלאה. שתי פצועות נוספות עברו ניתוחים ביומיים האחרונים ומצבם מוגדר קל.

 

יעל פרידסון השתתפה בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"הפיגוע של אתמול - ההתחלה של 2017"
מומלצים