שתף קטע נבחר

מפגינים במדי KKK סולקו משימוע לאיש של טראמפ

סערה בסנאט האמריקני: המועמד לתפקיד התובע הכללי ג'ף סשנס, שפעילים למען תנועות האזרח מאשימים אותו בגזענות וקוראים לסכל את מינויו, בא לשימוע - ונתקל במתנגדיו לבושים בבגדי קו-קלוקס-קלאן. "הממשלה שייכת ללבנים!", צעקו בדרך החוצה

שני פעילי מחאה לבושים בבגדי הארגון הגזעני קו-קלוקס-קלאן סולקו הערב (יום ג') מהאולם בשימוע שנערך בסנאט האמריקני לג'ף סשנס, מועמדו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לתפקיד התובע הכללי.

 

השניים סולקו אחרי שהחלו להשמיע קריאות ביניים, וכשמאבטחים פינו אותם מהחדר הם צעקו "אתם לא יכולים לעצור אותי, אני לבן!" ו"הממשלה הזו שייכת לאנשים הלבנים!".

"אי אפשר לעצור אותי, אני לבן!". אחד המפגינים מוצא מהאולם (צילום: AP) (צילום: AP)
"אי אפשר לעצור אותי, אני לבן!". אחד המפגינים מוצא מהאולם(צילום: AP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

פעילים למען זכויות האזרח הזהירו בשבועות האחרונים מרעיונותיו של סשנס, שהופיע בעבר לפני ארגונים הדוגלים בעמדות קשות נגד מוסלמים ומהגרים. הפעילים הביעו התנגדות חריפה למינויו, ונראה כי האנשים שסולקו הערב מהדיון הם מקרב הפעילים האלה.

 

בתחילת השימוע שלו הערב אמר סשנס בהצהרה שהכין מראש כי הוא "מבין את ההיסטוריה של זכויות האזרח ואת ההשפעה הנוראה שהייתה לאפליה העקבית והשיטתית ולמניעת זכות ההצבעה על אחינו ואחיותינו האפרו-אמריקניים".

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

סשנס ניסה בתחילת השימוע להציג עצמו כנאמן מושבע לשלטון החוק ולסדר והבטיח שכתובע הכללי יילחם בהגירה הבלתי חוקית, בעבירות הנשק ובטרור האיסלאמי. "המגמות האלה אינן יכולות להימשך", אמר. "להיות בטוח בביתך ובקהילה שלך זו זכות אזרח בסיסית". דבריו מעידים היטב על סדר העדיפויות השמרני שהוא רוצה להביא איתו למשרד המשפטים.

 

סשנס, רפובליקני מאלבמה, יצטרך להיות משכנע במיוחד כדי להפיג את חששותיהם של סנאטורים דמוקרטיים, המודאגים מהאפשרות שהוא לא יהיה הוגן ומחויב לזכויות האזרח. ב-1986 היה סשנס מועמד לתפקיד שופט אבל הוא לא צלח את תהליך המינוי בשל טענות שלפיהן השמיע בעבר אמירות בעלות גוון גזעני. הערב אמר: "תפקיד התובע הכללי של ארה"ב אינו תפקיד פוליטי, וכל אדם שמכהן בתפקיד הזה חייב להיות נאמן לחלוטין לחוקי ארה"ב ולחוקה שלה".

 

סשנס אמר כי אם אכן ימונה לתובע הכללי הוא יפסול את עצמו מחקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון, בגלל התבטאויות במהלך קמפיין הבחירות ש"עלולות להעמיד בסימן שאלה את האובייקטיביות שלי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"זו ממשלה של לבנים!"
צילום: AP
מומלצים