שתף קטע נבחר

בכיר במפלגת ימין בגרמניה: להפסיק לחוש אשמה מהתקופה הנאצית

בכיר "אלטרנטיבה לגרמניה" אמר באסיפת תומכים כי על גרמניה "לנקוט גישה חיובית כלפי ההיסטוריה שלה", וציין: אנדרטת הזיכרון בברלין ליהודים שנרצחו בשואה - "אנדרטה של בושה"

בכיר במפלגת הימין הגרמנית "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) אמר אמש (יום ג') באסיפת תומכי המפלגה בעיר דרזדן כי על גרמניה להפסיק לחוש רגשות אשם שהיא חשה מזה עשרות שנים על העבר הנאצי שלה. "גרמניה צריכה לבצע תפנית של 180 מעלות ולנקוט גישה חיובית כלפי ההיסטוריה שלה", אמר.

 

הבכיר ביורן הואקה, מנהיג המפלגה במדינת תורינגיה שבמזרח גרמניה, הוסיף כי האנדרטה בברלין להנצחת זיכרון מיליוני היהודים שנרצחו בשואה "היא 'אנדרטה של בושה'. אף מדינה אחרת לא הייתה מקימה כזה אתר זיכרון בבירתה". 

"גישה חיובית כלפי ההיסטוריה". הואקה ()
"גישה חיובית כלפי ההיסטוריה". הואקה

 

המפלגה, שזוכה לתמיכה הולכת וגוברת בין השאר בשל משבר המהגרים באירופה, סופגת ביקורת על עמדותיה. בעבר קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הטיחה ביקורת קשה נגד "אלטרנטיבה לגרמניה", שמתנגדת למדיניות קליטת המהגרים שהיא מובילה, ואמרה כי "הם לא מאחדים את החברה ולא מציעים שום פתרונות לבעיות, רק מעוררים דעות קדומות נגד פליטים ומעוררים פלגנות". המפלגה התנגדה בעבר לעריכת ברית מילה שאינה באישור רפואי, שחיטה כשרה וכשרות "חלאל" המוסלמית.  

 

בספטמבר האחרון נערכו בחירות מקומיות במדינה, ו"אלטרנטיבה לגרמניה", שהיו אלה הבחירות הראשונות שלה במדינת מקלנבורג-מערב פומרניה, הגיעה למקום השני עם 21 אחוזים מהקולות. מפלגתה של הקנצלרית ספגה מכה אלקטורלית קשה ביותר כשהגיעה למקום השלישי בלבד. הסוציאל-דמוקרטים (SPD) מהשמאל הגיעו למקום הראשון עם 30.5 אחוזים מהקולות.

 

 
ראש המפלגה, פראוקה פטרי (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
ראש המפלגה, פראוקה פטרי(צילום: Gettyimages)
בחודש יולי התעוררה במפלגת AfD סערה לאחר שחבר פרלמנט מטעמה במדינת המחוז באדן-וירטמברג, וולפגנג גדאון, אמר כי הכחשת שואה היא חלק לגיטימי מחופש הביטוי. עמדתו יצרה קרע בתוך המפלגה, ולאחר שנפגש עם המנהיגה הארצית של AfD, פראוקה פטרי, הוא התפטר. יורג מותן, מנהיג סיעת המפלגה בבאדן-וירטמברג והיו"ר במשותף של המפלגה ברמה הארצית, הוביל מהלך פילוג בעקבות המקרה, והוא ו-12 חברי סיעה נוספים התפטרו משום שעשרה חברים אחרים בסיעה לא תמכו בהצעה להדיח את גדאון. "לאנטישמיות לא יכול להיות מקום ב-AfD", אמר מותן.

 

בהודעה שפרסמה, מסרה ההנהגה הארצית של המפלגה כי אין מקום לאנטישמיות במפלגה ומתחה ביקורת על חבריה במדינת המחוז שהתנגדו להדחת גדאון. "הנהגת המפלגה מתנערת מהחברים האלה שאינם עוזבים את הסיעה הפרלמנטרית יחד עם יורג מותן", מסרה. "מעתה ואילך אנחנו מכירים רק במחוקקים שעזבו יחד איתו – הם נציגי מפלגת 'אלטרנטיבה לגרמניה' בבאדן-וירטמברג".

 

בגרמניה הכחשת שואה היא עבירה פלילית. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים