שתף קטע נבחר

דובאי: אצבע משולשת סיבכה ישראלי-אמריקני

איש העסקים שמשקיע במפעל ביטחוני ישראלי רגיש היה עצור שלושה שבועות בנסיכות באיחוד האמירויות לאחר שהניף אצבע משולשת לאיש ביטחון בשדה התעופה. לבסוף הוא נקנס וגורש מהמדינה. גורמים במשרד החוץ: "הוא עשה שטויות"

איש עסקים ישראלי-אמריקני היה עצור במשך שלושה שבועות בדובאי שבמפרץ הפרסי לאחר שעשה שהניף אצבע משולשת לאיש ביטחון במהלך בדיקה בטחונית בשדה התעופה בעיר.

 

המקרה אירע בתחילת חודש דצמבר. איש העסקים, שנחשב למשקיע במפעל ביטחוני ישראלי רגיש, נחת בדובאי לנחיתת ביניים בדרכו לטיסה לקנדה. בבידוק הביטחוני בשדה התעופה גילו בשיקוף בתיק היד שלו מזון, שלטענתם הוא נוזלי ואי אפשר להכניס אותו. איש העסקים החל להתווכח עם אנשי הביטחון המקומיים ואיבד את שלוותו.

 

לאחר שהחרימו לו את המזון הוא הניף אצבע משולשת לעברו של איש הביטחון ובו במקום נעצר על העלבת עובד ציבור. לאחר לילה בבית המעצר הועבר הישראלי למעצר בית במלון בדובאי. עוד נודע כי בפרשה התערבו גורמים בכירים במחלקת המדינה האמריקנית. משרד החוץ הישראלי היה מודע למקרה וליווה אותו מרחוק, אך לא נדרש לפעולה אולי בגלל החשש שדווקא ההתערבות תרע את מצבו. בסופו של דבר אחרי שלושה שבועות שבהם הוגש נגדו כתב אישום ולבסוף הוא נקנס וגורש מהמדינה.

 

הפרשה נשמרה בחשאי בגלל הקשר שלו למפעל ביטחוני ישראלי רגיש. "אכן ידוע לנו שמדובר באזרח ישראלי-אמריקני שעשה שטויות בשדה", אמרו גורמים במשרד החוץ. "הוא ישב כמה שבועות במעצר בית ולאחר שקיבל עונש שוחרר. מי שטיפל במקרה הם בעיקר האמריקנים שעידכנו אותו בפרטים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נמל התעופה בדובאי
צילום: AP
מומלצים