שתף קטע נבחר

טראמפ שוחח עם פוטין: "לאחד כוחות נגד הטרור"

נשיאי ארה"ב ורוסיה, שהצהירו על נכונות לפתוח בעידן חדש וחיובי ביחסי המדינות, שוחחו הערב והסכימו לשתף פעולה במאבק בטרור הבינלאומי ובנושאים בינלאומיים בוערים - כולל הסכסוך הישראלי-פלסטיני

אחרי חודשים ארוכים של פרגון הדדי, לצד האשמות שרוסיה התערבה בבחירות בארה"ב, שוחחו הערב (שבת) ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ לראשונה מאז שטראמפ נכנס לתפקיד. בקרמלין אמרו כי בשיחה בירך פוטין את טראמפ על כניסתו לתפקיד, והשניים הסכימו לאחד כוחות במאבק בטרור הבינלאומי.

טראמפ משוחח עם פוטין, היום בחדר הסגלגל (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טראמפ משוחח עם פוטין, היום בחדר הסגלגל(צילום: רויטרס)

 

 

בשיחה אמרו פוטין וטראמפ כי ארה"ב ורוסיה צריכות להיות מתואמות במאבק נגד דאעש וארגוני טרור אחרים בסוריה. הנשיא לשעבר ברק אובמה התנגד להכללתה של רוסיה בקואליציה שמובילה ארה"ב נגד ארגון הטרור בסוריה. טראמפ אמר במהלך קמפיין הבחירות שהוא מעוניין שרוסיה תקח חלק בפעילות הקואליציה.

 

שני המנהיגים הביעו הערב נכונות לשפר את היחסים בין ארה"ב לרוסיה, שבתקופתו של ברק אובמה היו עגומים במיוחד. "הם הראו נכונות לפתח את שיתוף הפעולה האמריקני-רוסי", נמסר בהודעת הקרמלין. ברוסיה אומרים שטראמפ ופוטין  הסכימו לשתף פעולה בנושאים בינלאומיים בוערים כמו סוריה, איראן, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אוקראינה וצפון קוריאה. נושא הסרת הסנקציות לא עלה בשיחת הטלפון.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

"אני מקווה ליחסים פנטסטיים עם פוטין", אמר אתמול טראמפ במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. פוטין, שמקווה לשיתוף פעולה מוצלח עם טראמפ ובמיוחד להסרת הסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות סיפוח חצי האי קרים, מקפיד לשבח את הנשיא החדש של ארה"ב בחודשים האחרונים.

 

פוטין סיפר בשבוע שעבר כי הוא מקווה שיחסי ארה"ב ורוסיה יתחזקו בתקופת כהונתו של טראמפ. על הנשיא הנבחר אמר אז: "אני לא מכיר את מר טראמפ. מעולם לא פגשתי אותו. אני לא יודע מה הוא יעשה בזירה הבינלאומית אז גם אין לי סיבה לתקוף אותו, לבקר אותו או להגן עליו".

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

בשבוע שעבר גם לעג פוטין לטענות לפיהן רוסיה מחזיקה לכאורה ב"מידע מביך" על הנשיא הנכנס, במה שכונה פרשת "יצאניות במלון". פוטין תקף את הפרסום של הפרשה ואמר כי אנשים שמפיצים האשמות כוזבות על טראמפ "גרועים מזונות".

 

שישה ימים אחרי הניצחון בבחירות התקשר פוטין לברך את טראמפ. לפי לשכתו של פוטין, הנשיא הרוסי אמר לטראמפ כי הוא רוצה דיאלוג שיהיה מבוסס על כבוד הדדי ועל מדיניות שבמסגרתה אף אחת מהמדינות לא תתערב בענייניה של האחרת. היא מסרה כי פוטין וטראמפ סיכמו לפעול לנתב את היחסים בין שתי המדינות לשיתוף פעולה בונה וסיכמו לשלב מאמצים כדי להילחם בטרור הבינלאומי ובקיצוניות. עוד מסרה לשכת פוטין כי השניים החליטו לשמור על קשר טלפוני ולקדם פגישה פנים אל פנים ביניהם.

 

גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שוחח היום טראמפ. השניים הסכימו בשיחה על החשיבות הגדולה של ברית נאט"ו ודנו בכמה נושאים, בהם המזרח התיכון והיחסים עם רוסיה. הדובר של ממשלת גרמניה אמר כי טראמפ הסכים להרחיב את שיתוף הפעולה עם גרמניה נגד הטרור והזמין אותה להגיע בזמן הקרוב לביקור בוושינגטון.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טראמפ משוחח עם פוטין
צילום: רויטרס
מומלצים