שתף קטע נבחר

מאסר למתכנני פיגוע בסגנון דאעש בירושלים

שני תושבי מזרח ירושלים שהורשעו בתכנון פיגוע נגד כוחות ביטחון יישלחו ל-10 ו-9 שנות מאסר. אחד המחבלים ניסה להצטרף לדאעש בסוריה אך נעצר בירדן, השני למד על הארגון ברשת

 

 

 

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (יום ב') עונשי מאסר על הפלסטינים מועסב עליאן וסמיר עבד רבו, שהורשעו בתכנון לבצע פיגוע בהשארת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ב-2015. השניים, תושבי מזרח ירושלים, יצרו מטען חבלה ותכננו להפעילו נגד רכב של כוחות הביטחון בעיר. עליאן נשפט לעשר שנות מאסר ועבד רבו לתשע.

עליאן ועבד רבו, בבית המשפט (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
עליאן ועבד רבו, בבית המשפט(צילום: דניאל אליאור)
 

לפי כתב האישום, השניים רצו לבצע את הפיגוע בשם דאעש. עליאן, בן 24, החל לתמוך בארגון בשנת 2014. הוא למד לימודי דת בקבוצת לימוד, שבמסגרתה הכיר את אידיאולוגיית דאעש. הוא ראה עצמו כחלק מהארגון הקיצוני, הזדהה עם הארגון ותמך בו, והחליט להצטרף לזרועות הארגון בסוריה ולהילחם. באוקטובר 2015 יצא לירדן על מנת להנפיק דרכון ירדני שעמו יוכל להגיע לטורקיה ומשם לסוריה. בירדן הוא נעצר ונחקר על ידי הרשויות במשך כמה ימים, וגורש בחזרה לישראל. לאחר ששב לישראל החל עליאן לאסוף כספים על מנת לפנות לקונסוליה הטורקית, כדי לקבל אישור נסיעה לטורקיה. כמו כן הוא ניסה לברר אם יש אפשרות להגיע לדאעש בסוריה דרך סיני.

 

במהלך תקופה זו עקב גם הנאשם השני, סמיר עבד רבו, אחר פעילות דאעש ברשת ולמד על אודותיו.

 

בסוף 2015 עליאן ביקש להוציא לפועל את הפיגוע ופנה לעבד רבו - שלו ידע קודם בהכנת מטענים. השניים קשרו קשר ותכננו לייצר מטען חבלה ולהפעילו נגד רכב של כוחות הביטחון בירושלים, בשם הארגון. הם רכשו טלפון נייד שישמש כשלט רחוק להפעלת המטען, וכן מטחנת קפה לטחינת החומרים הנצרכים לייצור המטען, מד אמפר ואבקת תחמוצת ברזל. בהמשך הם נפגשו ושוחחו על החומרים הנוספים הדרושים לייצור המטען וכן על ביצוע הפיגוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דניאל אליאור
תכננו פיגוע דאעש בירושלים. עליאן ועבד רבו
צילום: דניאל אליאור
מומלצים