שתף קטע נבחר

המדביר שהורשע בהריגת הילדות: "חושב על הטעות האיומה בכל רגע"

יוסי ברקן גרם למותן של שתי בנות משפחת גרוס, והיום בבית המשפט דיבר לראשונה על האשמה שרודפת אותו: "אין עונש שישתווה לכאב שאני חש מדי יום. לא התאוששתי". במסגרת הסדר טיעון הורשע בהריגה. מחרתיים יינתן גזר דינו

 (צילום: אלי מנדלבאום) (צילום: אלי מנדלבאום)
(צילום: אלי מנדלבאום)
 

המדביר יוסי ברקן, שהורשע בהריגת שתי בנות משפחת גרוס בירושלים, דיבר היום (א') לראשונה על תחושת האשמה אחרי הטרגדיה. בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, בשלב הטיעונים לעונש, אמר ברקן: "אין עונש שבית המשפט יטיל עליי שישתווה לכאב שאני חש מדי יום. אין רגע שאני לא חושב על הטעות האיומה שמייסרת אותי".

 

"לפני שלוש שנים ביצעתי הדברה בבית משפחת גרוס", שחזר ברקן בן ה-68. "יומיים לאחר מכן התבשרתי על האסון הנורא וזה הכה אותי באופן שלא אוכל לתאר במילים. אני לא אותו בן אדם מאז. לא התאוששתי".

אביגיל ויעל גרוס (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
אביגיל ויעל גרוס(צילום: גיל יוחנן)
 

"לא קל לי לחשוב שבקרוב אכנס לכלא. אני חושב שאני אדם טוב. כך השתדלתי. אני אדם צנוע שדואג לסביבתו. השתדלתי לתרום כפי יכולתי גם בעבודה. היה חשוב לי להיות הוגן. לא ניסתי להתעשר. גרמתי לנזק שמנוגד לכל הכוונות שלי, אבל טעיתי ואני אשם ואחראי בכך", אמר ברקן.

 

בכתב האישום מתואר כי ב-20 בינואר 2014 התבקש ברקן לבצע הדברה בדירת המגורים של משפחת גרוס בירושלים. הוא הגיע לדירה והחליט לעשות שימוש בחומר הדברה חקלאי שרעילותו גבוהה ובכוחו לגרום מוות. החומר גרם למותן של יעל בת השנתיים ואביגיל בת הארבע. בחודש שעבר הושג הסדר טיעון עם ברקן, במסגרתו הוא יודה בהריגה, ירצה שלוש שנות מאסר ויפצה את המשפחה ב-200 אלף שקלים. בית המשפט צפוי לתת מחרתיים את החלטתו בנוגע לגזר הדין.

 

 (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

ינואר 2014: הבנות נפטרו בבית החולים (צילום: אלי מנדלבאום) (צילום: אלי מנדלבאום)
ינואר 2014: הבנות נפטרו בבית החולים(צילום: אלי מנדלבאום)
שמעון ומיכל גרוס (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
שמעון ומיכל גרוס(צילום: גיל יוחנן)
 

ההסדר נחתם ואושר לאחר שהוצג בפני בני משפחת גרוס, נפגעי העבירה. הם הביעו את הסכמתם להסדר ולעונש. זאת לאחר בחינת מכלול הנסיבות, כולל חוות דעת פסיכיאטריות שניתנו - האחת לבקשת ההגנה והשנייה לבקשת התביעה - המעידות על מצבו הרפואי הבעייתי של הנאשם בעת ביצוע העבירה.

 

עו"ד יובל קדר מפרקליטות מחוז ירושלים אמר בדיון: "ההסדר הוגש לבית המשפט לאחר התדיינות ממושכת בנושא. המשפחה ביקשה להדגיש כל הדרך שכאנשים מאמינים הם לא מונעים מתחושת נקם וסמכו ידיהם על שיקול הדעת של הפרקליטות בכל הנוגע לענישה".

 

פרקליטו של ברקן, עו"ד יאיר גולן, אמר כי ברקן הביע חרטה עמוקה והתנצלות מעמקי ליבו. "אנחנו מודים להורים שהסכימו באצילות נפש לקבל את ההסדר המורכב הזה. מהרגע הראשון לקח הנאשם אחריות מלאה והודה. הנאשם הוא אדם הגון וישר ולא חשב לרגע להסיר מעצמו אחריות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
יוסי ברקן
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים