שתף קטע נבחר

מחאת אופנוענים בגוש דן: "לא סידרו חניה וחוגגים בקנסות"

רוכבי אופנועים וקטנועים יפגינו היום נגד רישום דו"חות בגין חניה על מדרכות. לדבריהם, עד לאחרונה אפשרו להם לחנות על המדרכה בתנאי שהם לא מפריעים להולכי הרגל, אך לאחרונה החלו לחלק קנסות בלי שהסדירו מספיק מקומות חניה. מובילת מאבק הולכי הרגל: "המדרכות הפכו לג'ונגל"

 

 

אחר הצהריים (ב') יפגינו רוכבי אופנועים וקטנועים נגד רישום דו"חות בגין חניה על מדרכות. ההפגנה תקיים מול עיריית תל אביב.

 

בראיון לאולפן ynet סיפר עו"ד אלי סמוכה, ממארגני ההפגנה, כי עד לפני כחודשיים אפשרה להם עיריית ת"א לחנות על מדרכות, בתנאי שהם לא מפריעים לתנועת הולכי הרגל. "כך היה גם ברמת גן, בבני ברק, בהרצליה, בכל גוש דן".

 

לדבריו, "קיבלו איזו החלטה, לא יודע מתי ואיך, שכל קטנוע או אופנוע שחונה על מדרכה שלא במקום מוסדר מקבל דו"ח. העיריות יצרו מצב שיש מקומות חניה רק לשליש מכמות האופנועים שמסתובבים בגוש דן, ועכשיו עושות חגיגה של קנסות".

"המדרכות הפכו לג'ונגל". אופנועים חונים על המדרכה בדרום ת"א, ארכיון (צילום: עופר אלכסנדר ) (צילום: עופר אלכסנדר )
"המדרכות הפכו לג'ונגל". אופנועים חונים על המדרכה בדרום ת"א, ארכיון(צילום: עופר אלכסנדר )
 

עו"ד סמוכה הוסיף: "אנחנו לא נהנים לחנות על מדרכות, שיסדרו לנו מקומות חניה נורמליים. בפועל לא פתרו את הבעיה".

 

חגית אוריין, מקימת דף הפייסבוק "מחזירים את המדרכות להולכי הרגל", אמרה באולפן כי "הבעיה היא שברגע שהולכי הרגל יוצאים מהבית, הם כבר נתקלים בכל כך הרבה מפגעים וצריכים לתמרן בין כולם בדרך לעבודה. אני משערת שהאכיפה באה בעקבות המחאה שלנו נגד העובדה שהמדרכות בכל גוש דן ובטח בת"א הפכו לג'ונגל".

 

לדבריה, "ברגע שנותנים פתח קטן, כולם משתוללים על המדרכות. אני מבינה את רוכבי האופניים, לא עשו להם תשתיות רכיבה אז הם רוכבים על המדרכות. מבינה גם את רוכבי האופנועים, מסכנים, לא עשו להם תשתיות חניה אז הם חונים על המדרכות. והנהגים בכלל מסכנים – לא סידרו להם חניונים אז הם חונים על המדרכות".

 

אוריין הוסיפה: "חבר'ה, המדרכות מיועדות להולכי הרגל. מוישה העיוור לא צריך לצאת מהבית ולהיתקל באופנוע, וגם לא ההורה שהולך עם עגלת תינוק. תפנו לרשויות".

 

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, הדו"חות מוגשים רק במידה והקטנוע חוסם מדרכה או חונה בניגוד לתמרור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליאור פז
מחאת אופנוענים, ארכיון
צילום: ליאור פז
מומלצים