שתף קטע נבחר

טראמפ: לא מאמין שעליי להילחם בבתי המשפט

בית משפט לערעורים ידון הלילה בעתירה נגד צו המוסלמים של טראמפ ויחליט אם לאפשר לחדשו או להשאירו מוקפא. הנשיא האמריקני מתרעם: "לא מאמין שאני צריך להילחם בדיונים בבתי המשפט כדי להגן על ארה"ב". הוא הזהיר: "הרבה אנשים רעים חושבים לבוא לפה עכשיו"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הערב (יום ג') כי הוא אינו מאמין שממשלו צריך להילחם בבתי המשפט כדי לקיים את הצו הנשיאותי שהוא פרסם לפני שבוע וחצי ושמונע את כניסתם של פליטים ושל אזרחים משבע מדינות מוסלמיות לארה"ב. שופט פדרלי השעה בסוף השבוע את הצו, והיום צפוי בית משפט לערעורים להודיע אם יאפשר להחזיר את הצו לתוקף או יותיר את הקפאתו על כנה.

 

בפגישה עם שריפים מחוזיים אמר טראמפ כי האיסור על כניסת אזרחי המדינות האלה הוא מדיניות שתגן על ארצות הברית. "אנשים עם כוונות רעות מנסים לקחת מאתנו הרבה מסמכויותינו", אמר טראמפ.

 

באותו מעמד טען טראמפ כי יש יותר אמריקנים שתומכים במדיניות הזו שלו מאמריקנים שמתנגדים לה. הוא אמר כי הוא צריך שבית המשפט לערעורים יתמוך בצעד שלו והסביר ש"הרבה אנשים רעים" חושבים לבוא כעת לארה"ב.

הנשיא והשריף. טראמפ, הערב (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הנשיא והשריף. טראמפ, הערב(צילום: רויטרס)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

טראמפ אמר הערב כי הקרב המשפטי על הצו שלו עשוי להגיע עד לבית המשפט העליון. הוא הדגיש כי הוא מתכוון להילחם על הצו שלו "במסגרת המערכת", אבל הביע תקווה שלא יהיה צורך להגיע עד לבית המשפט העליון, והסביר זאת בכך שהוא מאמין ש"זה ההיגיון".

 

אלפי מחזיקי אשרות כניסה מאיראן, עירק, לוב, סומליה, סודן, סוריה ותימן - שבע המדינות שסומנו בצו שפרסם טראמפ - נאבקו ביממות האחרונות בניסיון לתפוס טיסות בזק לארה"ב, מחשש שצו הביניים שהוציא השופט הפדרלי נגד צו המוסלמים של טראמפ יבוטל.

"אנשים עם כוונות רעות באים". טראמפ מגיע לבית הלבן (צילום: AP) (צילום: AP)
"אנשים עם כוונות רעות באים". טראמפ מגיע לבית הלבן(צילום: AP)

מפגינים נגד צו המוסלמים של טראמפ בגבעת הקפיטול (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מפגינים נגד צו המוסלמים של טראמפ בגבעת הקפיטול(צילום: AFP)
 

בלילה שעבר כתב הנשיא טראמפ לקראת הדיון הגורלי בבית המשפט: "איום טרור האיסלאם הקיצוני אמיתי מאוד, מספיק שתסתכלו מה קורה באירופה ובמזרח התיכון. בתי המשפט חייבים לפעול מהר!".

 

גם בביקורו אתמול במפקדת פיקוד המרכז של הצבא האמריקני בטמפה שבפלורידה התייחס טראמפ לצו ואמר: "טרוריסטים מוסלמים קיצוניים נחושים להכות במולדתנו כפי שעשו ב-11 בספטמבר. אנחנו צריכים מדיניות חזקה עבור האנשים שאוהבים את ארצנו. אני לא רוצה לאפשר כניסה לאנשים שרוצים להשמיד אותנו ואת הארץ שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"תראו מה קורא באירופה". טראמפ
מומלצים