שתף קטע נבחר

100 שנה למהפכה: לנין יולבש בחליפה חדשה

גופתו החנוטה של מייסד ברית המועצות תילקח מאחוזת הקבר שלו ליד הקרמלין לרחיצה בחומרים כימיים והוא יזכה לבגדים חדשים לרגל השנה החגיגית

רוסיה תסגור לחודשיים את אחוזת הקבר של ולדימיר לנין שנמצאת ליד הקרמלין לצורך עבודות תחזוקה ושימור של הגופה החנוטה של המנהיג הבולשביקי. במסגרת העבודות הוא יירחץ בחומרים כימיים ויולבש בחליפה חדשה.

גופת לנין החנוטה. מקבל בגדים חדשים (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
גופת לנין החנוטה. מקבל בגדים חדשים(צילום: gettyimages)

רשת Russia Today דיווחה כי הקבר בכיכר האדומה ייסגר לחודשיים, מ-16 בפברואר עד 16 באפריל, וכי השטיפה בחומרים כימיים נועדה למנוע הצטברות של לחות, הפוגעת בגופה החנוטה.

 

רוסיה תציין בנובמבר 100 שנה למהפכה הבולשביקית, ולגל זה נעשות עבודות התחזוקה. ההחלטה לשמר את גופתו של לנין התקבלה ב-1924, ויש הטוענים כי יוזף סטאלין היה הראשון להציע לחנוט את גופתו.

קבר לנין במוסקבה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
קבר לנין במוסקבה(צילום: gettyimages)

בכיר בולשביקי אחר, לואניד קרסין, תמך בשימור הגופה משום שהאמין שההתקדמות המדעית תאפשר בסופו של דבר להחיות מתים – וכך אפשר יהיה אולי להחזיר את לנין לחיים.

 

ולדימיר איליץ' לנין נולד ב-1870 ומת ב-1924. הוא היה מהפכן, מדינאי והוגה דעות רוסי, יסד את ברית המועצות, והיה אחד האישים החשובים ביותר של המאה ה-20. קברו היה במשך שנים מוקד עלייה לרגל של המוני רוסים ותיירים מחו"ל. לצדו נטמנו במרוצת השנים גם אישים בולטים אחרים מראשי המשטר הסובייטי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
לנין. חשבו שיקום לחיים
צילום: gettyimages
מומלצים