שתף קטע נבחר

8 שנים אחרי התאונה: אל"מ שלומי דהן חזר לים

לפני שמונה שנים נפצע אל"מ שלומי דהן אנושות בתאונת דרכים, ימים ספורים לפני שמונה למפקד השייטת. הרופאים לא היו בטוחים שישרוד, אבל אתמול הוא חזר לים עם אשתו פנינה והשיט סירה בעצמו. לדבריה, "פתאום ראו שיש דברים שלא שוכחים, הגלים בדם שלו"

 

אל"מ שלומי דהן שנפצע באורח אנוש ימים ספורים לפני שנכנס לתפקיד מפקד השייטת, הפך לנכה ומאז הוא מרותק לכיסא גלגלים. אתמול (יום ג'), שמונה שנים אחרי התאונה הקשה שהפכה אותו לנכה ואחרי שהרופאים הטילו ספק בכך שבכלל ישרוד - הוא סגר מעגל, חזר לים והשיט סירה בעצמו.

 

דהן עשה קריירה מפוארת בקומנדו הימי, הוביל בקור רוח מבצעים נועזים בעומק האויב ואז, ימים ספורים לפני ההודעה הרשמית על מינויו למפקד השייטת, בדרכו לעוד הקפצה לילית לחטיבת הגזרה הדרומית שבה שימש כמח"ט, נפצע הקצין המצטיין אנושות בתאונת דרכים.

 

בעקבות התאונה הקשה נפצע דהן באורח אנוש וסבל מפגיעת ראש קשה. הוא היה מחוסר הכרה ומאושפז במשך שנתיים. מאז התאונה הוא נמצא בשיקום ומרותק לכיסא גלגלים. "עד לפני שנה שלומי לא היה יכול לעשות את מה שהוא עושה עכשיו", סיפרה אשתו פנינה. "הוא עובר שיקום ללא הפסקה ונלחם בגבורה כדי להשתפר. עם הרבה כוח רצון ומוטיבציה ואנחנו רואים את התוצאות".

 

אתמול יצא דהן לשוט לראשונה במסגרת עמותת אתגרים ובני הרצליה שמבצעים פעילות ימית אתגרית במסגרת שיקום של נכים, ובסיוע אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל. "זו סוג של התחלה חדשה", אמרה אשתו בהתרגשות. "הוא היה מדהים. פתאום ראו שיש דברים שלא שוכחים. הגלים בדם שלו. מיד כשהוא ישב בסירה הוא ידע איך לכוון את כלי השיט. שלומי מאוד התרגש ולא הפסיק להגיד כמה הוא נהנה.

 

"עבורי זה היה מאוד מרגש", סיכמה פנינה שביקשה להודות למדריך ישראל אלטמן שמלווה את דהן בצמידות. "שלומי יודע שהשמיים הם הגבול ולמרות שלא נתנו לו הרבה סיכויים, הוא הדוגמה לכך שאסור לוותר כי תמיד אפשר להשתקם ולהשתפר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
שלומי ופנינה דהן
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים