שתף קטע נבחר

במקום טראמפ: אירופה מתגייסת לממן הפלות

הולנד, שבדיה ובלגיה מובילות יוזמה לגייס את מאות מיליוני הדולרים שיפסידו הארגונים הבינלאומיים שתומכים בהפלות בעקבות הצו של דונלד טראמפ: "הצו יכול להיות מסוכן מאוד להרבה נשים"

שמונה מדינות מאחדות כוחות בתגובה לצו שהטיל דונלד טראמפ, שאוסר על מימון אמריקני לארגונים זרים שמבצעים הפלות או תומכים בביצוען. כך הודיעה היום (ה') איזבלה לובין, סגן ראש ממשלת שבדיה.

 

לובין אמרה כי במסיבת עיתונאים ב-2 במרס בבריסל יושק פרויקט "היא מחליטה" - יוזמה לגיוס מיליוני דולרים לארגונים שצפויים להיפגע מהצו של נשיא ארה"ב. בחודש שעבר הודיעה הולנד כי הצו של טראמפ יגרום לאובדן של 600 מיליון דולר בארבע השנים הקרובות.

לובין חותמת על חוק, החודש, בתשובה הנשית לטראמפ (צילום: AP) (צילום: AP)
לובין חותמת על חוק, החודש, בתשובה הנשית לטראמפ(צילום: AP)

סגן ראש ממשלת שבדיה אמרה כי מלבד שבדיה והולנד תומכות ביוזמה גם בלגיה, דנמרק, לוקסמבורג, פינלנד ושתי מדינות שאינן באירופה - קנדה וחוף השנהב. בינתיים התחייבו בלגיה, הולנד ודנמרק לתרום יחד 32 מיליון דולר. לובין אמרה שהצו "יכול להיות מסוכן מאוד לכל כך הרבה נשים".

 

"אם לנשים לא תהיה שליטה על הגוף שלהן ועל הגורל שלהן יהיו לכך השלכות קשות מאוד ליעדים הבינלאומיים של זכויות מגדריות ומיגור העוני הגלובלי", אמרה לובין. החודש היא הצטלמה עם שבע נשים חותמת על חוק אקלים חדש בארצה, בתגובה לתמונה שבה נראה טראמפ חותם על צו כשמסביבו חמישה יועצים גברים.

 

ההגבלות שעליהן חתם טראמפ אוסרות על ארגונים זרים שאינם ממשלתיים ונמצאים מחוץ לארה"ב, אך מקבלים סיוע כספי אמריקני, לבצע או לתמוך בהפלות, אפילו על ידי הענקת מידע, ייעוץ או הפניות בנושא. לאחר צו זה, הארגונים הללו מנועים גם מקידום פומבי של הפלות.

 

"הנשיא, זה לא סוד, הבהיר כבר שהוא נגד הפלות. הוא רוצה לתמוך בכל האמריקנים, לרבות אלו שטרם נולדו", אמר דובר הבית הלבן שון ספייסר לאחר החתימה על הצו. "החזרת המדיניות הזו לא רק מהדהדת את הערכים האלו, אלא גם מכבדת את כספם של משלמי המסים". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"הצו יכול לסכן הרבה מאוד נשים"
צילום: AP
מומלצים