שתף קטע נבחר

אוסטריה: נעצר "הכפיל של היטלר"

צעיר שעבר לאחרונה לעיירת הולדתו של הרודן הנאצי הסתובב בימים האחרונים ליד הבית שבו נולד היטלר - עם שפם, תסרוקת ותלבושת כמו שלו. המשטרה: "זו לא בדיחה, הוא מעריץ אותו"

משטרת אוסטריה הודיעה היום (ג') כי עצרה בלילה האחרון את הגבר האלמוני שהציג את עצמו כ"הרלד היטלר" ונצפה בימים האחרונים שוב ושוב מסתובב ליד בית הולדתו של הצורר הנאצי אדולף היטלר בעיירה ברונאו אם אין שבגבול בין אוסטריה לגרמניה.

אחת מתמונותיו של הצעיר בדמות היטלר שפורסמו בתקשורת האוסטרית (צילום: heute.at) (צילום: heute.at)
אחת מתמונותיו של הצעיר בדמות היטלר שפורסמו בתקשורת האוסטרית(צילום: heute.at)

עדי ראייה רבים דיווחו בימים האחרונים למשטרה כי ראו את הצעיר, בן 25 בערך, מסתובב בעיירה ועל פניו שפם של היטלר. הוא דאג לעצמו גם לתסרוקת כמו של היטלר ולחליפה דומה לשל הרודן הנאצי. לפי המשטרה, הוא נעצר בחשד שהפר את החוק האוסטרי האוסר להלל את המשטר הנאצי.

 

דובר המשטרה המקומית, דיוויד פורטנר, אמר כי הצעיר עבר לאחרונה לגור בעיירה. באוסטריה דווח בימים האחרונים כי הצעיר נראה גם בחנות ספרים מקומית, מדפדף בספרים העוסקים במלחמת העולם השנייה. לפי המשטרה הוא נצפה גם בווינה ובעיר גראץ.

בית הולדתו של היטלר בברונאו (צילום: AP) (צילום: AP)
בית הולדתו של היטלר בברונאו(צילום: AP)

"נראה שהוא מעריץ את היטלר", אמר דובר המשטרה פורטנר. "אין ספק שלא מדובר באיזו בדיחת קרנבל או פרויקט אמנותי, הבחור יודע בדיוק מה הוא עושה".

 

היטלר נולד בברונאו ב-1889, כשהעיירה הייתה עדיין חלק מאוסטרו-הונגריה. בדצמבר האחרון אישר הפרלמנט האוסטרי ברוב גדול את בקשת משרד הפנים לנשל מבעלות על הבית את האישה שלה שייך הנכס, אחרי שבמשך שנים היא סירבה למכור את הבניין הריק ובכך הקשתה על הרשויות לפעול למניעת הפיכתו של המקום לאתר עלייה לרגל של ניאו נאצים. המקום צפוי לעבור לידיו של מוסד צדקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: heute.at
"יודע מה הוא עושה". המעריץ של היטלר
צילום: heute.at
מומלצים