שתף קטע נבחר

בחולצת LOL: תועדה המחסלת של אחיו של שליט צפון קוריאה

בעלת חזות אסייתית, לבשה חצאית ונשאה תיק קטן: אחת הסוכנות הצפון קוריאניות שהרעילו למוות את קים ג'ונג נאם בנמל התעופה בקואלה לומפור, מלזיה, תועדה במצלמות האבטחה: "ייתכן ששתי הסוכנות כבר מתות"

 

 

האם זאת אחת המחסלות של אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און? מצלמות אבטחה במלזיה תיעדו ככל הנראה את הסוכנת הצפון קוריאנית שככל הנראה הרעילה למוות ביחד עם סוכנת נוספת את קים ג'ונג נאם בנמל התעופה הבינלאומי בקואלה לומפור. כך דיווח היום (יום ד') העיתון הבריטי "דיילי מירור".

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

הודח בגלל ביקור בדיסנילנד. היורש שחוסל

 

האישה שבסרטון נראית בעלת חזות אסייתית ולובשת חולצה לבנה עם הכיתוב LOL (Laughing Out Loud) וחצאית כחולה ונושאת עליה תיק קטן. לפי הדיווחים בתקשורת המלזית, היא תועדה מחוץ לטרמינל 2 בנמל התעופה בבירה בעת שהמתינה למונית. עוד דווח שנהג המונית שהסיעה אותו נעצר על ידי הרשויות.

 

צחקה אחרונה? המחסלת של קים ג'ונג נאם תועדה ממתינה למונית מחוץ לטרמינל בקואלה לומפור ()
צחקה אחרונה? המחסלת של קים ג'ונג נאם תועדה ממתינה למונית מחוץ לטרמינל בקואלה לומפור

קים ג'ונג נאם המתין לטיסה מקואלה לומפור למקאו, מקום מגוריו ביחד עם משפחתו מאז שיצא לגלות. לאחר שרוסס על ידי שתי הנשים המסתוריות הוא ניגש למרפאה בנמל התעופה התלונן שהוא חש ברע והועבר לבית חולים, אבל מת בדרך לשם.

 

שתי הסוכנות הצפון קוריאניות שמו קץ לחייהן?

"יש דיווחים ששתי החשודות כנראה כבר מתות", דיווחה סוכנות הידיעות היפנית "קיודו" מפי גורמים בממשלה בטוקיו. עם זאת, לא ברור אם השתיים נרצחו או שמו קץ לחייהן. סוכנים צפון קוריאנים שמו בעבר קץ לחייהם לאחר שביצעו את משימתם.

 

משטרת מלזיה מסרה כי היא עצרה אישה בנמל התעופה בקואלה לומפור בקשר לרצח של קים ג'ונג נאם. על פי הדיווחים, החשודה שנעצרה היא אזרחית וייטנאם.

 

כנראה שלא שררה אהבה גדולה בין האחים. קים ג'ונג נאם (מימין) וקים ג'ונג און (צילום: AP) (צילום: AP)
כנראה שלא שררה אהבה גדולה בין האחים. קים ג'ונג נאם (מימין) וקים ג'ונג און(צילום: AP)

קים ג'ונג נאם התבטא בעבר נגד אחיו קים ג'ונג און ונגד שיטת השושלת בצפון קוריאה, שבה עובר השלטון מאב לבן. הוא תמך בקיום רפורמות במדינה.

 

מקורות במלזיה סיפרו לסוכנויות הידיעות ולכלי תקשורת בדרום קוריאה כי קים ג'ונג נאם הורעל שלשום בבוקר באזור הדיוטי פרי בנמל התעופה הבינלאומי של בירת מלזיה. לפי דיווחים נוספים, שתי הנשים שהרעילו אותו תקפו אותו במחטים נגועות ברעל. 

 

כעת נמצאת גופתו של קים במכון לרפואה משפטית, ושם מנסים לקבוע רשמית את סיבת המוות. לפי דיווחים באסיה, שתי הנשים החשודות בהתנקשות נמלטו מיד אחריה, תפסו מונית - ונעלמו.

 

קים ג'ונג נאם, שלפי הערכות היה באמצע שנות ה-40 לחייו, היה אחיו הגדול של קים, ושנים ארוכות הוא חי בעיקר מחוץ לצפון קוריאה. קשריו עם משפחת השלטון הצפון קוריאנית נחשבים רופפים, וב-2010, כשהאב קים ג'ונג איל עוד היה בחיים ושלט במדינה הקומוניסטית המסוגרת, הביע קים ג'ונג נאם התנגדות לכך שקים ג'ונג און יירש את התפקיד אחרי מות האב. בראיון נדיר הוא אמר אז: "באופן אישי אני מתנגד להעברת השלטון לדור השלישי של המשפחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תועדה במצלמות האבטחה. אחת המחסלות של קים ג'ונג נאם
מומלצים