שתף קטע נבחר

המחאה המכסיקנית נגד טראמפ: חומה אנושית ענקית

אלפים התאספו בגבול שבין סיודאד חוארס המכסיקנית לאל פאסו האמריקנית, חמושים בפרחים, ויצרו חומה אנושית בת 1.5 ק"מ. "החומה היא רעיון גרוע וסמל השנאה והגזענות של טראמפ", מחו. "היא לא תעצור שום דבר"

אלפים הקימו חומה אנושית בגבול כדי להפגין נגד החומה שרוצה הנשיא טראמפ להקים בגבול מכסיקו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אלפים הקימו חומה אנושית בגבול כדי להפגין נגד החומה שרוצה הנשיא טראמפ להקים בגבול מכסיקו(צילום: רויטרס)
 

אלפי מכסיקנים שילבו בסוף השבוע ידיים והקימו "חומה אנושית" בגבול עם ארצות הברית כדי להפגין נגד תוכניותיו של הנשיא החדש, דונלד טראמפ, להקים חומת ענק בין המדינות. ההפגנה, שאורגנה על ידי רשויות מקומיות וארגונים אזרחיים, שילחה לגבול שבעיר סיודאד חוארס אזרחים, פוליטיקאים, מנהיגים חברתיים וסטודנטים חמושים בפרחים, כשמולם ניצבת השכנה האמריקנית אל פאסו – מעבר לגדר.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

המפגינים צעקו שלל קריאות וסיסמאות נגד הנשיא טראמפ, שהצהרותיו כי יקים חומה בגבול כדי לשמור על מהגרים בלתי מתועדים מחוץ לארה"ב – ויכריח את מכסיקו לשלם עליה – הכעיסו לא מעט אנשים במדינה.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
"לרוצחים האמריקנים - אנחנו שופטים אתכם במכסיקו". גרפיטי לצד הגבול (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"לרוצחים האמריקנים - אנחנו שופטים אתכם במכסיקו". גרפיטי לצד הגבול(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

"החומה היא אחת הרעיונות הגרועים ביותר", סיפרה קרולינה סוליס, סטודנטית בת 31. "היא לא תעצור כלום – לא סמים ולא מהגרים. היא רק סמל לשנאה ולגזענות של הנשיא טראמפ".

 

מתחת לעיניהם הפקוחות של קציני משמר הגבול האמריקנים, המפגינים, ובהם גם ראש העיר אל פאסו האמריקנית אוסקר ליסר, הקימו חומה אנושית של כ-1.5 קילומטרים. רבים משני צדי הגבול חוצים אותו מדי יום, בעוד למדינה אחת הם קוראים "בית" ובשנייה הם עובדים. "סיודאד חוארס ואל פאסו הן עיר אחת – ולעולם לא ייפרדו", אמר ראש העיר ליסר, שנולד בצדו המכסיקני של הגבול.

 

מקבילו המכסיקני של ליסר, ראש העיר ארמנדו קבאדה, הבטיח כי יסייע ליישב מחדש מהגרים שיסולקו מארה"ב. "טראמפ רק מייצר פחד בקרב אזרחינו בארה"ב", אמר. "עלינו להפגין סולידריות איתם ולהגיד להם שיש להם את התמיכה שלנו. אם הם יגורשו, יש להם את התמיכה שלנו".

 

בשבוע שעבר עצרו סוכני הרשות לאכיפת הגירה ומכס יותר מ-680 בני אדם בכל המדינה כחלק מפשיטה של הממשל החדש על 11 מיליון מהגרים ללא תיעוד החיים בארה"ב. גורמים רשמיים מתעקשים כי הפשיטות ממוקדות באנשים הידועים כעבריינים, אך פעילי זכויות אדם טוענים כי בין העצורים ישנם גם אנשים שאין להם כל רישום פלילי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
חומה אנושית לאורך הגבול בין ארה"ב למכסיקו
צילום: רויטרס
מומלצים