שתף קטע נבחר

הקרב על מוסול: עיתונאית נהרגה, מזל"ט של דאעש השמיד משוריין

שיפה גרדי הכורדית נהרגה בפיצוץ מטען צד באזור הקרבות. במקביל פרסם דאעש תיעוד של מזל"ט פוגע במשוריין של הצבא העיראקי בעיר

 

 

עיתונאית שעובדת בערוץ החדשות הכורדי Rudaw נהרגה היום (שבת) בפיצוץ מטען צד במוסול, במהלך הקרבות על כיבוש העיר בין כוחות הביטחון לדאעש. "כתבת המלחמות הבכירה של Rudaw, העיתונאית שיפה גרדי, נהרגה במוסול כשסיקרה את הקרבות", הודיע הערוץ וספד לכתבת הכורדית בת ה-30, שנולדה כפליטה באיראן. "שיפה גרדי ניפצה את הדעות הקדומות והסטריאוטיפים בעיתונות, שעדיין בשליטה גברית".

שיפה באזור הקרבות במוסול ()
שיפה באזור הקרבות במוסול

גרדי החלה בדיווחים יומיים על המתרחש במוסול כשלוחמי הפשמרגה הכורדים הצטרפו למערכה. בתחילת השבוע פרסם ערוץ החדשות הכורדי תמונה של גרדי מחזיקה ארנב פצוע שמצאה באזור הקרבות. "נטפל בארנב ונעביר אותו לסוכנות להגנה על בעלי חיים", הבטיחה. הצלם שנשלח יחד איתה למוסול נפצע בפיצוץ המטען בכביש במערב מוסול. הוא הועבר לבית החולים בארביל, בירת האוטונומיה הכורדית בעיראק, שם נמצאים משרדי הערוץ.

 

גרדי היא העיתונאית השנייה שנהרגת במהלך המבצע. בימים הראשונים של המבצע נהרג עלי רייסן, עיתונאי עיראקי צעיר מתחילת אל-סומריה. עיראק נחשבת לאחת המדינות שהכי מסוכנות לעיתונאים, ובדירוג של "עיתונאים ללא גבולות" בשנה שעברה הגיעה למקום ה-158 מתוך 180.

 

אתמול נכנסו הכוחות העיראקיים לשכונות בגדה המערבית של מוסול לראשונה מתחילת המבצע לשחרור העיר ב-17 באוקטובר. הארגון הג'יהאדיסטי פרסם תיעוד של פגיעה מדויקת של מזל"ט במשוריין של הצבא העיראקי בעיר. לאחרונה הגביר דאעש את השימוש ברחפנים ובמזל"טים נגד הצבא העיראקי, וגם נגד הצבא הסורי בסוריה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים