שתף קטע נבחר

יד ושם נגד אמזון: מוכרים ספרות מכחישת שואה

על רקע התגברות האנטישמיות בעולם ובמיוחד בארה"ב מתגלה: אמזון מציעה לקוראים שלה ספרים אנטישמיים ומכחישי שואה - וזאת אף שהתחייבה בעבר להימנע מתכנים גזעניים

 

ספרים אנטישמיים למכירה באמזון ()
ספרים אנטישמיים למכירה באמזון

בשיטוט באתר אמזון העולמי ניתן למצוא, לצד מגוון הספרים שנמכרים, גם ספרים מכחישי שואה וספרים שעולה מהם ריח אנטישמי חזק. למרבה ההפתעה, את הספרים ניתן לרכוש גם במדינות שבהן נאסר על פי חוק להפיץ ולמכור חומרי תעמולה נאציים.

 

אף שאמזון הבטיחה בעבר להסיר מהאתר ספרים גזעניים ובעלי ניחוח אנטישמי, נראה עתה כי טרם עשתה זאת. תלונה בנושא הספרים הגיעה ליד ושם בירושלים, שם נדהמו לגלות שהתופעה לא עברה מן העולם, ושספרות כזו עדיין מופיעה באתר למכירה לכל החפץ בה.




 

מנהל הספריות של יד ושם, ד"ר רוברט רוזט, פנה במייל בהול למנכ"ל אמזון ג'ף בזוס בבקשה להסיר את הספרים באופן מיידי. "במשך שנים רבות נמכרת באמזון באופן חופשי ספרות המכחישה את השואה. ספרים רבים מופיעים יחד עם ביקורות מהללות מקוראים וכן המלצות לקריאה נוספת של חומר דומה", כתב. "לפני הרבה שנים, בזמן שהשם של אמזון עלה לראשונה, פנינו אליך בנושא זה. עתה, בעיקר נוכח התחזקות האנטישמיות ברחבי העולם בשנים האחרונות, אנו קוראים לך שוב להסיר מהחנות שלך ספרים שמכחישים, מעוותים ומגמדים את השואה. ברור שהכחשת השואה וצורות אחרות של דברי שטנה מזינים דעות קדומות ופשעי שנאה".

 

עוד כתב רוזט במכתב: "דיון פתוח במגוון רעיונות הוא חיוני למערכות דמוקרטיות ופלורליסטיות, אך לעודד הפצת דעות של שנאה והכחשת שואה הוא דבר חסר אחריות. אמזון, כמו כל גוף אינטרנט, חייב לפעול כדי להמעיט את הפצת השנאה ברשת. אנו עומדים לרשותך כדי לסייע בזיהוי פרסומים של הכחשה, עיוות וגימוד של השואה".

 

טרם התקבלה תגובה מאמזון העולמית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים