שתף קטע נבחר

תמונות העירום של החיילות שמסעירות את המארינס

חיל הנחתים האמריקני פתח בחקירת מאות חיילים בחשד שהפיצו ושיתפו תמונות של חיילות וקצינות בעירום ובתנוחות אינטימיות, כולל פרטיהן האישיים

(ארכיון) (צילום: אתר חיל הנחתים האמריקני)
(ארכיון)(צילום: אתר חיל הנחתים האמריקני)

 

מאות חיילים בחיל הנחתים האמריקני, המארינס, נמצאים תחת חקירה של החיל בחשד שהפיצו ושיתפו ברשת תמונות של נשות מארינס בהווה ובעבר בעירום ובתנוחות אינטימיות.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

"המרכז לעיתונות חוקרת" חשף שמספר התמונות שהופצו ושותפו עומד על כמה מאות ואולי אפילו אלפים ושהן פורסמו בחשבון פייסבוק פרטי בצירוף פרטים מזהים של החיילות והקצינות שמצולמות בהן, כולל שמות מלאים, דרגות ומקום השירות של הנשים הלוחמות.

 

דובר המארינס מסר לעיתון Marine Corps Times, עיתון עצמאי שמסקר את חיל הנחתים האמריקני, שלפי שעה לא ברור מספרם המדויק של האנשים שמעורבים בהפצת התמונות ללא אישורן של המצולמות.

 

בעמוד הפייסבוק הפרטי הסגור שאליו הועלו התמונות חברים כ-30 אלף איש. לפי החשד, החברים בעמוד שיתפו את תמונות הנשים בעירום. לפי הדיווחים בארה"ב, חיל הנחתים פיטר עובד קבלן ממשלתי לאחר שנמצא שהוא פרסם קישור לחשבון ענן "גוגל דרייב" שבו אוחסנו התמונות.

 

"אין מקום לסוג כזה של התנהגות מבזה ומשפילה בחיל שלנו", אמר סרג'נט מייג'ור רונלד גרין לרשת החדשות CBS. "תנו לי להיות ברור לגמרי: אסור להתנהג לשום אדם בדרך הזו. זה לא עומד בקנה אחד עם ערכי הליבה שלנו וזה פוגע ביכולת שלנו לבצע את המשימה שלנו".

 

בדו"ח השנתי שפרסם הפנטגון במאי 2016 נכתב שצבא ארה"ב קיבל בשנת 2015 כ-6,000 דיווחים על תקיפות מיניות. בשנת 2014 נרשם מספר די דומה של תקיפות, אבל פשעים מסוג זה לא זוכים לטיפול יסודי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר חיל הנחתים האמריקני
חיילות מארינס (ארכיון)
צילום: אתר חיל הנחתים האמריקני
מומלצים