שתף קטע נבחר

מנכ"ל הדסה: "התפטרות הרופאים - בגלל פוליטיקה פנימית"

שישה בכירים מהמחלקה המטו אונקולוגית ילדים הודיעו על התפטרות במחאה על ביצוע השתלת מח עצם במחלקה למבוגרים. פרופ' זאב רוטשטיין טוען: "קידמנו רופאה למנהלת המחלקה, אולי הם חשבו שהתפקיד מגיע להם". ועדי הרופאים: "הגיע הזמן שנראה את שר הבריאות מתערב ומציל את הדסה"

 

 

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מגדיר את התפטרות ששת הרופאים הבכירים מהמחלקה המטו אונקולוגית ילדים כ"משבר". בראיון הבוקר (יום ב') לאולפן ynet הוא הוסיף: "לא ציפיתי להתנהגות כזאת של רופאים מתוך הבית, שחשבתי שהוא מאוד חשוב להם, למרות הפגיעה האישית כתוצאה מצעדי ההבראה".

 

אתמול הודיעו שישה רופאים בכירים במחלקה המטו אונקולוגית ילדים בהדסה על התפטרותם, במחאה על החלטה של הנהלת בית החולים לבצע השתלת מח עצם לילדים אונקולוגים במחלקה של מבוגרים. הרופאים סבורים שמדובר בהחלטה שגויה.

 

 

 

גורמים במחלקת המטו אונקולוגיה ילדים בהדסה הסבירו שההחלטה על ההתפטרות התקבלה בעקבות "חילוקי דעות מקצועיים מהותיים" עם ההנהלה, שלא מאפשרת להם לתת טיפול מיטבי לחולים. אנשי הצוות טוענים שיש מצוקה אדירה בכוח אדם שמעמידה את המחלקה על סף קריסה, ושמנהל בית החולים מנסה לעשות מהלכים לצמצום עלויות גם במחיר של פגיעה באיכות הטיפול.

 

- הרופאים המתפטרים טוענים שאתה מאחד את אונקולוגית ילדים ומבוגרים, ואתה אומר שבעצם אין צורך בשתי מחלקות נפרדות.

"יש רופאה מאוד מוכשרת, הייתי אומר על גבול הגאונות, אולי יותר מזה, שהיא זאת שמבצעת את השתלות המח עצם בילדים בשנים האחרונות בהצלחות גדולות מאוד. היא זוהתה על ידינו ככוכבת וקידמנו אותה לתפקיד של מנהלת המחלקה להשתלת מח עצם,

אחד מהחשובים ביותר בהדסה. יכול להיות שחשבו שאולי זה מגיע להם ולא לה".

מנ"כל הדסה פרופסור זאב רוטשטיין  (צילום: ירון ברנר ) (צילום: ירון ברנר )
מנ"כל הדסה פרופסור זאב רוטשטיין (צילום: ירון ברנר )
 

בית החולים הדסה עין כרם (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
בית החולים הדסה עין כרם(צילום: גיל יוחנן)
 

- אתה בעצם אומר שהכול זה פוליטיקה פנימית ולא עניין מקצועי.

"ברור שזה פוליטיקה פנימית. מבחינת הנושאים המקצועיים לבי שקט לגבי הטיפולים שהילדים מקבלים, הן במחלקה לילדים והן במחלקה להשתלת מח עצם".

 

- מה אתה אומר להורים שמוטרדים מכך שהילד לא יקבל טיפול?

"הייתי מסביר שבשלושה חודשים עד יוני המחלקה ממשיכה לתפקד. הרופאים לשמחתי הרבה הודיעו שהם עוזבים רק ביוני ולא היום. תפקידי בחיים לדאוג לכך שכל אימא תצא עם חיוך על הפנים, אין לי תפקיד אחר בחיים".

 

ועדי הרופאים בהדסה מסרו בתגובה כי "למרות שדרישות המחלקה הועלו לפני כחצי שנה ולאחר חודשים של גרירת רגליים מצד ההנהלה, החליט צוות המחלקה ההמטואונקולוגית לילדים לעזוב את בית החולים. מדובר בכישלון חמור של ההנהלה והדירקטוריון ובאבידה כואבת לציבור המטופלים באזור ירושלים, שיצטרכו להיגרר לבתי חולים מרוחקים יותר כדי לטפל בילדיהם.

 

"זוהי איננה העזיבה הראשונה מאז שההנהלה החדשה נכנסה לתפקיד אבל עזיבה של רופאים מקצועיים ומסורים כאלה מעידה על כשלונה החריף של ההנהלה שמאמינה בפתיחת חזיתות ולא בהשקעה ברפואה למען ציבור המטופלים. עזיבת צוות שלם, מקצועי, אקדמאי מהשורה הראשונה בארץ ובעולם הינה אבידה קשה להדסה שתאבד את מעמדה כמרכז רפואי מוביל וכבית חולים שלישוני המסוגל להעניק את כלל שירותי הרפואה ברמה הגבוהה ביותר, ומשליכה על תפקוד ההנהלה והדירקטוריון. הגיע הזמן שנראה את שר הבריאות מתערב ומציל את הדסה מקריסה נוספת".

 

חדווה שמואלי, אמו של הילד אייל שמטופל במחלקה ההמטולוגית אונקולוגית, אמרה בראיון לאולפן ynet כי מדובר עבור משפחתה ברעידת אמדה. "אני לא יודעת מה יילד יום, אני לא יודעת איפה הילד שלי יטופל", אמרה. "אני מתקשה מאוד להאמין שזה מאבק פוליטי, ממה שאני מכירה את פרופ' וינטרוב ואת הצוות שלו זה מאבק מקצועי, זה משבר אמון מאוד מאוד גדול, רק טובת הילדים עומדת להם מול העיניים".

 

- ויש לך הזדמנות לומר משהו למנהל בית החולים, מה המסר שלך אליו?

"אני מאוד מאוד מקווה שהוא יתעשת, ואם הוא משחרר את הרופאים אז שיעזור להם לעבור לשערי צדק בצורה מסודרת, כל המחלקה כולה, שאין לה תחליף, אין תחליף לצוות המסור, המקצועי. לא מבחינת מקצועיות ולא מבחינת היחס. אין לו תחליף".

 

- אני מניחה שדיברת ביממה האחרונה עם הורים אחרים, מה בכוונתם לעשות?

"אנחנו מתכוונים להגיע לכל מקום אפשרי, לכל אדם, לכל חבר כנסת, לכל גורם אפשרי כדי לשנות את ההחלטה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
פרופ' זאב רוטשטיין
צילום: ירון ברנר
מומלצים