שתף קטע נבחר

הכין שיעורים - ומצא מטוס ממלחמת העולם ה-2

נער מדנמרק קיבל שיעורי בית על מלחמת העולם השנייה, ושמועה על מטוס שהתרסק הובילה אותו לשדה ליד החווה המשפחתית. לתדהמתו, הוא ואביו מצאו מפציץ גרמני ואת שרידי הטייס קבורים באדמה

נער מדנמרק גילה שרידים של מפציץ גרמני ממלחמת העולם השנייה, ואת השלד של הטייס, בשדה ליד החווה המשפחתית. דניאל רום כריסטיאנסן בן ה-14 מצא את מטוס המסרשמיט, ואת שרידי הטייס שלו, כששוטט בשדה עם אביו כחלק משיעורי הבית שלו.

 

בכיתה של דניאל התבקשו להכין עבודה על מלחמת העולם השנייה. האב קלאוס נזכר שסבא שלו סיפר פעם על מטוס שהתרסק בשדה בנובמבר 1944. "אמרתי לו בצחוק לצאת ולמצוא את המטוס שלכאורה התרסק בשדה", סיפר קלאוס ל-BBC, והודה שפקפק באמינות הסיפור. "סבא שלי סיפר הרבה סיפורים. לא כולם היו נכונים".

דניאל ושרידי המטוס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
דניאל ושרידי המטוס(צילום: EPA)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

השדה בדנמרק (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
השדה בדנמרק(צילום: רויטרס)
 

דניאל וקלאוס, שנוהגים לשוטט עם גלאי מתכות בשדה בבירקלסה, עשו זאת גם הפעם. לתדהמתם גלאי המתכות החל לצפצף כשסרק קרקע בוצית. הזוג התחיל לחפור, וכשלא מצא דבר הבין שיצטרך לחפור עמוק יותר. האב ובנו לוו מחפר משכן, וגילו את השרידים ממלחמת העולם קבורים בעומק של ארבעה עד שישה מטרים באדמה.

 

דניאל ואביו מצאו את המנוע של המטוס, את התחמושת שלו ואת שרידי גופתו של הטייס. "ברגע הראשון זה לא היה מטוס", אמר קלאוס ל-BBC. "היו בין 2,000 ל-5,000 חתיכות של המטוס. ואז מצאנו מנוע, ועצמות, וחלקים מבגדי הטייס. בהמשך מצאנו גם חפצים אישיים - ארנק עם כסף וספרים. לא נגענו בזה, רק שמנו את זה בכמה שקים. עכשיו מוזיאון ישגיח על זה. אני חושב שיש הרבה מידע בדפים האלה".

 

מומחים לפירוק פצצות הגיעו למקום, וקלאוס יצר קשר עם היסטוריונים שמתמחים באותה תקופה ועם הרשויות בדנמרק. שרידיו של הטייס יועברו לזיהוי במשטרה, והוא צפוי להיקבר בגרמניה אחר כך. קלאוס סיפר כי למרות שהמשפחה נמצאת בשדה כבר עשרות שנים, מעולם איש מבני המשפחה לא מצא שום דבר. הזיכרון של סבא שלו, שהתברר כנכון, גרם לו לעשות חשבון נפש. "אולי הייתי צריך להקשיב לו יותר כשהוא היה בחיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
דניאל ושרידי המטוס בחצר ביתו
צילום: EPA
מומלצים