שתף קטע נבחר

התחפשו לשוטרים, גנבו 1.5 מיליון דולר בנמל תעופה - ונמלטו

כנופיה חמושה גנבה שקיות מזומנים שהועמסו למטוס משא ביוהנסבורג. המתחזים הגיעו בניידת וטענו שהם מנהלים חקירה. לפי הערכות, מדובר ב"ג'וב פנימי"

כנופיית שודדים גנבה יותר מ-1.5 מיליון דולרים בעת שהועמסו בשקיות למטוס משא בנמל התעופה הבינלאומי ביוהנסבורג בליל שלישי האחרון, ונמלטה.

 

לפחות שמונה גברים חמושים ומחופשים כשוטרים הגיעו לאזור המשא בנמל בניידת משטרה לא מסומנת וברכבים נוספים, וטענו בפני המאבטחים במקום שהם בעיצומה של חקירה. המאבטחים הכניסו אותם למתחם, והמתחזים נסעו ישר לשקיות מלאות בכסף מזומן במטבעות חוץ שונים, שהיו בתהליך העמסה למטוס של חברת South African Airways המקומית שיועדה ללונדון.

תהיות לגבי רמת האבטחה. נמל התעופה ביוהנסבורג (צילום: AP) (צילום: AP)
תהיות לגבי רמת האבטחה. נמל התעופה ביוהנסבורג(צילום: AP)
 

ה"טלגרף" הבריטי דיווח כי לא נורו יריות במהלך השוד ולא היו נפגעים. הכנופיה עברה דרך שערים בנמל התעופה בעזרת כרטיסי גישה, והיא נמלטה דרך כניסת הנמל כשאורות הניידת מהבהבים.

 

על פי הערכות, ייתכן שמדובר ב"עבודה פנימית", היות שהאזור שבו נעשה השוד הוא אזור למורשים בלבד. "השוד בוצע בעזרת מידע מדויק, שהוביל את העבריינים להצליח לצאת עם כסף מזומן בשווי של מיליונים", מסר מנכ"ל חברת המרכז הדרום אפריקני למידע על סיכונים בנקאיים, ארגון שנועד למנוע פשעים פיננסיים.

 

נמל התעופה או.אר טמבו במטרופולין הדרום אפריקני הוא הגדול במדינה והמקרה עורר שאלות רבות בנוגע לרמת האבטחה במקום. הנהלת הנמל אישרה בהודעה כי השוד אירע, ודובר מטעם המשטרה מסר כי אינו יכול לאשר את כמות הכסף שנלקח. "השוד אירע באזור המשא של הנמל", מסר דובר המשטרה, "זהו לא אזור שעוברות בו טיסות רגילות. מדובר בנמל עם טיסות בינלאומיות ורמת האבטחה גבוהה, לכן המקרה מעלה תהיות".  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נמל התעופה ביוהנסבורג
צילום: AP
מומלצים