שתף קטע נבחר

פרס ישראל בחקר המשפט לפרופ' נילי כהן

נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים תקבל את הפרס על "מחקרים פורצי גבולות, ויצירת תחום חדש בחקר המשפט הישראלי"

פרופסור נילי כהן היא כלת פרס ישראל בתחום חקר המשפט. כך הודיע היום (ה') שר החינוך נפתלי בנט. בנימוקי ועדת הפרס צוין בין היתר כי "תרומתה של פרופ' כהן לקידום חקר המשפט ידועה בארץ ובעולם".

 

פרופ' נילי כהן (צילום: אביגיל עוזי) (צילום: אביגיל עוזי)
פרופ' נילי כהן(צילום: אביגיל עוזי)

 

כהן, ילידת 1947, היא אחת המשפטניות המוערכות בישראל, מומחית למשפט אזרחי, ומכהנת כנשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. היא פרופסור אמריטה בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל-אביב, וכיהנה גם כרקטור האוניברסיטה. היא אלמנתו של עמירם כהן, עורך דין שנפטר בשנת 2014, ולה שלושה ילדים ושלושה נכדים.

  

השר בנט אישר את המלצת ועדת הפרס בראשותה של פרופ' רות בן ישראל, ולצדה חברי הועדה פרופ' ציפורה כהן ופרופ' סיני דויטש. בנימוקי ועדת הפרס צוין: "פרופ' נילי כהן היא חוקרת מובילה בתחום דיני החוזים וכן בענפים אחרים של המשפט הישראלי. נושאי המחקר שבהם עסקה מגוונים מאוד וכוללים ענפים אחרים של המשפט הפרטי וכן משפט ציבורי והמשפט ההשוואתי.

 

"פרופ' כהן יצרה תחום חדש בחקר המשפט הישראלי, מחקר בינתחומי המכונה משפט וספרות. העוצמה הטמונה במחקריה נובעת במידה רבה מהיותם בוחני גבולות ופורצי גבולות. כתיבתה העשירה בוחנת את השילוב של הספרות במשפט והמשפט בספרות וכן בוחנת את הגבולות שבין הפרטי לציבורי ובין המשפט למוסר", נכתב.

 

"בכתיבתה היא מנסה לגשר בין שדות ידע שונים, ולהביא לשילוב והפרייה הדדית ביניהם. פרופ' נילי כהן היא מנהיגה אקדמית שנבחרה בגין הישגיה להיות נשיאת האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים ויש לה קול חשוב במאבק על דמותו של המחקר המשפטי והאקדמי בחברה הישראלית. תרומתה של פרופ' נילי כהן מזכה אותה להיות ראויה לפרס ישראל בחקר המשפט", צוין עוד בנימוקי ועדת פרס ישראל.

 

כהן עלתה לכותרות שלא בטובתה בעשור שעבר. באותה תקופה עלה שמה כמועמדת לבית המשפט העליון, והיא אף נתמכה על-ידי פרופ' דניאל פרידמן, שלימים הפך שר המשפטים, ונשיא העליון דאז אהרן ברק. אולם התנגדותה הנחרצת של הנשיאה המיועדת, השופטת דורית ביניש, עוררה סערה במערכת המשפט. ברק, שלא רצה לכפות את המינוי על יורשתו, ויתר על מועמדות כהן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
פרופ' נילי כהן
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים