שתף קטע נבחר

נציג רמי לוי: "פעלנו כחוק בקניון במבשרת ציון"; חבר המועצה: "הדברים האלה ייחקרו"

מנהלת השיווק בקניון של רמי לוי במבשרת ציון היא רעייתו של ראש המועצה, מנהל המטה של ראש המועצה מונה למנכ"ל הקניון, וכל זאת לא הפריע לראש המועצה לפעול כדי לחסוך לרמי לוי לשלם היטל השבחה בסך 21 מיליון. מנכ"ל חברת הנדל"ן של רמי לוי וחבר מועצת מבשרת ציון בדיון באולפן

 

לפני כמה חודשים נפתח במבשרת ציון קניון חדש בבעלות איש העסקים רמי לוי. מוקד עסקים כזה אמור להוות נכס כלכלי ליישוב, אלא שלפי פרסום בערוץ 2 אמש (שבת), ראש המועצה יורם שמעון פעל לסייע ללוי לקבל פטור מהיטל השבחה של 21 מיליון שקל, כל זאת בשעה שמנהל המטה של שמעון הוא כיום מנכ"ל הקניון, ואשתו של שמעון היא מנהלת השיווק באותו הקניון.

 

"לא מגיע להם שאני אשלם גם שקל", אמר רמי לוי בתגובה על היטל ההשבחה. על אי תשלום ארנונה זה חודשיים וחצי אמר לוי: "גם לא אשלם. לא מגיע להם. מה שמגיע נשלם. הם דורשים ארנונה מעבר למה שהם צריכים לקבל... מה זה הפקרות? מה אנחנו מדינה מופקרת?... מה עשיתי את הקניון בשביל מי? לא לשרת את התושבים..?".

 

בניסיון לענות על השאלות הגיעו לאולפן ynet הבוקר (יום א') מנכ"ל חברת הנדל"ן של רמי לוי, מוטי חזן, וחבר מועצת מבשרת ציון, עו"ד מוטי חזיזה.

 

מוטי חזן, למה מגיע שיוותרו לכם על מס כזה?

חזן: "ברגע שהתקבל היטל ההשבחה נעשתה שומה נגדית ושמאים מטעמנו ראו שהחיוב מופרז. יש הליך בחוק שמאפשר לערער על החיוב הזה וככה פעלנו. יותר מזה, נתנו ערבות של 21 מיליון שקל לפקודת המועצה כדי שנבטיח את התשלום הזה ככל שייפסק. עבדנו לפי מה שהחוק מאפשר בערעור".

 

לגיטימי גם שאשתו של ראש המועצה, עובדת בקניון הזה? היא מנהלת השיווק.

"מבלי להיכנס לצנעת הפרט, ככל הידוע לי הם בהליכי גירושין. היא נבחרה בגלל הניסיון העשיר שיש לה ביישוב. 13 שנה היא הייתה מנהלת השיווק של הקניון הסמוך".

 

הייתה פגישה של ראש המועצה עם ראש הוועדה המרחבית לתכנון ולבניה, ושם הוא לחץ עליה כדי להוריד את המס הזה. יותר מזה, רמי לוי ישב באותה פגישה. זה נראה לך סביר מבחינה ציבורית?

"לבקש לערער זה לגיטימי וזה סביר. אם אנחנו מייצרים פרויקט חסר תקדים בגודלו ביישוב, הכי לגיטימי שראש המועצה ירצה שיפתחו אותו".

רמי לוי (מימין) וראש המועצה, יורם שמעון (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
רמי לוי (מימין) וראש המועצה, יורם שמעון(צילום: דנה קופל)

חבר המועצה חזיזה אמר באולפן: "ארנונה של תושבים לא באמת מכניסה כסף לקופת המועצה. על כל שקל שנכנס מארנונה של תושבים, המועצה מוציאה שלושה. אבל כסף שנכנס ממסחר, פרויקט כזה רציני, שהוא באמת אוויר לנשימה, כל כספי הארנונה והיטלי ההשבחה נכנסים כמו שהם לקופה הציבורית ועליה אנחנו צריכים להילחם למען תושבי מבשרת".

 

אתה חושב שיש כאן אינטרסים של ראש המועצה?

"העבודה של ראש המועצה היא בחוסר סמכות. לא בסמכותו בכלל להתערב בעניינים האלה של היטלי השבחה. להפך. אם היית מתערב שהקופה תגדל ולא תפחת. הדבר השני זה ניגוד העניינים שראש המועצה מצוי בו, ניגוד עניינים זועק לשמיים".

 

הוא טוען שהוא לא התערב.

"בסיכומי הפגישה שלו נכתב בצורה מפורשת שלא רק שהוא התערב, אלא הוא ביקש לקבל את השומות עוד לפני בכלל שמעבירים אותן ליזם".

 

חזן: "אמרנו את זה ואנחנו אומרים שוב פעם: ככל שנחויב בסיום ההליכים החוקיים שמתנהלים כרגע - אנחנו נשלם. כולנו אזרחים שומרי חוק ואין לנו שום כוונה לא לשלם. אנחנו פנינו למועצה עם קבלת החיובים על הארנונה, הראינו שחור על גבי לבן מה החיובים, מה הסיווגים, מה משלם הקניון ליד. אמרנו שאנחנו רוצים את אותו דבר".

 

-עו"ד חזיזה, מה אתם הולכים לעשות?

"רמי לוי מוכר עוף בשקל, הוא רוצה קניון בשקל בתמורה... ראש המועצה, במקום להיות בצד של התושבים, הוא מצדד בצד של היזמים, באינטרסים אישיים, בניגוד עניינים ובחוסר סמכות. ההליך הזה נמצא במבקר המדינה וגם במשטרה. הדברים האלה ייחקרו".

 

יורם שמעון סירב להתראיין בנושא. עורך דינו מסר בתגובה: "הכתבה ששודרה בחדשות 2 מבוססת על שקרים, ומי שעמד מאחוריה הם אנשים מסוגו של דודו בן גיגי, שבמשך שנים הרוויח מיליוני שקלים מעבודתו כקבלן גינון חיצוני למועצה. מיד עם כניסתי לתפקיד, ביקשתי לשים קץ לחגיגית הבזבוזים והסכומים הבלתי סבירים ששולמו למר בן גיגי - על אף תפקודו הכושל, ומשכך עבודתו הסתיימה מיד עם תום מועד החוזה שעליו חתם ראש המועצה הקודם.

 

"כראש מועצה מבשרת ציון, אני רואה את טובת הציבור בכל עת לנגד עייני, לכן לא יכולתי להשלים עם מעשים כל כך קשים וחמורים, ואם כתבה שקרית כזו היא המחיר של ניהול ענייני המועצה ביושר והגינות לטובת תושבי מבשרת ציון, אז אני גאה במעשיי ואמשיך לנהל את המועצה ואת ענייניה ביד רמה, בדיוק באופן הזה, וכל מי שמסר שקרים יצטרך להתמודד עימם.

 

"השני הוא מוטי חזיזה, שהצביעות שלו אינה יודעת גבול, הוא איש שהעריך את עבודתי, ולאחרונה הפך את עורו ומסר לתקשורת דברים שאין בהם לבין האמת דבר וחצי דבר - כל זה, מכיוון שעמדתי עם יד קמוצה על כספי הציבור, וסירבתי לאשר לו תקציב של מאות אלפי שקלים לטובת נושא שביקש, ושתקצובו לא קיבל את אישור הגורמים המקצועיים והמשפטיים.

 

אמשיך לשרת את ציבור התושבים, על אף הכתבה שמלאה ברשעות וכזבים, כתבה מסוג זה לא תפחיד אותי מלעשות את מלאכתי נאמנה. אמשיך להיות שליח ציבור כמו שהייתי ואפעל תמיד כשהמנהל התקין נר לרגלי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
רמי לוי (מימין) ויורם שמעון
צילום: דנה קופל
מומלצים