שתף קטע נבחר

הלו, קוריצה, שימי על עצמך משהו

בבית אבות בבוסטון סורגים סוודרים לתרנגולות כדי שלא יתקררו בחורף: "אומרים לנו שנעשה משהו בשביל בני אדם, אבל גם לחיות צריך להיות נעים"

סוודרים לתרנגולות? זה רק נשמע כמו בדיחה: קבוצה של גמלאים בבוסטון החליטה לשמור על חום גופן של תרנגולות במהלך החורף של ניו-אינגלנד, וכעת היא סורגת בגדים חמים לתרנגולות שנוצות אינן מספיקות להן.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

הפרויקט החל בחוג סריגה ב"פולר וילג'", בית אבות במילטון, מסצ'וסטס, כשהמשתתפים שמעו על הקשיים שחוות חלק מהתרנגולות בחורף. תרנגולות מזנים מסוימים משירות את נוצותיהן ומגדלות נוצות חדשות בחודשי החורף, ותרנגולות מזנים אחרים – שיובאו מאזורים שבהם יש אקלים טרופי – אינן מסוגלות להתאים את עצמן לתנאי החורף ביעילות דומה.

 

מנהלת החוג, ננסי קירנס, אומרת שהפרויקט מסייע לתרנגולות בבית גידול סמוך. "אני חושבת שבחלומות הכי פרועים שלי לא דמיינתי לעצמי שמישהו סורג סוודרים לעופות", אומרת ברברה וידמייר, בת 76, שהחלה לסרוג בגיל 15. וידמייר סרגה למשל סוודר ל"נסיך פיפ", תרנגול שמוצאו במלזיה.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

סורגת אחרת, ליבי קפלן בת ה-76, אומרת שהפרויקט עזר לה להתגבר על הפחד שלה מציפורים. "שמעתי מישהו אומר שיש דברים חשובים יותר לעשות בעולם הזה. הוא אמר 'תעשו דברים לאנשים שזקוקים לזה'. אני חושבת שגם לחיות צריך להיות חם, ואני שמחה שעשינו זאת".

 

נראה שהתרנגולות אוהבות את הסוודרים שלהן: קצב הטלת הביצים עלה מאוד מאז שהן החלו להסתובב לבושות.

 

עכשיו תוהים משתתפי החוג מה יכול להיות הפרויקט הבא שלהם. קירנס אומרת שקראה כתבה על שמיכות שנסרגות לפילים המוגנים במקלט בהודו. היא מודה שסריגת בגדים בגודל כזה עלולה להיות קצת שאפתנית מדי: "סביר להניח שזה לא משהו שאנחנו הולכים לעשות, אבל לך תדע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים